העובדה שרוב הילדים ובני הנוער צמודים לטלפונים החכמים שלהם (וגם חלק גדול מההורים שלהם) אינה דבר חדש, אבל כמה מכם שקוראים את הכתבה, והם מעל גיל 30, ידעו או שמעו עד לרגע זה על אפליקציית "טיק-טוֹק"?
ובכן תכירו: מדובר בטרנד הלוהט הנוכחי בקרב ילדים ובני נוער מרחבי העולם, שכמובן פופולרי מאוד בארץ, עד כדי כך שבחג הסוכות אף ייערך מופע ראשון מסוגו בארץ, ה"טיק-טוק שואו", שבו יעלו ויופיעו כוכבי הטיק-טוק של ישראל (טיק-טוקרים בשבילכם) למופע מיוחד של מוזיקה וריקודים, שיאחד לבמה אחת את כל השמות הכי גדולים באפליקציה הפופולרית. לרגל הסיבה למסיבה, כינסנו את בני הנוער ואת כוכבי הטיק-טוק של אזור השרון שיסבירו לנו על מה כל המהומה, מי נגד מי ומה קורה באפליקציה הכי חמה כיום אצל ילדי ישראל.
5 צפייה בגלריה
נבו, ים, יובל וסוף. צילום: אסף פרידמן
נבו, ים, יובל וסוף. צילום: אסף פרידמן
נבו, ים, יובל וסוף. צילום: אסף פרידמן
פייסבוק? זה פאסה
רגע לפני שהם עולים על הבמה, הפגשנו את סוּף ארזי (14), רקדן וכוכב טיק-טוק צעיר שגר במכמורת, שעם יובל בוצ'ן (20) ועם ים תשובה (17), שתי צעירות מנתניה המוכשרות בריקוד ובמשחק, משתייכים לסדרת הדוקו-ריאליטי "הסטודיו", שכיכבה בחודשים האחרונים בערוץ "קידז" ב"יס" וב"הוט", וליוותה קבוצה של בני נוער בחזרותיהם לקראת מופע גדול.
אל השלושה מ"הסטודיו" מצטרף נבו עמרני בן ה-21 מכפר סבא, שהוא אחד השמות הכי גדולים בסצנת הטיק-טוק בישראל, ומי שכבר נחשב לא רק לכוכב רשת מוכר בטיק-טוק ובאינסטגרם, אלא משמש כמנחה תוכנית אודישנים וכישרונות צעירים ששמה "דה בוקס" בערוץ "קידס", שהגמר שלה התקיים בסוף החודש שעבר.
הארבעה יחד, עם שלל כוכבי טיק-טוק נוספים, יופיעו כאמור ב"טיק-טוק שואו", שינחה ויוביל פליט ה"האח הגדול" לשעבר ליאון שניידרובסקי, ויתקיים במהלך ערב חג סוכות, בחג עצמו ובחול המועד, באולמות ה"סינמה סיטי" ברחבי הארץ ובאולם הקולנוע "הוט סינמה" בכפר סבא.
חברים, ספרו קצת על ההיכרות עם טיק-טוק: כמה זמן אתם שם, איך הגעתם לזה?
סוּף: "אני כבר כמה שנים נמצא שם. לצערי, באיזשהו שלב החשבון שלי נפרץ וזה היה מבאס, כי עבדתי קשה להשיג עוד עוקבים, אבל נאלצתי להתחיל מהתחלה לפני כמה חודשים. למזלי, יש לי הרבה קהל גם באינסטגרם, ופירסמתי להם שם שיש לי חשבון חדש בטיק-טוק, ושאני מעלה לשם הרבה סרטונים שלי רוקד ומבצע אתגרים, אז חזרו לעקוב אחריי לא מעט".
יובל: "התלבטתי מתי לפתוח טיק-טוק, ובסוף החלטתי שחודשיים לפני העלייה של 'הסטודיו' יהיה הזמן הכי טוב לפתוח שם חשבון, כדי שמי שיראה אותי בסדרה יוכל לעקוב אחריי גם שם".
נבו: "בגיל 17 נכנסתי חזק לרשתות, אבל בצבא לקחתי הפסקה קצת מהעולם הזה, כי שירתי כתומך לחימה ב'אגוז', אז לא ממש היה לי זמן לצלם סרטונים. לקראת השחרור התחלתי להעלות סרטונים שצברו תאוצה והגיעו למספרים גדולים".
ים: "עוד מעט אני חוגגת שנה בטיק-טוק. בעבר, כשהייתי צעירה יותר, הייתי במיוזיקלי".
5 צפייה בגלריה
נבו, ים, יובל וסוף. צילום: אסף פרידמן
נבו, ים, יובל וסוף. צילום: אסף פרידמן
נבו, ים, יובל וסוף. צילום: אסף פרידמן
כמה עוקבים יש לכל אחד מכם?
נבו: "לי יש 72 אלף עוקבים".
סוּף: "אצלי, מכיוון שמדובר בחשבון יחסית חדש, אז לי יש מעט יותר מאלף, שזה ממש קצת, אבל אני בטוח שזה יגדל ויצמח".
ים: "לי יש 30 אלף עוקבים"
יובל: "לי יש כמעט 18 אלף עוקבים בטיק-טוק".
כמה לייקים בממוצע אתם מקבלים לסרטון טוב?
יובל: "אני חושבת שממוצע אצלי זה 2,000 לייקים. לפעמים זה מגיע ל-16 אלף לייקים, ולפעמים גם יכול להגיע לאלף לייקים".
ים: "אצלי אין פחות מאלף לייקים לסרטון. אם הסרטון נכנס לעמוד הבית של טיק-טוק שנקרא 'פור יו', ששם מוצגים סרטונים כלליים, לאו דווקא מכאלה שעוקבים אחריך, יש יותר חשיפה לסרטונים שאתה מעלה. הסרטון שקיבלתי עליו הכי הרבה לייקים הגיע לדעתי ל-17 אלף לייקים".
סוּף: "הכי קצת זה 600-500 בשבילי, אבל היו לי סרטונים גם עם 5,000 לייקים".
נבו: "אצלי זה יכול לנוע בין עשרות אלפים למאות אלפים".
כמה זמן אתם משקיעים בזה כל יום?
נבו: "בתקופת הפריצה שלי הייתי משקיע את רוב היום שלי סביב זה והאינסטגרם, אבל היום, מאחר שאני מנחה בטלוויזיה ועושה עוד דברים, אז קצת פחות. בכלל, אני אוהב פחות לחשוב ולערוך, לתכנן ולהעלות, אלא יותר לזרום, ומה שיצחיק אותי אני אצלם ואעלה. יש ימים שתוכל לראות אצלי בטיק-טוק עשרה סרטונים, אבל יש ימים שגם לא תראה אף סרטון".
יובל: "בגלל הלו"ז הצפוף שלי, אני מצלם סרטונים בעיקר בסופ"שים, ואז במהלך השבוע אני מעלה אותם, כדי שזה יתפרס על כל השבוע. אבל אין ספק שזה משהו שאני ממש לוקחת ברצינות".
ים: "המון. ממש הרבה. אני מעלה כמה סרטונים ביום. כל זמן שאני לא בסטודיו, אני מתעסקת בזה, ואני לומדת לשלב את זה עם בית הספר והלימודים".
סוּף: "אני עמוס מאוד, אבל אני משתדל להעלות בכל יום בין שניים לשלושה סרטונים שלי רוקד, או דברים טרנדיים שעכשיו חמים בטיק-טוק ונקבעים לפי מה שקורה בחו"ל ועובר לארץ. יש מפגשי מעריצים של טיק-טוק, וכולם יחד עושים סרטונים של הטרנדים החמים, וזה ממש נחמד".
למי שלא לגמרי מבין, מה ההבדל בין טיק-טוק לבין אינסטגרם?
יובל: "בטיק-טוק אני יכולה להראות כמה שאני מצחיקה, ובאינסטגרם זה יבוא פחות לידי ביטוי. אני מרגישה שבטיק-טוק אני יכולה לעשות יותר שטויות, ולהמציא לי דמויות, ושאני יכולה גם לבטא יכולות משחק".
נבו: "בטיק-טוק מעלים יותר סרטונים של ליפסינק, שנעים בין 15 שניות לדקה, סרטונים שהם קלילים יותר, עם פחות תוכן עמוק, נגיד. באינסטגרם זה יותר סטוריז, למשל. אגב, אני חושב שלהרבה ילדים צעירים יותר כיום אין בכלל אינסטגרם, הם מורידים ישר טיק-טוק".
סוּף: "אינסטגרם זה תמונות, מה שאי אפשר להעלות בטיק-טוק. במקרה שלי, שאני רקדן — אז קטעים של ריקוד אמיתי בסטודיו. ריקוד שעבדתי עליו הרבה זמן אעלה כנראה באינסטגרם, לעומת קטע ריקוד בטיק-טוק, שהוא יותר קצר וקליל כזה. לדעתי טיק-טוק, לפחות אצל הילדים ובני הנוער, נמצא בדרך לעקוף את אינסטגרם".
ים: "טיק-טוק חופשי יותר, אם סתם צילמת סרטון והחלטת להעלות באותו הרגע. באינסטגרם אני משקיעה יותר בסרטונים".
5 צפייה בגלריה
ים תשובה. צילום: אסף פרידמן
ים תשובה. צילום: אסף פרידמן
ים תשובה. צילום: אסף פרידמן
יש לכם בכלל פייסבוק?
סוּף: "לא, זה פחות לדור שלנו, יותר בשביל אבא ואימא".
יובל: "לא, פייסבוק זה פאסה. היה לי כשהייתי צעירה יותר".
ים: "לי דווקא יש פייסבוק, אבל הוא פחות בשימוש ואני יותר בטיק-טוק ובאינסטגרם".
נבו: "אני בטוח שלהרבה מהקהל שלנו בטיק-טוק אין פייסבוק, אבל לי באופן אישי יש, ואני משתמש בו".
אפשר להרוויח כסף מסרטונים בטיק-טוק?
ים: "חד-משמעית כן, זה משהו אפשרי. לי כבר יש סוכנת, אז אני מעבירה את זה אליה והיא מטפלת בדברים האלה. טיק-טוק מבחינתי זה סוג של מקצוע. אנחנו לגמרי עובדים בזה, ואם יש אתגר חדש של ריקוד, נניח, אז עושים אותו ומעלים וזה באמת לעבוד בזה, ולא סתם תחביב מבחינתנו".
נבו: "אפשרי וקורה, אבל צריך להבין שזה העולם הכי לא יציב שיש. זה עולם שבו אתה יכול לעבוד בצורה אינטנסיבית מאוד, מצד אחד, ומצד שני יכולים לעבור כמה חודשים עם מעט מאוד עבודה".
יובל: "ברור. בוודאות זה מביא קמפיינים ומפרסם ונותן לך גישה נחמדה לעולם הבידור".
מזהים אתכם ברחוב?
ים: "כן, זה קורה לא מעט. אני עדיין לא מעכלת כשזה קורה, וניגשות אליי ילדות ומזהות אותי מטיק-טוק או מ'הסטודיו'".
סוּף: "כן, בעיקר ילדים בגילי או קטנים ממני, ושלפעמים גם גדולים ממני. חלק מזהים אותי גם כי השתתפתי בתוכנית 'גוט טאלנט' ששודרה בערוץ 13. זה ממש משמח אותי שמזהים אותי".
נבו: "כל הזמן. ילדים עוצרים אותי, שואלים, רוצים להצטלם, אם זה ברחוב או בקניון או לא משנה איפה, וזה כיף".
יובל: "גם אני לא יודעת אם מזהים אותי מטיק-טוק או מ'הסטודיו', אבל טיק-טוק בטח לא מזיק, ומזהים אותי הרבה ברחוב. כשילדים מתרגשים לראות אותי או לחבק אותי זה מדהים בעיניי".
5 צפייה בגלריה
יובל בוצ'ן. צילום: אסף פרידמן
יובל בוצ'ן. צילום: אסף פרידמן
יובל בוצ'ן. צילום: אסף פרידמן
מה קורה מחר, אם חלילה, טיק-טוק נסגרת?
ים: "יואו, יהיה קשה להתמודד עם זה".
נבו: "נלך למלצר (צוחק), אבל למזלי, אני כבר בשלב קצת אחר, שבו אני לא תלוי רק בטיק-טוק או באינסטגרם, אלא הצלחתי להיכנס לטלוויזיה".
סוּף: "זה יהיה חסר, אין ספק. גם הכרתי הרבה חברים דרך זה. אני לא יודע מה נעשה".
יובל: "אתבאס ממש, אבל אני יודעת שבטוח דבר חדש אחר ייפתח, ואני ישר אכנס לעניינים, כי אני אחת כזאת עם היד על הדופק".
אימא ואבא לא זורמים
מי שנכנסו עם הילדים הצעירים לתופעה, ותומכים בהם כשהם מעלים סרטונים לאפליקציה ואף עוקבים אחריהם מקרוב, הם בני המשפחה, בעיקר ההורים, אבל גם הדודים והסבים, שלא כולם ממש מבינים על מה כל המהומה.
איך מגיבים בני הדור המבוגר שפחות מכירים את האפליקציה? לא שואלים אתכם על מה אתם מבזבזים את הזמן?
נבו: "הם הגיבו ככה בהתחלה, אבל אני לא ויתרתי, כי ידעתי שאני טוב במה שאני עושה, והיום כולם כבר מכירים ויודעים ומקבלים".
יובל: "אצלי יודעים שזאת העבודה שלי לכל דבר, ואני מסבירה שזה כמו אינסטגרם, שאת זה הרבה יותר מבוגרים מכירים. אגב אצלי זה להיפך, ההורים שלי הכי תומכים ודוחפים, ואני יכולה לספר שאבא שלי, למשל, פתח טיק-טוק רק כדי לעקוב אחרי הסרטונים שלי שם".
סוּף: "רוב המבוגרים לא מבינים או לא יודעים מה זה. הרבה חושבים שמדובר באפליקציה רדודה או מיותרת, אבל אילו הייתי מקשיב לתגובות כאלה, לא הייתי מגיע לאיפה שאני נמצא היום. לשמחתי הרבה מפרגנים, ובכלל, אני מנסה גם שההורים שלי יעשו אתי סרטונים, אבל אבא לא זורם ואימא רק במקרים נדירים".
ים: "המבוגרים מכירים פחות. בהתחלה גם אצלי לא הבינו על מה מדובר, אבל היום אם שואלים מה אני עושה, ואני אומרת, מעלה סרטון לטיק-טוק, אז כבר יודעים".
זה עוזר לפופולריות שלכם בבית ספר ועם חברים?
סוּף: "יש ויש. יש חברים שכנראה מקנאים ואומרים שזה פאדיחות, אבל הרבה מפרגנים".
ים: "כל החברים שלי, כולם מפרגנים, ואם יש בנות שפחות? אז הן לא בחברה הקרובה אליי, אז אני לא מרוכזת בזה".
יובל: "באופן טבעי כל החברים שלי הם אלה שבסדרה, ומפרגנים מאוד. לא אכפת לי שיש כאלה שלא אוהבים. מי שלא אוהב? פשוט לא נמצא לידי".
טיפים למי שרוצה להיות כוכב טיק-טוק עם הרבה עוקבים, כמוכם?
סוּף: "צילום של סרטון טוב זה משהו שחייב שתהיה לו תאורה טובה. צריך לשדר ביטחון, ואם זה נגיד ליפסינק, אז צריך לדעת את המילים של השיר ואת התנועות".
נבו: "מה שאמור להוביל ילד ליצור סרטונים זה לא הפרסום או ההצלחה, אלא המטרה ליצור תוכן מצחיק, כיפי וטוב. אם זה מה שעושים, אז ההצלחה והפרסום מתלווים לזה. כשאני שומע ילד שאומר שהוא עושה את זה כי הוא רוצה להיות מפורסם, ולקבל לייקים ועוקבים ותגובות, ושיזהו אותו ברחוב, זה ממש חורה לי".
יובל: "אני מסכימה עם סוּף, חובה שתהיה תאורה טובה וגם להקפיד בליפסינק על השנייה. חשוב גם לעקוב אחרי הטרנדים".
ים: "להיות פשוט עצמך וליהנות מזה. אם רואים שאתה נהנה מזה, זה מה שהכי מושך וחשוב".
5 צפייה בגלריה
סוף ארזי. צילום: אסף פרידמן
סוף ארזי. צילום: אסף פרידמן
סוף ארזי. צילום: אסף פרידמן
אתם מקבלים לפעמים גם תגובות רעות לסרטונים שלכם?
סוּף: "כן. אין ספק שזה ממש מבאס. בהתחלה הייתי מתייחס לתגובות הרעות וזה היה פוגע בי. ודאי כאחד שרוקד, שזה משהו שבנים פחות עושים. אבל הבנתי שזה כיף לי ואני אוהב את זה, ודווקא טיק-טוק נתן להרבה בנים רקדנים יותר ביטחון, ואני שמח שזה ככה".
נבו: "למזלי, אני לא מקבל תגובות רעות. את הסרטונים של טיק-טוק אני רואה כמעין מדד להצלחה לסרטונים שלי באינסטגרם. ברור שכמו כולם, אם יש לי סרטון שפחות הולך לי בו, ויש לו כמות צפיות לא גבוהה, אתבאס קצת, אבל זה לא נורא".
ים: "אני לא מתייחסת לתגובות רעות. תמיד יש כאלה, ואם אני נתקלת בזה אני שולחת להם בתגובה לבבות".
יובל: "כשיש סרטון שפחות אוהבים, ברור שזה מבאס אם יש תגובות פחות טובות או לא הרבה צפיות. אבל לפעמים אני מצלמת את אותו הסרטון עוד הפעם, ומעלה שוב, וזה מקבל עוד 'בּוּסט' של לייקים, אז זה לא כזה מבאס. היה לי פעם סרטון, שרשמו לי בתגובות, שראו שאני מחזיקה את הבטן בכוונה. אני אחת שיחסית לא מסתכלת על התגובות הרעות, ואף פעם לא מגיבה בחזרה, אבל במקרה הזה זה היה מצחיק, כי מהצד השני היו תגובות בעדי, שאמרו שאני אעשה מה שבא לי, ושזה לא עניינו של אף אחד".
מה דעתכם על חשיפה של ילדים צעירים לתכנים אלימים או בעלי אופן מיני דרך האפליקציה?
נבו: "אני יודע שילדים רואים אותי והם מושפעים בסופו של דבר, אז כן יש לי אחריות כלשהי, ואני צריך לדעת להתנהג בהתאם, ולא לדבר בשפה בוטה ולא לעשות תנועות מגונות, ולדבר פוליטיקלי קורקט, וכן להוביל אותם לנושאים כמו מיחזור, איכות הסביבה ועזרה לנזקקים ולמבוגרים".
יובל: "יש כל כך הרבה ילדים קטנים שחשופים לתכנים של טיק-טוק, לדעתי, כבר מגיל תשע או עשר, וכל עוד יש לי כוח ברשת, למה לנצל אותו לרעה, ולחנך את הילדים האלה לתנועות מגונות או לתכנים מיניים? למשל, אני זוכרת שראיתי סרטון ממש מגניב, אבל הייתה כתובה על המסך למעלה המילה 'אלכוהול'. אמרתי לעצמי שבחיים אני לא אעלה סרטון עם דבר כזה שיעודד לשתות. יש המון סרטונים מצחיקים שאני יכולה לעשות לגילאי 18 ומעלה, אבל אני לא אעשה את זה, כי אני יודעת שרוב קהל היעד שלי הוא ילדים בני 12, ואני לא אתן לזה יד".
סוּף: "פעם זה בכלל לא היה, אבל אני כן נתקל בזה באחרונה, ולדעתי זה ממש לא מתאים לטיק-טוק להעלות סרטוני וידיאו עם קללות או דברים כאלה. אני יודע שסרטונים כאלה נמחקים לרוב".
ים: "מאחר שזאת אפליקציה שהרבה ילדים עוקבים אחריה, אותי לא תראה בסרטון עושה, למשל, אצבע משולשת כמו שהרבה אחרים עושים, או לא אקלל, ויש כאלה שכן. זה לא לעניין וזה צריך להיות חינוכי. אנחנו צריכים לתת דוגמה טובה, כי יש פה גם ילדים ממש קטנים שנכנסים ורואים סרטונים".
יש לכם עוקבים גם מחוץ לישראל?
יובל: "בטח. הסרטונים שאני עושה הם לרוב באנגלית, פחות בעברית, וזה ממש מגניב, ואני אוהבת לראות תגובות לסרטונים שלי של חבר'ה מכל העולם".
סוּף: "גם לי יש. פעם כתבו לי מארצות הברית, פעם מספרד, זה נחמד".
ים: "אני חושבת שכן, כי לפעמים כשאני עושה סרטון בלייב, אז אני רואה תגובות באנגלית ובשפות שאני לא מבינה, כולל גם ממדינות ערב, אבל אין לי מושג מה הם כותבים".
נבו: "זה נורא כיף לקבל תגובות מאנשים מכל מיני מדינות, שכותבים לי: 'תשמע, אני לא מבין מה אתה אומר בדיוק, אבל זה נראה לי ממש מצחיק'".
חולמים רחוק
החלומות של הארבעה הם, כמו שאתם כבר יכולים לתאר לעצמכם, להופיע על הבמה וכמה שיותר בפריים-טיים.
נבו: "הייתי רוצה לעבור לעולם המבוגרים, החלום שלי זה משהו כמו 'ארץ נהדרת', אבל שלב-שלב".
ים: "אני שרה משחקת ורוקדת מגיל שלוש, ככה שאשמח לקחת את זה הלאה לשלב הבא".
סוּף: "החלום שלי זה לעסוק בכל תחומי הריקוד, המשחק והשירה. עולם הבידור זה משהו שאני ממש אוהב, והייתי שמח להשתלב בו".
יובל: "כל מה שיאפשר לי להופיע, ויהיה קשור לריקוד או למשחק אני אהיה שם, זה החלום וזאת המטרה".
לסיום, מה מצפה למי שיגיע למופע בסוכות?
נבו: "זה מופע לכל דבר, עם ריקודים ושירים מעולים, בעיבוד מקצועי. הבימוי מדהים, יהיה כיף לראות אותו. כל המשתתפים ברמה גבוהה מאוד, כולל כוכבי הרשת הכי גדולים".
סוּף: "במסגרת הצילומים של העונה השנייה של 'הסטודיו' שתצא בקרוב, הגענו כחבורה להשתתף במופע 'טיק-טוק שואו', וכמו בסדרה, יהיו במופע המון שירים וריקודים וקטעים נחמדים, ואנחנו יוצרים קשר עם הקהל ושווה לבוא".
ים: "כמו שסוּף אמר נופיע בקטע מתוך הסדרה שלנו. יהיה מופע נדיר וממש שווה לבוא, אני ממליצה".
יובל: "כל מי שיגיע ייהנה".
אז מה זה טיק-טוק?
אם אתם לא יודעים על מה מדובר ועברתם את גיל 35, תרגישו בנוח, אתם לא לבד. כל המידע לפניכם.
אפליקציית "טיק-טוק" היא הטרנד הנוכחי שסוחף את עולם בני נוער והצעירים, בז'אנר אפליקציות הרשתות החברתיות. לילדים, האחיינים והנכדים שלכם, היא כנראה מוכרת עוד משמה הקודם "מיוזיקלי", לפני שהתאחדה והתמזגה לתוך טיק-טוק לפני מעט יותר משנה.
בטיק-טוק עולים מדי יום אין-ספור סרטוני "ליפסינק" (התאמת תנועות השפתיים לקול השיר, או לדיבוב), לצד סרטוני ריקוד והומור, שהפכו בשנתיים האחרונות לחלק מההווי של עולם הילדים ובני הנוער.
כל סרטון כזה, הכולל קטעי הומור, ריקוד או ליפסינק, מועלה לרשת לרוב כשהוא מלווה במוזיקת רקע ובשלל אופציות עיצוב צבעוניות, כיפיות וחביבות ברובן. אבל, כמו בכל טרנד ברשתות החברתיות, לפעמים עלולים הילדים הצעירים להיתקל בדברים חיוביים פחות, כמו סרטונים בעלי תוכן מיני, אלים ועוד.
בשנה האחרונה החליטו מנהלי טיק-טוק שילדים מתחת לגיל 13 לא יוכלו לפתוח חשבון משלהם באפליקציה, ומי שכבר היה לו חשבון טיק-טוק היה צריך לספק הוכחות כי גילו אכן מעל 13 שנים.
בעלי אפליקציית טיק-טוק היא חברת המדיה החברתית הסינית "בייטדאנס" שרכשה את מיוזיקלי, עליה השלום, הפלטפורמה הקודמת שעליה התבססה טיק-טוק, תמורת 800 מיליון דולר. כדי להבין עד כמה גדולה התופעה, יש לדעת כי במהלך 2018 הפכה טיק-טוק, עם יותר מ-80 מיליון הורדות בארצות הברית בלבד, לאפליקציה הרביעית במספר בדירוג ההורדות אחרי ווטסאפ, פייסבוק ופייסבוק מסנג'ר, ולפני אינסטגרם ויוטיוב.
גם אם בעוד כמה שנים תיעלם אפליקציית טיק-טוק מהעולם ותפנה את מקומה ללהיט חדש, לפחות ב-2019, וכנראה גם בשנים הקרובות, היא תישאר כאן ובגדול, ולא תוכלו להתעלם ממנה, ודאי אם יש לכם בבית ילדים מעל גיל עשר. ¿