לכבוד יום השואה הבינלאומי, היום שבו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ, צוות הקהילה התומכת, המופעלת על ידי "נטלי שירותי רפואה" והשירות לאזרח הוותיק באגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית הוד השרון, הקשיבו לסיפור הישרדותו של דוד שטיינברג, ניצול שואה כבן 90 וחבר בקהילה התומכת. דוד מקפיד להגיע באופן קבוע לפעילויות החברתיות שמופעלות על ידי הקהילה, מה שיצר קשר חם בין צוות הקהילה לדוד שהסכים לשתף בסיפור חייו.
1 צפייה בגלריה
שטיינברג. הסכים לשתף את סיפורו
שטיינברג. הסכים לשתף את סיפורו
שטיינברג. הסכים לשתף את סיפורו
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>>
במהלך השיחה סיפר שטיינברג על התרומה של הקהילה התומכת לחייו בייחוד בימי הקורונה, וגם על סיפור חייו: ההתייתמות ממשפחתו ועל תחילת דרכו במדינת ישראל. שטיינברג נולד ברומניה ולדבריו הוא היה בן 9 כשהמלחמה פרצה. "רק כשנתיים לאחר מכן, כשהייתי בן 11, המלחמה הגיעה לרומניה", סיפר.
הזיכרון הכי משמעותי שלו מהמלחמה הוא היום שבו איבד את אביו וקרובי משפחתו. "29 ביוני 1941 זה היום שהכי זכור לי. ביום הזה לקחו את אבא שלי, את אח שלו וגם את שלושת האחים של אמא שלי ברכבת", שיחזר. "העלו אותם בקרונות סגורים ומאז הם לא חזרו יותר הביתה. בהמשך הרכבות האלה קיבלו שם – רכבות המוות".
"בהמשך, לאחר שהסתיימה המלחמה הגעתי כיתום לבית ספר ימי שפתחה ארה"ב בגרמניה במיוחד ליהודים יתומים", המשיך שטיינברג בסיפורו המרתק. "שם פגשתי שליחים מ'פלשתינה' שדיברו רבות בשבחה של ישראל ושכנעו אותנו שכדאי לנסוע דווקא לשם. בארץ התגייסתי ישר לצבא, שירתי שנתיים במלחמת השחרור ולאחר המלחמה התגוררתי בראשון לציון, עד שהתחתנתי ועברתי לגור ביפו. שם נולדו שני ילדי".
בתקופת שהותו במחנה העבודה טרנסניסטריה, דוד רכש תעודת מקצוע כשרברב ולאחר שהשתחרר מהשירות בצה"ל החל לעבוד במקצוע. דוד גר בהוד השרון בשנים האחרונות והוא חבר בקהילה התומכת לקשישים בעיר. לדבריו, החברות בקהילה תורמת לחייו מאוד: "בתור ניצול שואה, זה מאוד משמח ששומרים איתך על קשר, נותנים מתנות, מקדישים תשומת לב – בייחוד בימים האלה של הקורונה". לסיום אמר: "אני כבר ממש מחכה שהפעילות החברתית של הקהילה תחזור, אני כבר מחוסן נגד הקורונה ורק מחכה לפגוש את כולם שוב".
תוכניות "קהילות תומכות" לאזרחים ותיקים בהוד השרון פועלת בשיתוף המחלקה לאזרחים ותיקים באגף הרווחה בעיריית הוד השרון, ומופעלת על-ידי נטלי שירותי רפואה. במסגרת השירותים, מסופק סל שירותים מגוון שנועד לתת מענה לצרכים שונים של מבוגרים אשר מעדיפים להמשיך לגור בביתם בביטחון תוך שמירה על עצמאותם, פרטיותם ואיכות חייהם, בתוך כך חיבור ללחצן מצוקה ושירותים רפואיים 24 שעות ביממה, פעילויות חברתיות שבועיות, פעילויות העשרה, סיוע בתחזוקת הבית ועוד.