לאחרונה התקיים במחנה ליפקין ערב מיוחד בו השתתפו קציני הרפואה של עוצבת האש לדורותיהם. הערב נערך לכבוד סיום תפקידו של קצין הרפואה הנוכחי של האוגדה - סגן אלוף ד"ר עמי שובלי.
1 צפייה בגלריה
סא"ל ד"ר עמי שובלי
סא"ל ד"ר עמי שובלי
סא"ל ד"ר עמי שובלי
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>>
עמי, בן 42, גר בהוד השרון עם אישתו וארבעת בניו. הוא נולד וגדל בשכונת מגדיאל בעירו, בין שדות ופרדסים של משפחתו, המשמשים כיום כמקום מגוריו. נוסף לסביבה החקלאית בה גדל, התחנך עמי על מורשת הקרב והגבורה של סבו, יהודה שובלי, פלמ"חניק מדור תש"ח, ממשחררי ירושלים, אשר שירת ולחם בחטיבת "הראל" תחת פיקודו של יצחק רבין והיה מראשוני החקלאים בארץ. הסיפורים של סבו משירותו הצבאי עוררו בעמי את הרצון להתגייס לחיל הרפואה ולהיות קצין.
במהלך לימודיו בתיכון ע"ש "מוסינזון" למד עמי במגמה הריאלית (פיזיקה, כימיה, מתימטיקה) והחליט להתגייס למסלול לימודי רפואה במסגרת העתודה האקדמית של צה"ל. ב-1998 החל עמי את לימודי הרפואה במסלול הקדם צבאי שבאוניברסיטה העברית בירושלים, וסיים את לימודיו בשנת 2005. לאחר שנת סטאז' בביה"ח הדסה וקבלת תואר דוקטור לרפואה, החל עמי בשנת 2006 את שירותו הצבאי כקצין רפואה גדודי בחטיבת הצנחנים. במהלך השנים שירת עמי בתפקידים שונים ומגוונים בחיל הרפואה, החל מהרופא של גדוד אפעה, איתו לחם במסגרת מבצע "עופרת יצוקה", למפקד קורס ההשלמה החילית בבית הספר לרפואה צבאית, בה״ד 10, ועד לסגן מפקד גדוד הרפואה של עוצבת האש. בשנת 2012 יצא עמי להתמחות בכירורגיה כללית בביה"ח מאיר בכפר סבא אותה סיים ב2019. במקביל להתמחותו, שירת עמי בענף רפואה מבצעית במפקדת קצין הרפואה הראשי, ואף שימש ככירורג בצוות החירום המטכ"לי וכמפקד פלוגת רפואה בחטיבה 5, משך כחמש שנים.
בשנת 2019 החל עמי את תפקידו כקצין הרפואה של עוצבת האש. במהלך תפקידו השתתפו אנשי הרפואה של האוגדה בתרגילים שונים, חלקם בשיתוף פעולה עם צוותי רפואה מחו"ל, כגון כוחות האוויר המיוחדים של צבא ארה"ב, המארינס ועוד. בשנה האחרונה נערכה עוצבת האש לתרגיל אוגדתי ראשון מסוגו. התרגיל תוכנן במשך כשנה, אך עקב מבצע "שומר החומות" הוא נדחה לשנה הבאה.
מבצע משמעותי בו לקח עמי חלק ויישאר איתו בהמשך הוא מבצע "קרן לייזר". בזמן הגל הראשון של הקורונה, עוצבת האש לקחה אחריות על העיר בני ברק וניהלה אותה. כך מצא את עצמו עמי כקצין הרפואה המחוזי של בני ברק. עמי מספר כי המבצע היה משמעותי בשבילו מכיוון שזאת הייתה הפעם הראשונה בה האוגדה הופעלה במלואה וזאת הייתה הזדמנות מיוחדת לראות כיצד פועלת האוגדה בחירום: "תקופת הקורונה הייתה תקופה רגשית ועמוקה בשבילי. השילוב של להושיט יד לאחים במצוקה, המרחק מהבית, להיות בשטח כל היום, והידיעה שאתה עכשיו מתפעל מצב חירום לימדה אותי המון. פתאום ביום אחד מצאתי את עצמי קצין הרפואה של העיר בני ברק, בלי שום ידע מוקדם כיצד פועל פיקוד העורף".
לאחר חלוף הגל הראשון, פיקד עמי על מבצעי קורונה נוספים באוגדה, בין היתר מבצע "תן כתף"- בהם נפתחו מתחמי חיסונים של חיל הרפואה באוגדה וזאת במקביל לניהול העשייה השוטפת של האוגדה בזמן הקורונה.
עמי מסכם את תקופת שירותו כקצין הרפואה של האוגדה ומציין אותה כתקופה משמעותית: "אני מסיים את התפקיד בתחושת סיפוק גדולה. הייתי במקום שרציתי להגיע אליו, עם אנשים טובים ועבודה מרתקת. הרגשתי כיצד אני מוסיף עוד אבן למגדל. לצד תחושת הסיפוק ישנה גם תחושת עצבות קלה על הפרידה, אך אני מתרגש ומצפה לאתגרים איתם אתמודד בתפקידי הבא".