1 צפייה בגלריה
צילום: אלעד גרשגורן
צילום: אלעד גרשגורן
צילום: אלעד גרשגורן
חיזוק מפתיע מהרשות הפלסטינית: באמצעות עיריית קלקיליה תגיש הרשות התנגדות רשמית לתחנת הכוח שחברת ריינדיר מתעתדת להקים באזור הוד השרון. לטענת הפלסטינים הקמת תחנת הכח - 20 מטר מהעיר- מעלה חשש כבד לבעיות בריאותיות, וכמו כן, התוכנית לא הוגשה להם לדיון, כפי שמחייבים הסכמי אוסלו.
כזכור, ריינדיר מתכוונת לבנות את תחנת כח ליצור חשמל מגז טבעי על שטח בין הכבישים הראשיים 6, 444 ו־55 (בין נוה ימין לקלקיליה בסמוך להוד השרון) לפי תוכנית תשתית לאומית 91 (תת"ל 91).
בשבוע שעבר שלחה עיריית כפר סבא כתב דחוף למשרד הבריאות בדרישה למנוע את הקמת התחנה של ריינדיר (הנמצאת בבעלות של הפניקס וסימנס) בנימוק שצינורות דלק שיעברו בקרבת אזורים מאוכלסים יסכנו את שלום הציבור.
כעת, נוסף להתנגדויות הרבות שמובילות כלל הרשויות באזור בהובלת המועצה האזורית דרום השרון ובשיתוף מטה המאבק נגד הקמת תחנת הכח נוסף חיזוק מפתי מעיריית קלקיליה. הפלסטינים מודאגים מההשלכות הסביבתיות של תחנת הכח, מאפשרות לזיהום אוויר, סכנות הידרולוגיות ובריאות הציבור, והם מבקשים לקבל אפשרות לדון בהשלכות על הצד הפלסטיני, לרבות שהות מספקת לציבור הפלסטיני להציג את עמדתו. לדבריהם, התוכנית לא הוצגה להם כלל ולפי עקרונות הסכמי אוסלו, בכל פרויקט בעל השלכות סביבתיות משותפות יש לדון ולהתייעץ עם הצד האחר.
מהוועדה לתשתיות לאומיות נמסר: "כמו כל התנגדות שתוגש במסגרת הליך הערות והשגות, גם התנגדות זו תדון ותתקבל החלטה במסגרת הוועדה".