לאחר חודשים של תכנון על ידי צוות הועדה לבניין העיר בהוד השרון ומשרד חיצוני שהועסק לצורך השינוי הדרמטי, הציג ראש העירייה את המתווה החדש לתוכנית בית הנערה בפני חברות וחברי מליאת הועדה לתכנון.
1 צפייה בגלריה
מתחם בית הנערה
מתחם בית הנערה
מתחם בית הנערה
(צילום: יוגב עמרני)
הדיון הארוך שכלל שיח מקיף על היבטים של ערכי נוף וטבע, שמאות, תכנון והשפעות אפשריות על העיר הוד השרון, הסתכם בסופו של דבר באישור פה אחד של חברות וחברי המליאה שנכחו בדיון.
בדיון נכח מרחוק גם נציג הועדה המחוזית אשר הביע שביעות רצון מהעבודה המקיפה שנעשתה על ידי העירייה ועל הצגת תוכנית מאוזנת שמהווה אלטרנטיבה אמיתית לתוכנית שאושרה בקדנציה הקודמת.
ראש העירייה אמיר כוכבי אמר בדיון כי העירייה פעלה במשך כל התקופה הזאת כדי לתת פיתרון אמיתי ואיכותי למתחם בית הנערה, כזה שישמר את ערכי הטבע העירוני ויוכל להתקבל מהותית כתוכנית חליפית על ידי הועדה המחוזית וזאת למרות התנגדותה הנחרצת של עיריית תל אביב.
"לא פגענו בערכים הכלכליים של התוכנית" אמר כוכבי והוסיף "אבל יצרנו כאן מתנה לדורות הבאים של הוד השרון. התוכנית שהצגנו נכונה ברמה הערכית, העקרונית והתכנונית והיא תאפשר לנו לתת מענה ציבורי נרחב בתוך החורש הטבעי הנהדר של בית הנערה. אישור התוכנית על ידי הועדה המחוזית יוכיח שכסף הוא לא הכל בחיים ושיש ערך אמיתי לתכנון צופה פני עתיד המשלב ערכי קיימות ואיכות סביבה"
עיקר התוכנית החדשה וסלע המחלוקת המרכזי הוא הוצאה של מעל 240 יחידות דיור אשר אושרו לעיריית תל אביב בתוך הגבעה המיוערת של בית הנערה אל מחוץ לתא השטח הזה על ידי החלפת שטחים עם עיריית הוד השרון. עיריית ת"א הנמצאת כבר במכרז למכירת הקרקע ליזמים צפויה להתנגד למהלך.
בנוגע למהלכים מול עיריית ת"א תאר ראש העירייה כוכבי למליאה את שנעשה: "פעלנו מולם בשקיפות מלאה מהרגע הראשון, הצגנו את העיקרון המסדר של החלפת הקרקעות לראש העירייה רון חולדאי והצגנו את התוכנית בשלבי התפתחותה. היה עדיף לו עיריית ת"א הייתה הולכת איתנו ידי ביד למהלך הזה, אבל נדע לעשות אותו גם בלעדיהם"
מליאת הועדה אישרה למעשה הפקדה של התוכנית החדשה לוועדה המחוזית וזה יקרה כבר בשבועות הקרובים.