תכנית ענק על 12 אלף דונם לבניית עד 20 אלף יחידות דיור הגיעה אתמול (שלישי) לוועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, ולמעשה יצאה לדרך.
3 צפייה בגלריה
צילום מתוך אתר "כלכליסט"
צילום מתוך אתר "כלכליסט"
צילום מתוך אתר "כלכליסט"
מדובר בתוכנית ששמה תמ"א 48/1, שכוללת שני מתחמים בעיר. הגדול מבין השניים תחום בין נחל הירקון וכביש 5 בדרום, לכביש 40 במזרח, כביש 4 במערב ואזור התעשייה נווה נאמן ושכונת נווה הדר בצפון. המתחם השני נמצא מערבית למושב אלישמע, מכביש 40 לכיוון שכונות גני עם והפועל המזרחי.
את התוכנית מובילה החברה הממשלתית דירה להשכיר, שנוסדה ב־2014 במטרה לפתח, לתכנן ולשווק מתחמים להשכרה ארוכת טווח. אך כעת, עם הובלת התוכנית, היא הופכת לזרוע ביצועית המתחרה ברשות מקרקעי ישראל ובמשרד הבינוי.
כרגע מנסים במועצה הארצית לאשר מסמך עקרונות התכנון שישמש בסיס להכנת תוכנית מתאר ארצית שתקבע את מדיניות התכנון בשטח, ושינויים בה תוכל להכניס רק המועצה הארצית לתכנון ובנייה.
3 צפייה בגלריה
צילום מתוך מצגת מנהל התכנון
צילום מתוך מצגת מנהל התכנון
צילום מתוך מצגת מנהל התכנון
ראש העירייה אמיר כוכבי המתנגד לתכנית בצורה תקיפה אמר לאחרונה כי "בשנה האחרונה אני עוסק הרבה יותר ממה שדמיינתי בתחום תכנון ובנייה. הרבה יותר ממה שחשבתי שאעסוק בשלבים כה מוקדמים של הקדנציה. אבל זה לא עיסוק בבנייה של כאן ועכשיו, אלא מאבק של ממש בכמה תוכניות, שהמרכזיות שבהן (תמ"א 48/1 ו- מ.ש/1 הידועה גם כתוכנית תע"ש) מאיימות לשנות את אופי המטרופולין כולו ולהשפיע על העיר הוד השרון לרעה ובצורה בלתי הפיכה בעוד עשר ועשרים שנים אם לא נאבק בהן היום".
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
אתמול (שלישי) נסע כוכבי יחד עם חבר האופוזויציה, וסגן ראש העיר לשעבר יגאל שמעון לוועדה הארצית לייצג את האינטרסים של הוד השרון. שמעון מסר: "במלחמה על הבית אין אופוזיציה וקואליציה. אנחנו בדרך לדיון חרום במועצה הארצית בירושלים המבקשת לאשר את תמא 48 להפיכת הוד השרון להוד הבטון עם כ 12000 יחידות דיור בדרום הוד השרון. מלחמה על הבית אז הצטרפתי לראש העיר. הצלחה משותפת למען העיר".