לאחרונה פנו מספר הורים במעון הוד ילדותי המופעל על ידי חברת מוסדות חינוך בהוד השרון למשרד העבודה והרווחה, בטענה שהחברה גובה תוספות בסך מאות שקלים מידי חודש שלא כדין וללא כל הסבר הגיוני.
לטענת ההורים מדובר במעון אותו מפעילה החברה והעירייה ומפוקח ע"י משרד הכלכלה ולכן עליו לעמוד במחירים המוגדרים בחוק, אלא שבפועל נדרש מהם לשלם סכומים העולים על הסכומים המוגדרים, בסך אלפי שקלים לשנה.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
כידוע, מעון "הוד ילדותי" בהוד השרון הינו מעון מפוקח וההורים נדרשים לשלם בו מחיר אחיד, אלא שבמשך השנים האחרונות הוסיפו בחברת מוסדות המנהלת את המעון תוספות שונות המייקרות את המחיר. "מדובר על תוספות של בין 500-700 שקלים לחודש", אומרים ההורים, "על תוספות כגון בשר בארוחת הצהריים פעם בשבוע או ליווי מפקחת במעון, שהיא למעשה הגננת עצמה. בהנהלה מסבירים לנו כי מדובר בתוספות עליהן הסכימו חלק מההורים - רק שאנחנו לא יודעים על מי הם מדברים".
"אנחנו לא נוותר עד שיבוטל התשלום המיותר", הוסיפו ההורים בהמשך לפניה למשרד העבודה והרווחה, "אנחנו אוהבים את המעון ואת הצוות, אבל לא מצליחים לקבל תשובות הגיוניות. הבנו שאנחנו חייבים לעלות מדרגה ולפנות למשרד העבודה והרווחה, כי רק כך העוולה הזאת תיפסק. הייתה לנו תקווה גדולה במעון ובצוות שלו וכעת אין לנו ספק שלא נמליץ לאחרים להירשם אליו".
מהחברה לקידום החינוך והתרבות בהוד השרון נמסר בתגובה: "החברה פועלת להסדרה של ליקויים רבים שהתגלו בהתנהלות החברה בעבר ובתוכם גם טענה זאת שעלתה לאחרונה ותוסדר בקרוב.
"במסגרת הפעילות של החברה מופעלים שני מעונות יום, החברה מציעה את סך השירותים המוצעים להורי וילדי העיר על מנת לספק שירות איכותי וטוב בצורה משמעותית יותר טובה מאשר מחייב משרד התמ"ת את החברה.
"סל השירותים כולל חוגים, מטבח בשרי מבושל, מספר אנשי צוות גדול יותר, ביטוח תאונות ופיקוח פדגוגי הדוק. בעבר הועסקה מדריכה פדגוגית שלא על פי מנהל תקין. עם כניסתה של מנכ"לית החברה החדשה הדבר הוסדר לאלתר והמדריכה הפדגוגית מועסקת ופועלת על פי חוק.
עם כניסתה של המנכ"לית החדשה נעשתה פנייה של מספר הורים בפניות נפרדות הנוגעות בכמה נושאים. לאחר בירור מול נושאי משרה קודמים והבנה כי בעבר לא הייתה הקפדה על חלק מהנהלים, הובהרו הפערים ובקרוב תזומן פגישה עם ההורים הרלבנטיים כדי להסדיר את אופן ההרשמה. החברה היום נגישה לכלל ההורים ונשמח לתת מענה לכל שאלה, בעיה או רעיון".