מאות ניצולי שואה תושבי הוד השרון קיבלו עד כה סיוע וליווי מקצועי בנקודת הזכות בעיר. יועצי זכויות מומחים של עמותת אביב לניצולי השואה מסייעים להם במיצוי מכלול הזכויות וההטבות המגיעות להם מגופים שונים בארץ ובחו"ל ומלווים אותם לאורך כל התהליך, עד למימוש כלל הזכויות וההטבות המגיעות להם על פי חוק. הסיוע בנקודת זכות ניתן ללא כל תשלום.
לאה (השם המלא שמור במערכת), תושבת העיר, ניצולת שואה ילידת רומניה, היא רק אחת מאלפי ניצולי השואה שחייהם השתנו בזכות הסיוע במיצוי זכויות שקיבלו מיועצי הזכויות של עמותת אביב לניצולי השואה. כילדה, סבלה לאה מרדיפות ומגירוש. כיום, בשנות השמונים לחייה היא סובלת מדמנציה וחיה עם בתה רונית בהוד השרון כשהיא מתקיימת בדוחק רק מקצבת ביטוח לאומי וקצבה כניצולת שואה בסך 2,248 שקלים. רונית, בתה של לאה, פנתה לנקודת הזכות בהוד השרון וביקשה לברר האם אמה ממצה את זכויותיה. לינדה לוי, יועצת מומחית בזכויות של עמותת אביב לניצולי השואה, סייעה לרונית בהגשת בקשה להחמרה במצב בריאותי וכן בבקשה לקבלת תגמול מוגדל לפי הכנסה. הרשות לזכויות ניצולי השואה אישרה את הבקשות וכיום לאה מקבלת קצבה של כ-6,000 שקלים בחודש. כך, בזכות הסיוע במיצוי זכויות, לאה אינה נתמכת עוד על ידי בתה ומשפחתה יכולה לממן לה את הטיפול הרפואי לו היא זקוקה. 📷
עו"ד אביבה סילברמן, מנכ"לית ומייסדת עמותת אביב לניצולי השואה: "עמותת אביב לניצולי השואה הוקמה לפני עשור במטרה להבטיח את מיצוי זכויותיהם של ניצולי השואה בישראל. העמותה פועלת להפצת והנגשת המידע בנושא זכויות ניצולי השואה בכל דרך אפשרית, לצד הנגשת הסיוע האישי לכל ניצול שואה במיצוי ומימוש זכויותיו בארץ ובחו"ל, ללא תשלום. בזכות שיתוף הפעולה עם אשל-ג'וינט ישראל הורחב הסיוע לכל רחבי הארץ בנקודות הזכות והוצאנו לפועל שני מיזמים משלימים – 'סיוע לניצולי שואה מרותקי בית', ו'ימי מיצוי זכויות מרוכזים', בהם ניתן סיוע אישי במיצוי זכויות לניצולי שואה המרותקים בביתם, או במסגרת בתי אבות, דיור מוגן, מרכזי יום ועוד. את כל אלה אנו עושים על מנת לסייע לניצולי השואה לממש את מכלול הזכויות המגיעות להם אשר מימושן יכול להוות עבור ניצול השואה את ההבדל בין עוני ובין חיים בכבוד. זוהי החובה המוסרית שלנו, לאפשר להם חיים בכבוד וברווחה".
מצעד תמיכה והזדהות עם ניצולי השואה - יום ראשון, 23.4.17, שעה 17:00, כיכר הבימה!
פרטי נקודת זכות הוד השרון: המחלקה לשירותים חברתיים, כיכר מגדיאל, רח' סוקולוב 2, הוד השרון
קבלת קהל: יום ד', בין השעות 13:00-09:00, טלפון לתיאום פגישה: 09-7759677/6