התופעה הידועה של שחרור כלבים ללא רצועה בפארקים העירונים ובגינות הציבוריות מטרידה מאוד חלק מתושבי העיר שהתלוננו בימים האחרונים ל"מיינט הוד השרון".
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
לדבריהם, מדובר בתופעה רחבה מאוד, בה תושבים מגיעים עם כלביהם לפארקים ומחליטים לשחרר אותם והכלבים, "שחלקם יכולים להיות חמודים מאוד וחלקם ממש לא", רצים לכל עבר ומפחידים את הילדים.
"זו תופעה נרחבת מאוד", אומר תושב העיר לו שני ילדים, "אני כבר הפסקתי ללכת עם הילדים לפארקים כי הם מגיבים בצורה לא רציונלית לכלבים שרצים לעברם. לא מדובר בכלב אחד או שניים, אלא הרבה יותר".
תושבת נוספת, שטוענת כי הותקפה השבוע על ידי כלב מוסיפה: "בעלי הכלבים מסתובבים ברחובות העיר עם רצועה ואיך שהם מגיעים לפארקים ולגינות הם משחררים אותם. הכלבים באופן טבעי רצים לכל עבר, נובחים ומשתוללים. זה מפחיד הרבה ילדים וגם, תתפלא, אנשים מבוגרים. כשכלב בא אליך בריצה, אתה לא יודע שהוא בא לשחק איתך - אתה חושש. אני אישית הותקפתי השבוע על ידי כלב כזה, שהתחיל לנבוח עליי ופשוט קפץ עליי ולא בקטע נחמד".
אם לארבעה ילדים הוסיפה: "ילדים זה לא מבוגרים. הם מפחדים גם מדברים לא הגיוניים. הפארקים האלו נועדו למשחק ולמנוחה לילדים ולמבוגרים. אני כבר לא מגיעה לפארקים בעיר. למי שיש כלבים שילכו לגינות כלבים או יישארו בגינות כשהכלבים קשורים - אל תסתובבו לנו בין הרגליים.
"נמאס לי לשמוע בעלי כלבים זחוחים שרואים ילדים בוכים ואומרים להם: 'אל תפחדו - הוא לא נושך'.. כאילו באמת? יש גבול לציניות. בואו נשים את הילדים שלכם בחדר חושך סגור ונגיד להם אל תבכו זה לא מזיק".
התושבים גם הפנו אצבע מאשימה כלפי עיריית הוד השרון, שלדבריהם, לא אוכפת וקונסת את בעלי הכלבים: "ברעננה יש איסור מוחלט בפארק העירוני לשחרר כלבים ויש שם שני פקחים שעוברים ורושמים דוחות", אמרו.
מעיריית הוד השרון טרם נמסרה תגובה.