הצעה מהפכנית בהרצליה: נישואים אזרחיים ומסובסדים בעירייה. במיינט הרצליה מדווחים כי אייל פביאן ("החופש לבחור") ורונן וסרמן ("יש עתיד") הגישו הצעה לסדר משותפת שתידון בישיבת מועצת העיר בשבוע הבא. לטענתם ההצעה נועדה "כדי לספק לזוגות הפונים הצהרה משותפת בעלת תוקף משפטי", וכי "ראוי כי עיריית הרצליה תהיה פורצת דרך ותאפשר לתושבי העיר המעוניינים בכך להירשם בעירייה כזוג". אייל פביאן מסר: "צעירים רבים מאוד בהרצליה ובמדינה, מעוניינים להנשא בנישואים אזרחיים ולאו דווקא ברבנות, ומגיע להם שזה יהיה זמין, פשוט, אמין וזול. הבטחנו בבחירות ואנו פועלים לקיים : הרבה מהפכות אזרחיות התחילו מלמטה , וגם בזו, הרצליה תתחיל ועיריות אחרות יצטרפו. עיריית הרצליה צריכה לאפשר לתושביה, הסטרייטים והלהט"בים, לבחור איך להתחתן ,והיא יכולה לעשות זאת ממש כעת".
המאבקים על יחסי דת ומדינה ושילובם במערכות החינוך הגיעו גם לרעננה. במיינט רעננה מספרים כי תלמיד כיתה ו' בבית ספר חילוני בעיר שלח מכתב למורה שלו בו הוא טוען כי בחומר הנלמד בכיתה בבית הספר מעולם לא הוזכרו מנהגי היהדות, זאת בניגוד, כך לדבריו, אזכורים של מנהגי הנצרות והאיסלאם. הורי התלמיד מרעננה פרסמו את המכתב ברשתות חברתיות בו נכתב: "למורה שלום! בעוד פחות משנה אני חוגג בר מצוה. תמיד לימדת אותנו בהסטוריה ובתרבות על טקסים נוצריים ופולחן של תרבות המערב, על האיסלאם ועל הנצרות. מעולם לא הזכרת לנו בכיתה את המושגים 'הנחת תפילין', 'ציצית'. מעולם לא ראיתי איך נראה סידור, ועד היום אני לא יודע מה כתוב בתוך הפלסטיק הזה שמודבק על הדלת ולמה מנשקים אותו. אשמח לתשובה". ממשרד החינוך טרם התקבלה לתגובה.
4 צפייה בגלריה
מכתב התלמיד. צילום מסך
מכתב התלמיד. צילום מסך
מכתב התלמיד. צילום מסך
אלפי שקלים נעלמו מדי יום מקופת דוכן מזון מהיר מוכר בראשון לציון, סכום שהצטבר למאות אלפי שקלים. למרות היעלמות הכספים לא הצליח בעל העסק לפענח מי גונב ממנו וכיצד. רק כאשר נכנסה לתמונה חברת חקירות פרטית התבהרה התמונה והתגלתה שיטה פשוטה אך מתוחכמת. במיינט ראשון לציון מספרים כי החשיפה העלתה שמעלים הכסף היה צעיר החל לעבוד לפני כשנתיים אשר ביקש לעשות לעיתים קרובות את משמרת הערב. בחברה הבחינו כי ביחס לכמות המזון שהם מוכרים מדי יום, ההכנסות שלהם נמוכות מן המצופה, והחשד החל להתעורר. בשלב זה נכנס לתמונה יגאל שרף, בעל משרד החקירות "סקיי חקירות" והחל במעקב אחר העובדים של העסק. "התקנו מצלמות וגילינו שאותו עובד צעיר פיתח שיטה שדרכה הוא גנב כספים רבים. מהי אותה שיטה. הוא היה נוהג לתקתק על הקופה ולהכניס אליה כסף אך בפועל זה היה משחק לטובת מצלמות האבטחה. "בפועל הוא לא באמת הקיש על הקופה ואת הכסף הוא היה שם במגירה צדדית שלה. בסוף היום, לאחר שהיה מכסה את הדוכן בכיסוי הגדול שלה, הוא היה נכנס תחתיה ומוציא את הכסף שהניח בצד. כך, כמעט מדי יום הוא היה לוקח כאלף שקלים" אמר שרף. "בסך הכל, התרמית הזו נמשכה כשנתיים וחצי מיליון שקלים נגנבו".
4 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
כייס סדרתי נתפס בקריות. במיינט קריות מדווחים כי בלשי המשטרה ערכו תצפית סמויה לעבר חניונים של מרכזי קניות גדולים באזור הקריות, במסגרת אכיפה ממוקדת נגד עבירות רכוש, בדגש על התפרצות לכלי רכב. בתוך כך, במהלך הפעילות המשטרתית הסמויה נצפה החשוד, בן 42, כשהוא ממתין על פי החשד לשעת כושר ועוקב אחר אחת הקונות בצאתה מהחנות, וכאשר הכניסה את התיק לרכבה ופנתה להחזיר את עגלת הקניות למקומה, גנב את התיק. החשוד נעצר במקום ובחיפוש ברכבו נתפסו מספר רב של תיקי נשים, רכוש וכסף רב החשודים כגנובים.
4 צפייה בגלריה
השלל שנתפס. צילום: באדיבות המשטרה
השלל שנתפס. צילום: באדיבות המשטרה
השלל שנתפס. צילום: באדיבות המשטרה
יוזמה חדשה של שני נערים במטרה לעזור לקשישים, חסרי בית וניצולי שואה בפתח תקוה יוצא לדרך. היוזמה נולדה בעקבות מותו של אלכסנדר נובודוורצב ז"ל, חסר בית בודד מהעיר שפוסט על דבר מותו הכה גלים והביא לכמאה איש להגיע להלוויתו על מנת לחלוק לו כבוד אחרון. שני הנערים, יהב גרין ואיתן מושיאב, הקימו לאור המקרה קבוצת ווטסאפ והחלו להתארגן במטרה לעזור לאוכלוסיות מוחלשות. "יש כבר 34 אנשים בקבוצה אותה פתחתי רק אתמול. אני בקשר עם ראש העיר ועם מנהלת היחידה להתנדבות בעירייה. אנחנו רוצים לעשות משהו גדול ולא חד פעמי", סיפר יהב למיינט פתח תקוה. "כרגע אנחנו מדברים על תרומות לא כספיות: בגדים, משחקים, שמיכות, אוכל. אנחנו רוצים להגיע לבתים של ניצולי שואה ולספק להם תנורים לחימום. כאמור, הרצון הוא שלא יהיה מדובר בעשייה חד פעמית, אלא משהו מתמשך, לכן הקשר שכבר נוצר עם גורמים עירוניים הוא חשוב". עוד הוסיף יהב: "חשוב לי שהפרויקט הזה גם יעזור בשינוי והכרת התדמית האמתית של הנוער בעיני המבוגרים. לנוער יש היום תדמית של עושי נזקים וזה לא נכון. אני מקווה שאנשים שיראו את זה ירצו לתת יד לדבר".
4 צפייה בגלריה
יהב ואיתן. בתמונה הקטנה: אלכסנדר ז"ל | צילומים: פרטי, באדיבות קובי אדרי
יהב ואיתן. בתמונה הקטנה: אלכסנדר ז"ל | צילומים: פרטי, באדיבות קובי אדרי
יהב ואיתן. בתמונה הקטנה: אלכסנדר ז"ל | צילומים: פרטי, באדיבות קובי אדרי