1 צפייה בגלריה
כדורשת נערות | צילום: פרטי
כדורשת נערות | צילום: פרטי
כדורשת נערות | צילום: פרטי
לאט לאט תופס ענף הכדורשת נפח יותר משמעותי בין ענפי הכדור בגילים השונים. המשחק שהחל את דרכו בבתי הספר היסודיים כבר הפך מזמן לתופעה בזכות הכמויות הגדולות של שחקניות בנות כל הגילים העוסקות בו.
עם זאת ובאופן קצת אבסורדי, דווקא בגיל הנערות חסרות מסגרות המאפשרות גישה לכדורשת. דנית האס, מורה לחינוך גופני בבית הספר רבין בעיר ובעלת תואר שני לחינוך גופני ובריאות, זיהתה את החוסר המדובר והיא יוזמת עתה הקמה של קבוצת כדורשת נערות חדשה בעיר.
דנית, לאיזה גילים הקבוצה מכוונת?
"הקבוצה מיועדת לגילי חטיבת הביניים. אני מאמנת כדורשת נשים ואני מורה לחינוך גופני בבית היסודי רבין, ואני רואה את הצורך של הבנות בעיקר בגיל הזה למצוא משהו שהוא לאוו דווקא מאוד תחרותי. יש ליגת נערות בכדורשת והן כמובן מתקדמות ברמה. אבל יש איזשהו פספוס בגיל הזה שאין לבנות מספיק עיסוק ספורטיבי, ומהבי"ס היסודי אני רואה שהן מאוד מתחברות למשחק הזה".
הכדורשת מזוהה, בטח בשנים האחרונות, דווקא עם גילי 30 +.
"זה לא נכון. היום גם פונים לנערות, יש טורנירים בבתי הספר היסודיים לכדורשת מדי שנה. יש ביקוש מאוד גדול. מה שקורה זה שבאמת גיל חטיבת הביניים ולאחר מכן בתיכון הולך לאיבוד. הן מתחברות למשחק, מאוד אוהבות אותו ואין מענה בגיל הנוער".
היתרון של הכדורשת הוא שזה משחק לכל אחת. זה משחק שהוא הרבה יותר קל תפסיתית מכדורעף. הוא מבוסס על מיומנויות בסיסיות לחלוטין, תפיסה וזריקה. ברור שאנחנו מפתחים את זה לתרגילים קבוצתיים ושיתוף פעולה, אבל הבסיס שלו הוא מאוד קל".
יש ליגת נערות פעילה לכדורשת בארץ, יש בה כבר קבוצה מהוד השרון?
"נכון לעכשיו אין".
זו המטרה שלכן?
"לא. המטרה הראשונית שלי היא לתת מענה לבנות בגיל החטיבה לפעילות ספורטיבית. בנות שלא התחברו לכדורסל, שחייה או טניס, יש הרבה בנות שדווקא התחברו לכדורשת ואין לזה מענה. פעילות גופנית בגיל חטיבת הביניים היא בעלת חשיבות מכרעת עקב השינויים הרבים שגופן של הנערות עובר. היא משפרת חילוף חומרים, עוזרת בבניית מסת עצם, משפרת דימוי גוף ומהווה אמצעי יעיל וטוב להתמודדות עם תופעת ההשמנה. משחק הכדורשת, באופן ספציפי, משפר את מרכיבי הכושר הגופני, תורם לשיפור הדימוי העצמי וגורם להנעה והנאה בדרך חוויתית ביותר".
ליצירת קשר עם דנית ולהצטרפות לקבוצה, צרו קשר בטלפון 0524201500