תוכנית בניה של מרכז מסחרי ברחוב גולמב אליה נחשפו תושבי שכונת גיל עמל הוותיקה, בימים האחרונים מעוררת סערה בשכונה.
1 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
מדובר במתחם שאושר לבניית מרכז מסחרי עוד בשנת 1972 בסך כולל של 400 מ"ר, ואשר לאחרונה, הוגשה בקשה לתוספת של 250 מ"ר לצורך קידום התוכנית. סך כולל של כ-650 מ"ר (כולל הקלות שטרם אושרו).
הגשת הבקשה כבר מעוררת חילוקי דעות בשכונה. חלק מתושבי גיל עמל המתגוררים סמוך לרחוב בו מתוכנן המרכז טוענים כי מדובר בתוכנית שתגרום לכאוס תחבורתי.
"הועדה המקומיות לתכנון ובניה מאשרת הקמת מפלצת אימתנית ברחוב גולומב בגיל עמל", טוענת נירית סוקול, מוועד השכונה ופעילה חברתית, ומסבירה: "זהו רחוב צר בסמוך לבית הספר יסודי המונה יותר מ-500 תלמידים ותושבי גיל עמל לא שותפים להחלטה. 4000 תושבים בגיל עמל יצטרכו להתמודד עכשיו עם כפל מכוניות, כפל משאיות שכנראה יצטרכו לפרוק סחורות ואף מילה על העסקים הקטנים שבקושי שורדים בשכונה. שלא לדבר על סכנת נפשות של יציאה מרחוב גולומב לרחוב ששת הימים. אין לי בעיה עם הוספת מרכזים מסחריים בשכונה. אני בעד שיפור השכונה וקיומה, יש לי בעיה עם חוסר שקיפות".
מעיריית הוד השרון נמסר: "מדובר בתוכנית בניה למסחר בהיקף של בסך הכל 400 מטרים אשר אושרה כבר ב1972 כחלק מתכנית הר 3/302. לאחרונה מתוך רצון לקדם את התוכנית, הוגשה בקשה לתוספת של כ26% (250 מ"ר) ובסה"כ כ-650 מ"ר. הקלה זאת עוד לא אושרה ולאחר שתופקד תיפתח להתנגדויות הציבור - שלב השיתוף בתוכניות בהיקף זה. ניתן לעיין כבר עכשיו במסמכי התכנית באתר העירייה ובאתר של מנהל התכנון או להגיע לאגף התכנון במנהל הנדסה בשעות קבלת הקהל ולקבל הבהרות על התכנית.
"הבניה מחדש של חלקה זאת נעשה כחלק ממדיניות ראש העירייה לקידום אזור גיל עמל על ידי מתן השירותים החסרים בשכונה. בימים אלה מקודמות תוכניות פיתוח חדשות לאזור התעשיה גיל עמל לצד שיקום ופיתוח תשתיות ברחובות השכונה והקצאת קרקע לשירותי חירום בשכונה".