המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מקים לראשונה עשרות פארקים לאנשים עם מוגבלות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית.
2 צפייה בגלריה
פארקים נגישים בפריפריה
פארקים נגישים בפריפריה
פארקים נגישים בפריפריה
(צילום המחשה: shutterstock)
במסגרת המהלך יוקמו כ-30 פארקים ייחודיים בהיקף כולל של למעלה מ-20 מיליון שקלים. בכל פארק יוצבו בין 5-10 מתקנים וביניהם מתקנים משולבים ונגישים, נדנדות קרוסלה ומתקנים נוספים הפרוסים על פני שטח של כ-500 מ"ר.
קראו גם:
כל הפארקים יהיו מוצללים עם משטח גומי המונע פגיעות. כל המתקנים בפארק מונגשים ומיועדים גם לאנשים עם מוגבלות, במטרה לשלב בין האוכלוסיות.
בתקופה הקרובה המשרד יפרסם מכרז לספקים אשר פועלים בתחום הקמת פארקים נגישים, בכפוף לאישור תקציב המדינה, ובהמשך יפרסם קול קורא לרשויות המקומיות עם מספר פרמטרים לניקוד, כשהמרכזי שבהם יהיה אחוז אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות בשטח הרשות.
השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר: ״מי שנפגע יותר מכל מקיומם של פערים בכל תחומי החיים הם אנשים עם מוגבלות ומעל לכל, ילדים עם מוגבלות.
"הפארקים המונגשים גם ישלבו בין אוכלוסיות וימנעו בידול חברתי של ילדים עם מוגבלות וגם יצמצמו פערים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. זהו צעד אחד מתוך שורה של צעדים שאנו מובילים שיחוללו שינוי בנגב ובגליל".
2 צפייה בגלריה
עודד פורר ואילן שוחט
עודד פורר ואילן שוחט
עודד פורר ואילן שוחט
(צילום:באדיבות דוברות המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל)
אילן שוחט, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: ״כיום אין כמעט פארקים מותאמים לאנשים עם מוגבלות גם ברשויות מתקדמות במרכז הארץ. אין ספק שישנה חשיבות גבוהה בהקמת פארקים מסוג זה, דווקא ברשויות בפריפריה.
"פארקים מונגשים צריכים להיות מוצר יסוד, אין סיבה שילד לא יוכל ללכת לפארק שעשועים בשל מוגבלות. מהלך זה יגדיל את כמות הפארקים הנגישים בארץ במאות אחוזים״.