אחרי שנה וחצי תחת עננת הקורונה, חשבנו להתחיל סוף־סוף עונה נקייה, ספורטיבית ומלאת אוהדים ביציעים - אבל ערב פתיחת עונת 2021/22 שוב חזרו הדיבורים על סגר אפשרי, מגבלות צופים ורשת ביטחון לקבוצות. ובכל זאת, עונה חדשה היא תמיד סיבה לחגיגה, ואני בטוח שהיא תיכנס כמה שיותר מהר לשגרה, ובימינו שגרה זה טוב. לכבוד פתיחת העונה, הרחבנו הפעם את היריעה על כל אזור השרון – מרעננה וכפר־סבא ועד רמת השרון. טקס חלוקת פרסי אופיר לקולנוע הישראלי יתקיים רק באוקטובר, אבל אנחנו הקדמנו להכתיר את הזוכים המקומיים, בתקווה שתהיה עונה מהסרטים.
4 צפייה בגלריה
אורי גוטמן. "נעבוד בצניעות ובשקט"
אורי גוטמן. "נעבוד בצניעות ובשקט"
אורי גוטמן
(צילום: אבי מועלם)

הפועל כפר סבא - נמאס מסרטי המתח

התסריט האופטימי: הפתיחה המוחצת של שלב הבתים בגביע הטוטו זולגת גם לליגה, וכפר סבא משייטת בקלילות לליגת העל. גיל יצחק מפציץ בלי הכרה, יוני סטויאנוב מחזיק את הקישור וזוכה להצעות מכל קבוצות הצמרת בליגת העל, וטל מכלוף מוביל הגנה בלתי ניתנת להכנעה. לאוהדים נמאס כבר מסרטי מתח, והקבוצה מספקת להם הפעם קומדיה קלילה.
התסריט הפסימי: הפעם זה לא תסריט מקורי, אלא מעובד מספר שנכתב לפני ארבע שנים. פתיחה מוחצת, ואז משום מקום חילוקי דעות בין ההנהלה לצוות המקצועי, רכבת מאמנים בלויטה, הידרדרות בטבלה והינצלות ברגע האחרון במבחנים. למראית הדז'ה־וו.
הבמאי: אורי גוטמן נחשב בעיני רבים לאחד ממאמני העתיד של הכדורגל הישראלי. זה לא רק הייחוס המשפחתי, אלא בעיקר הכישורים שלו עצמו. בעונה שעברה הוא עשה עבודה טובה בנס ציונה נטולת הציפיות, ובכפר סבא הוא מקבל קבוצה עם מטרות ברורות והזדמנות לחזור לליגת העל בדלת הקדמית.
4 צפייה בגלריה
גיל יצחק. רוצה לחזור לליגת העל
גיל יצחק. רוצה לחזור לליגת העל
גיל יצחק
(צילום: אבי מועלם)
השחקן הראשי: גיל יצחק היה מכונת שערים בהפועל ראשון לציון (48 כיבושים בשלוש עונות), וכפר סבא בונה עליו שיחזור ליכולת הזאת.
שחקן המשנה: יוני סטויאנוב בן ה־20 נרכש באמצע העונה שעברה מהפועל הרצליה על תקן של כוכב צעיר ומבטיח. הוא נזרק למים בעיצומם של מאבקי הירידה, ולמרות שהראה ניצוצות לא היה פקטור משמעותי. העונה הוא מקבל את המפתחות ואמור להיות שחקן מרכזי במערך של גוטמן.

הפועל רעננה - פרס התסריט המקורי

התסריט האופטימי: במשך שנים הפועל רעננה הייתה זו שכתבה תסריטי אימה לקבוצות אחרות כשמנעה מהן העפלה לליגת העל. עכשיו היא רוצה לכתוב את התסריט של עצמה, ושיהיה לו סוף טוב. בעונה כזו היא בהחלט יכולה לעלות לפלייאוף העליון, ואז – אם הקלפים יסתדרו כמו שצריך – לתת ספרינט בישורת האחרונה ולחזור לליגה הבכירה אחרי הפסקה של שנתיים.
4 צפייה בגלריה
אלירן חודדה
אלירן חודדה
אלירן חודדה
(צילום: שרון צור)
התסריט הפסימי: סרט המשך לעונה שעברה. אי יציבות, חוסר יכולת להמריא, חילופי מאמנים, ובקיצור – עוד עונה מבוזבזת בליגה הלאומית בלי להותיר חותם.
הבמאי: אלירן חודדה הוכיח בעונה שעברה את כישוריו כמאמן כשהוביל את הפועל איכסל המפתיעה לפלייאוף העליון, ובהמשך גם שהוא לא פראייר של אף אחד כשעזב את הקבוצה אחרי שהתברר לו שהיא הולכת לפירוק. העונה הוא מקבל הזדמנות להוכיח את עצמו בקבוצה ממרכז הארץ, אחרי שאת כל הקריירה, כמאמן וכשחקן, בילה באזור הצפון.
השחקן הראשי: בגיל 19, החלוץ הניגרי פיטר אולוואלה מקבל את הליהוק הזה אחרי שכבר הספיק לנפק קבלות: 7 שערים ב־13 משחקים בעונה שעברה ועוד שלושה העונה בגביע הטוטו.
שחקן המשנה: בגיל 27 (עוד מעט 28) בן אז'ובל, פעם כוכב נבחרת הנוער, רצה להיות במקום אחר, יותר גבוה. אבל מה לעשות שהוא לא הצליח לתקוע יתד באף קבוצה, ועכשיו הוא מחפש את הפריצה המיוחלת דווקא ברעננה.

הפועל רמת השרון -מחכים לסרט ההמשך

התסריט האופטימי: במקרה של רמת השרון סרט המשך יכול להיות דווקא רעיון לא רע. בהיעדר שאיפות לעלות ליגה, התבססות בפלייאוף העליון, בלי מחשבות על קרבות הישרדות, היא הדבר הנכון והרצוי.
4 צפייה בגלריה
עידן בראון
עידן בראון
עידן בראון
(צילום: ארכיון)
התסריט הפסימי: לפעמים ההבדל בין פלייאוף עליון לתחתון, בין הצלחה לכישלון, הוא משחק אחד בסיום העונה הסדירה. אז התסריט הפסימי של רמת השרון מתאר הפסד במחזור ה־30, גלישה במורד והסתבכות בלתי נמנעת בתחתית.
הבמאי: לעידן בראון יש מטרה אחת – להתחיל את הסרט משלבי ההפקה הראשונים שלו ועד לעריכה הסופית והיציאה לאקרנים – מה שלא קרה לו מעולם בקריירה. הוא התחיל את העבודה כבר בקיץ עם גיבוש הסגל, ואם ישרוד עד אחרי המחזור ה־37 זו תהיה הצלחה כבירה שלו וגם של הקבוצה.
השחקן הראשי: מה בסך הכל צריכה קבוצה כדי להצליח? עמוד שדרה יציב: שוער טוב, בלם איכותי, קשר שהוא המנהיג על הדשא וחלוץ מוציא לפועל. בלאומית הבורג החשוב ביותר הוא הבלם, זה שמחזיק את ההגנה ומוציא את הכדורים קדימה לקישור ולהתקפה. ברמת השרון אמור למלא את התפקיד דודי תירם המנוסה, שיש לו גם עבר בליגת העל. לא יודע אם עליו תקום או תיפול הקבוצה, אבל הוא בהחלט מרכיב מרכזי.
שחקן המשנה: ונעבור לחלק האמנותי, כלומר לקטע הזה שבו שמים את הכדור ברשת. על המלאכה הזאת יופקדו העונה שני שחקנים שיודעים לעשות אותה: אליאור משעלי ועוז פרץ. הבעיה של שניהם היא חוסר יציבות. כשהם בזון אי אפשר לעצור אותם, אבל בחלק מהעונה הם פשוט נעלמים. ברמת השרון צריכים לקוות שהם לא ייעלמו באותו זמן, אלא לסירוגין.