פסק דין תקדימי: בעלת כלב הורשעה בשבוע שעבר על ידי בית משפט השלום בכפר סבא על רשלנות בשמירה על כלביה שהובילו לפציעתו של תושב הוד השרון שרץ בפארק האקולוגי בעיר.
1 צפייה בגלריה
"התרשלה בשמירה על הכלבים"
"התרשלה בשמירה על הכלבים"
"התרשלה בשמירה על הכלבים"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>>
על פי כתב האישום שהוגש לפני כשנתיים הואשמה תושבת העיר כי שהתה עם כלביה (שאינם מסוכנים) בפארק האקולוגי בהוד השרון ולא נקטה באמצעי זהירות סבירים בכך ששחררה את הכלבים כשהם ללא רצועה. באותה עת רץ תושב העיר בפארק, אז הגיחו לכיוונו שניים מהכלבים, ואחד מהם נשך אותו בירך ימין ותלש חלק מבשרו.
בעלת הכלבים כפרה בכתב האישום וטענה כי כלביה ושהו בצמוד אליה כל שהותם בפארק. כן נטען כי על צווארם של הכלבים, היה קולר אלקטרוני שנועד לשליטה עליהם
התושה סיפר במהלך הדיון כי באותו יום בו ננשך בשעות הערב יצא לרוץ בפארק האקולוגי בהוד השרון. כאשר הגיע לחלקו של הפארק, שבו חורש טבעי, מים זורמים ושבילים לא סלולים, הבחין במרחק של כ- 100 או 200 מטרים בנאשמת עם תינוק בידיה ושני כלבים אשר לפתע התחילו לשעוט לעברו. כאשר הבין כי הכלבים לא מתכוונים לעצור, עצר המתלונן, אך אחד הכלבים תקף אותו תוך כדי ריצה, נשך אותו בירך ותלש חתיכה מבשרו .
השופטת אילה אורן לאחר ששמעה את העדויות החליטה להרשיע בפלילים את בעלת הכלבים וקבעה: "הנאשמת יצאה עם שלושת כלביה לפארק, הפרה חובה חקוקה בכך ששחררה אותם לשוטט באופן חופשי, ללא רצועה, ובכך גרמה לסכנה מסתברת מהם בשטח ציבורי פתוח המשמש עוברי אורח ובעל חיים. אחד הכלבים, גדול למדי, יחד עם כלב נוסף, שעט לעבר המתלונן ונשך אותו ברגלו. הנאשמת ביצעה את העבירה המיוחסת לה משום שלא נקטה אמצעי זהירות סבירים למניעת הסיכון מהכלבים, ולא זו בלבד שיצרה סיכון במחדלה הממשי, אלא שכלבה נשך את המתלונן וגרם לו לחבלה שאין להקל בה ראש. אשר על כן אני מרשיעה את הנאשמת בעבירה של אי נקיטת צעדי זהירות בחיה, לפי סעיף 338(א)(6) לחוק העונשין, התשל"ז - 1977".