בניגוד לתחזיות: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה להפקדה את התוכנית המתקנת של עיריית הוד השרון להצלת פארק ״בית הנערה".
1 צפייה בגלריה
בית הנערה בהוד השרון
בית הנערה בהוד השרון
בית הנערה בהוד השרון
(צילום: יוגב עמרני)
קראו גם >>>
מתחם "בית הנערה", שטח ירוק בן מאות דונמים בלב הוד השרון ששימש בעבר כפנימייה, היה במשך שני עשורים יעד לקידום תוכניות בנייה. המתחם עצמו, כחלק מתוכנית גדולה יותר היה אמור לספוג מעל 240 יחידות דיור שהזכות להן נתנה לעיריית תל אביב.
התוכניות קודמו על ידי בעלי הקרקע, בהם עיריית תל אביב ונתמכו בקדנציות קודמות על ידי עיריית הוד השרון. לקראת הבחירות המוניציפליות האחרונות אושרה תוכנית בית הנערה בכללותה להפקדה לאחר שנים של דיונים בערכאות רבות.
עם כניסתו לתפקיד לפני כשנתיים וחצי ביקש ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי מצוותי התכנון בעירייה להיערך להגשת תוכנית מתקנת לתוכנית בית הנערה, זאת כאמור לאחר שהתוכנית עברה מספר רב של ערכאות ואושרה להפקדה.
ראש העירייה כוכבי ציין במספר הזדמנויות כי את ערכי הטבע והנוף יש לשמר למען הדורות הבאים גם אם הדבר כרוך בעיכוב זמני לעיריית תל אביב. עיריית תל אביב שהחזיקה בקרקע התנגדה לשינוי המוצע והועדה המקומית בהנחיית ראש העירייה קידמה הליך חד צדדי לשינוי התוכנית אל מול הוועדה המחוזית.
לאחר שדנה בתוכנית בשבוע שעבר, החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז לאשר להפקדה את התוכנית המתוקנת שהגישה הוד השרון המניידת חלק מזכויות הבנייה ממתחם בית הנערה עצמו בו מבנים לשימור וחורש טבעי, לקרקע חלופית סמוכה. התוכנית שהוכנה על ידי האדריכל ערן מבל ממשרד מבל אדריכלים, ביקשה לשמר את ערכי הטבע והנוף כמו גם הבינוי העתיק שהתקיים במתחם עצמו.
התוכנית החדשה קובעת ש 241 יחידות דיור ינויידו אל מחוץ לשטח המוגדר של פארק בית הנערה ותתבצע החלפת שטחים שתאפשר שימושים ציבוריים תואמי ערכיות בשטח הפארק.
אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: ״זה ניצחון גדול עבור תושבות ותושבי הוד השרון, אחרי שנים בהם רק האינטרס הכלכלי הכתיב את מרקם החיים בעיר.
"הוכחנו שאם מתעקשים, לפעמים ההגיון מנצח. למרות שהתוכנית הקודמת כבר אושרה ובזכות העבודה המשמעותית שעשינו להכנת תוכנית חלופית הוועדה המחוזית קיבלה את עמדתנו ואישרה את התוכנית שמייצרת את האיזון הנכון ביותר בין צרכי תושבות ותושבי הוד השרון, לבין אלו של היזמים.
"בעידן הזה של משבר אקלים שמתחזק, להצלה של אי ירוק טבעי בלב העיר יש משמעות אדירה. לתושבות ותושבי הוד השרון, הוותיקים והחדשים שיתווספו בעקבות התוכנית, מגיע שמישהו ישמור על מרקם החיים וערכי הטבע הייעודיים לאזור, לכן עם כניסתי לתפקיד הגדרתי את שימור פארק בית הנערה כיעד עליון. אני מודה לצוות המקצועי שהצליח למרות המגבלות ליצור תוכנית הגיונית ובריאה יותר המיטיבה עם דור העתיד של הוד השרון ומודה לחברי הוועדה המחוזית על אישורה להפקדה".
פורסם לראשונה: 08:11, 03.05.21