"העירייה אחראית לבטיחות המתקנים בתחום שיפוטה": בית משפט השלום בפתח תקוה חייב לאחרונה את עירית הוד השרון בלמעלה מ-150 אלף של לתושב שנפצע לאחר שגלש עם בתו במגלשה בגינה ציבורית בעיר.
1 צפייה בגלריה
מגלשה לא תקינה
מגלשה לא תקינה
מגלשה לא תקינה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>>
לפני כשש שנים גלש תושב העיר יחד עם בִּתּוֹ במגלשה (שהינה אחת המגלשות במתקן משולב שכולל מספר מגלשות בגבהים שונים), תוך כדי הנחיתה ומאחר וטווח ההאטה של המגלשה היה קצר מדי, הוא נפגע וכתוצאה מכך נגרם לו שבר של עצם השוק בגפה מימין. התובע פונה למרכז הרפואי "מאיר" בכפר-סבא ועבר ניתוח לשחזור וקיבוע השברים ולצורך כך אושפז למשך מספר ימים. לטענתו הפגיעה נגרמה כתוצאה מרשלנותה של העירייה אשר, בין היתר, לא דאגה לבטיחות ותקינות המגלשה בגן השעשועים והייתה צריכה לדעת על קיומו של המפגע אשר גרם לפגיעה.
לתמיכה בטענותיו צורפה חוות דעת של מומחה בטיחות, המהנדס אליעזר מוניץ, שבו קבע כי המתקן אינו מתאים לדרישת התקן הישראלי.
העירייה טענה כי מדובר במתקן ומגלשה סטנדרטים ורגילים, הפזורים בכל חלקי הארץ ואשר עומדים בכל דרישות התקן הישראלי וכי אין בסיס לטענותיו.
השופטת אושרית רוטקופף שדנה במקרה קבעה בפסק דינה כי: "לא יכולה להיות מחלוקת כי הנתבעת, כרשות מקומית, חבה חובת זהירות למשתמשים בגן המשחקים בתור הבעלים והמחזיקה של הגן וכמי שנושאת באחריות על תקינות מתקניו אליהם מוזמן הציבור. לאחר שעיינתי במכלול חומר הראיות הרלוונטי לשאלת האחריות, הנני מוצאת שעלה בידי התובע להוכיח כי טווח ההאטה של המגלשה היה בבחינת פגם שהוא באחריות הרשות המקומית. הנני מחייבת את הרשות המקומית לשלם לתובע סך של 144,922 שקל. ובנוסף תשלם לתובע שכ"ט עו"ד בשיעור כולל של 24% וכן הוצאות משפט שהוציא התובע".