"בצער רב ולב דואב מודיעה הרשות השופטת על פטירתה של השופטת הבכירה עינת רון, הנשיאה לשעבר של בתי משפט השלום במחוז מרכז, אשר הלכה לעולמה בטרם עת", נכתב בהודעה שפורסמה אמש (שלישי). הלווייתה תתקיים היום בבית העלמין במורשה, את השבעה יקיימו בבית המשפחה ברעננה.
2 צפייה בגלריה
עינת רון ז"ל
עינת רון ז"ל
עינת רון ז"ל
(צילום: לשכת עורכי הדין)
רון נולדה בישראל בשנת 1959. גדלה והתחנכה בנתניה. בסיום לימודיה התגייסה למסלול עתודאים בצה"ל ולמדה משפטים באוניברסיטה העברית, שם הייתה האישה העתודאית היחידה במחזור שלה. לאחר לימודיה החלה את שירותה הצבאי בפרקליטות הצבאית עד לשנת 2005. במשך 24 שנים בפרקליטות הצבאית רון מילאה מגוון תפקידים, וביניהם תובעת צבאית, סגנית תובע צבאי ראשי, פרקליטה צבאית, שופטת צבאית ותובעת צבאית ראשית. השתחררה בדרגת אל"ם.


ביוני 2007 מונתה לכהונת שופטת בית משפט השלום פתח תקווה. באוקטובר 2013 מונתה לכהונת סגנית נשיא בתי משפט השלום מחוז המרכז. באוקטובר 2015 מונתה לכהונת נשיאת בתי משפט השלום מחוז המרכז. באוקטובר 2022, בתום שבע שנות כהונה כנשיאה, המשיכה לכהן כשופטת בכירה בבתי משפט השלום במחוז מרכז.
קראו גם >>>>
חברתה שרון זגאגי: "הלב ממאן להאמין. אישה פורצת דרך. למי שלא ידע - עינת היתה האשה הראשונה ששימשה בתפקיד התובעת הצבאית הראשית. היה לה הומור מטורף, עמוד שדרה מברזל, היא לא התכופפה ולא פחדה מאף אחד, ופיה וליבה תמיד היו שווים. עינת השפיעה על חייהם וחייהן של הרבה אנשים ונשים, ובאופן אישי - היתה חלק משמעותי מאד מחיי, סיפקה לי השראה יוצאת דופן, לימדה אותי, חנכה אותי, היתה אוזן קשבת גם בשעות לא שעות, ותמיד תמיד תמכה. גם ברגעים הטובים אבל גם ועיקר- ברגעים פחות טובים.
"לא מאמינה שמדברת עליה בלשון עבר. השאירה אחריה מורשת מפוארת וחותם שלא יימחה במשפט בכלל ובמשפט הצבאי בפרט".