אם לבת 12 מהוד השרון ספגה שיימינג לאחר שעלה "חשד" כי בתה נדבקה בקורונה בחט"ב ראשונים.
1 צפייה בגלריה
"פייק ניוז במיטבו"
"פייק ניוז במיטבו"
"פייק ניוז במיטבו"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
כזכור, אתמול (שלישי) פורסמה ידיעה לפיה שתי ילדות מבית הספר הופנו לבדיקה לאחר שסבלו מתסמינים נשימתיים. בצל הבהלה שנרשמה בקרב ההורים, בעירייה המתינו לתוצאות הבדיקות והדגישו: "אף אחד אחר לא פיתח תסמין, אין כרגע הנחיות המצריכות בידוד".
ידיעה זו הספיקה כדי שמספר הורים יעשו שיימינג לאחת הילדות בחטיבה בווטסאפ הכיתתי. אמה כתבה בפייסבוק: "אני האימא שחלק מההורים בקבוצת הווטסאפ בכיתה בחרו להכפיש אותה ולספר שהיא שלחה את הבת שלה לבית הספר עם תסמינים, שהיא משתעלת בכיתה (בזמן שהיא בבית) ועוד שלל תופינים. אני האימא שפתחה את קבוצת הפייסבוק העירונית וגילתה שבתה 'מככבת' בכותרת בידיעה על שתי תלמידות שהופנו לבדיקת קורונה".
"אני האימא", הוסיפה, "שזכתה ללמד את ילדיה שיעור מאלף בפייק ניוז וראתה את הדבר מתרחש לנגד עיניה".  בסוף הפוסט סיפרה האם כי בדיקת הקורונה של בתה חזרה שלילית והיא לא נדבקה.
יש לציין כי מנהל קבוצת הפייסבוק העירונית "פורום אביב - קהילת תושבי הוד השרון", פרסם אמש את הפוסט של האם, ואף הביע בו התנצלות על עצם ההפניה לפרסום הדברים בפרסום בקבוצה שבשלם נפגעה האם.
ובתוך כך, ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי עדכן כי בדיקותיהן של שתי מורות בבית הספר הירוק חזרו שליליות, וכעת ממתינים לתוצאות הבדיקות של שלוש מורות נוספות.
כוכבי: "בפתח הדברים אעדכן שמתוך משנה זהירות ולמרות ששתי בדיקות של מורות, מתוך חמש בדיקות סך הכל, חזרו כשליליות, גם היום (רביעי) ישאר בית הספר הירוק סגור ולימודים יתקיימו מרחוק על פי המתכונת של בית הספר.
"מכלול האירועים והשיקולים שהובילו להחלטה: האירוע החל בהפניה של שתי מורות לבדיקת קורונה על ידי רופא משפחה ביום א׳ והבדיקות שלהן נקבעו להמשך השבוע. בשעות הערב דיווחו עוד 4 נשות צוות שאינן חשות בטוב ותיארו סימפטומים שגרמו לנו לחשוד שעשוי להיות כאן אירוע בסדר גודל משמעותי. לכן החלטנו על הקפאת הלימודים ביום ב׳ ועשינו מאמצים רבים שהובילו להקדמת הבדיקות לכלל נשות הצוות. אחת נשללה כחולה עוד לפני הבדיקה. תוצאות שליליות של שתי נשות צוות התקבלו.
"למרות שהשלוש הנוספות נבדקו גם הן, טרם קיבלנו תשובות וזאת למרות מאמצים גדולים של העירייה ושלי אישית מול קופת חולים כללית ומרכז הבדיקות. מאחר ומבחינת ניהול הסיכונים, האירוע כולו עדיין יכול להיות אירוע מקיף שמאיים בהשבתה ארוכת טווח והדבקה בהיקף גבוה, ומאחר ואנחנו כבר בהליך בדיקה מתקדם, הוחלט להשאיר את בית הספר סגור גם היום".