חבר מועצת עיריית הוד השרון עו"ד אלון גלבוע טוען כי העירייה אינה מציבה שלטי היתר באתרי בנייה של מוסדות ציבוריים כמחויב לפי התקנות. לדבריו, הוא בדק ובחן שבעה אתרי בנייה בהוד השרון, גם של בתי ספר ומוסדות נוספים, ולא היו בהם שלטי אינפורמציה כאמור.
1 צפייה בגלריה
פרויקט בנייה ללא שילוט
פרויקט בנייה ללא שילוט
פרויקט בנייה ללא שילוט
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
כידוע, תקנות התכנון והבנייה קובעות הוראות מפורטות לעניין הליך תחילת העבודות, ליווי תהליך הבנייה ועוד בכל אתרי הבנייה בארץ, פרטיים ומוסדיים. עם מתן ההיתר ההוראות קובעות כי יש להציב עם תחילת העבודות שלט קשיח ובולט בו מפורטים שם הפרויקט, מספר ההיתר, שם פרטי בעל ההיתר, פרטי הקבלן ועוד.
גלבוע מציין כי בשבעה אתרים בהם פרויקטים בבעלות העירייה, לא היו שלטים: "מצופה מרשות שדוגלת בשקיפות", אמר השבוע עו"ד גלבוע, "שלא רק שתאכוף את התקנות לגבי כל אתרי הבנייה שבתחומה, אלא בוודאי אם היא בעצמה מבצעת את הפרויקטים הללו. אני התוודעתי לנושא הזה בעקבות שני מקרים האחד ברחוב המכבים בשכונת נווה נאמן והשני בבית ספר לפיד, שהעירייה החלה לבנות במקום והסתבר, לפי דבריו של היועץ המשפטי של העירייה בעצמו, כי ניתן להם היתר רק למפרע. אני לא בא להטיל דופי ביושרתם של בעלי המקצוע בעירייה אלא בסך הכול בשקיפות שבה כל תושב ותושבת יוכלו לעיין בהיתר של הפרויקט האמור לקום בסמוך להם".
בישיבת המועצה שהתקיימה בסוף השבוע שעבר העלה גלבוע הצעה לסדר, שהוסרה עוד בטרם התפתח דיון: "הגשתי הצעה לסדר בעניין ובה דרשתי שהעירייה תפעל בהתאם לחוק ותפעל להצבת שלט בכל תחילת בנייה וכפי שנדרש מכל תושב שבונה בעיר", אומר גלבוע, "חברי המועצה שנכחו בישיבה מטעם הקואליציה הצביעו נגד ההצעה שבסופו של יום לא התקבלה ומבלי לספק תשובות ענייניות. הם בכלל טענו שאני משקר, הם אפילו לא הודו בטעותם. פועל יוצא מהסרת ההצעה מסדר היום הוא שהעירייה ומנהל ההנדסה ימשיכו להתנהל בניגוד לתקנות וחוק התכנון והבנייה ולא בפעם הראשונה.
"הייתי מוכן לקבל את הטענה שהייתה טעות באתר בנייה, כלנו טועים, אבל כשבשבעה אתרים שאני בדקתי באופן אישי בהם העירייה בונה לא הוצבו שלטים זה מראה על דפוס פעולה מדאיג".
מעיריית הוד השרון נמסר: "העירייה דואגת לשילוט מלא באתרי הבנייה הרבים שבתחומה כפי שקבוע בחוק ולכן אין מקום להצעה לסדר שקובעת, כי עליה לעשות את מה שהיא כבר עושה. ביחס לדיווח על מספר אתרים בודד בהם לא נמצא שילוט, פנייה בזמן אמת לאחראי באגף הנדסה הייתה מספקת מענה מהיר ובטוח. מועצת העיר היא מקום להצעת מדיניות, וחבל שהדיווח הנקודתי הזה התעכב בשל הרצון של המציע לקיים על זה דיון שברור מראש שאין בו תכלית. עם זאת העירייה פועלת להשלמת השילוט הרלבנטי ותפעל לחידוד הנהלים בנושא".