2 צפייה בגלריה
הפועל הוד השרון. מתחת לאפס | צילום: אסף פרידמן
הפועל הוד השרון. מתחת לאפס | צילום: אסף פרידמן
הפועל הוד השרון. מתחת לאפס | צילום: אסף פרידמן
איך זה לעלות למשחק כדורגל בידיעה שאתה הולך להפסיד בוודאות? תשאלו את שחקני הפועל הוד השרון, שנמצאים במקום האחרון בליגה א' מחוז דרום עם מאזן "מרשים במיוחד"— סיבוב שלם עבר, 15 משחקים, ובמאזנה של הקבוצה אפס נקודות. כמו שזה נראה כרגע, אפילו נס לא יציל את הוד השרון מירידה לליגה ב' לאחר שש שנים בליגה השלישית.
את נועלת הטבלה מנהלת עמותה. מחלקת הנוער היא גוף נפרד מהבוגרים כבר יותר משש שנים. המועדון נמצא בחובות של יותר מ-700 אלף שקלים, וקברניטיו נאלצו לבנות קבוצה רזה וצעירה העונה, וככה זה גם נראה. ארבעה מאמנים כבר התחלפו, ואף אחד מהם עוד לא הצליח לאגור נקודת בכורה.
היו"ר יוסי שאבי: "המצב שלנו קשה מאוד. יש לנו הרבה מאוד בעיות העונה, ובינתיים זה רק הולך ומחמיר. החלפנו מאמנים ושחקנים. יש בעיות כלכליות, אבל כל מה שאנחנו מנסים לא הולך. גם במשחקים שעוד היינו שווים נקודות השופטים היו נגדנו. זה לא ייאמן".
המנכ"ל עזרא חלף: "יש בעיות כלכליות גדולות שמונעות מאיתנו לשרוד. אנחנו לא יכולים להביא שחקנים, כי אין לנו כסף. בנינו סגל עם שחקנים זולים בקיץ, אבל ידענו שהולך להיות קשה מאוד. יצאנו לדרך, והתוצאות מדברות בעד עצמן. אנחנו מנסים להתגבר על הקשיים, אבל לא מוצאים את הפתרונות. שנים היו כאן קצת באופוריה, השקיעו ונכנסו לחובות".
ארבעה מאמנים שהתחלפו וקפטן שנטש
דודו חלף, אחיו של המנכ"ל, אימן את הקבוצה בעונה שעברה. את העונה הזאת הוא החל על הקווים, אבל עזב לאחר שלושה מחזורים בלבד. דוד בן ברוך ניהל שני משחקים והוחלף בעופר בכר. הוא החזיק מעמד ארבעה משחקים.
המאמן הרביעי ומי שמדריך את הקבוצה עד היום הוא יוסי גורדנה שאומר: "המצב עגום, אבל אנחנו לא עולים בידיעה שאנחנו הולכים להפסיד בכל משחק. כולם כאן מתנהגים במקצוענות, רוצים מאוד להצליח, אבל נעשו טעויות. היסודות כאן לא חזקים מספיק בכדי להתמודד בליגה א'. זה אתגר גדול מבחינתי. יש כאן אנשים טובים שנקלעו למצב קשה. למרות המצב הסכמתי לקבל על עצמי את האתגר. הנקודות יגיעו. אם נשחק שניים או שלושה משחקים טובים, זה ייתן דחיפה. יש עוד סיכוי לעשות את הבלתי ייאמן".
ליאור ראובן, המגן הימני בן ה-37, משמש המבוגר האחראי בסגל של גורדנה. "בגלל הניסיון שלי אני מחושל, אבל המצב קשה מאוד", הוא אומר. "אני מנסה להרים את החבר'ה הצעירים. הקבוצה ממש צעירה, וזה עושה את זה עוד יותר קשה. למרות כל ההפסדים השחקנים מאמינים שאפשר וצריך להוציא נקודות. במשחקים האחרונים הנקודות היו קרובות. אלה כבר לא הפסדים מבישים כמו במחזורים הראשונים. אף אחד לא מרים ידיים. כל עוד יש אפשרות תאורטית להינצל, נמשיך לשחק הכי חזק וטוב".
עידן סרור היה אמור להוביל את הקבוצה העונה, אלא שאחרי שכבש צמד במשחק הראשון של העונה, בגביע נגד בית"ר כפר סבא, נענה להצעה של הבית"רים וסימן את תחילת הנפילה. "אנשי בית"ר כפר סבא עשו מעשה מכוער", אומר שאבי. "אפשר לומר שכל הבלגן התחיל מהם. הם פנו אליו, ומאז שדיברו איתו הוא הפסיק לשחק והתחיל לעשות בעיות. עשה בכוונה. עשה הכל כדי לעזוב. אני לא מאשים אותו, אלא רק את אנשי כפר סבא. הוא היה השחקן המוביל שלנו, ומרגע שהתחיל הבלגן איתו, הוא השפיע על כל המערכת. הסיפור עם סרור התחיל את כל הנפילה". שאבי נמצא במועדון כבר שמונה שנים, וזה המצב הכי קשה שנקלע אליו. "זאת פעם ראשונה שאני נמצא במצב בעייתי כזה. ננסה לצאת מהמצב שלנו כמה שיותר מהר. נקווה לא להירשם בדפי ההיסטוריה. כרגע אנחנו בדרך לשיא גינס".
2 צפייה בגלריה
שחקני הוד השרון בעונה שעברה. החיוכים נגמרו מהר העונה |צילום: אורן אהרוני
שחקני הוד השרון בעונה שעברה. החיוכים נגמרו מהר העונה |צילום: אורן אהרוני
שחקני הוד השרון בעונה שעברה. החיוכים נגמרו מהר העונה |צילום: אורן אהרוני
נתק מוחלט עם מחלקת הנוער
מחלקת הנוער בהוד השרון אינה כפופה לקבוצת הבוגרים כאמור, ולמעשה יש הפרדה מוחלטת בין שני הגופים הללו. קבוצת הנוער, שמאמן שחקן העבר יניב לוזון, מובילה את טבלת הליגה הארצית לנוער במחוז הדרומי ונאבקת על כרטיס העלייה לליגה השנייה. "מחלקת הנוער פשוט נלקחה מאיתנו", אומרים אנשי הקבוצה הבוגרת. "עשו לנו תרגיל. היו חובות של העמותה הקודמת. היינו צריכים לכסות את החובות, וגם לקחו מאיתנו את מחלקת הנוער שנותנת אוויר ותזרים באופן שוטף, וגם את האפשרות להשתמש בהם מקצועית".
במועדון מוסיפים: "במחלקת הנוער יש חגיגת משכורות. אנשים מסודרים שם. יש שני מנהלים מקצועיים, ואחד מהם גם עובד של מכבי תל אביב, ולא ברור איך הוא יכול לעבוד בשני כובעים שונים. בכלל, באיזה מועדון יש שני מנהלים מקצועיים?".
ממחלקת הנוער נמסר בתגובה: "לאחר שקבוצת הנוער עלתה לליגה הארצית בשנה האחרונה והיא בדרכה לליגה הלאומית בצעדי ענק, נותר לנו רק להתגאות בצוות המקצועי המוביל ובו מנהל מקצועי אחד ויחיד — אסי דומב — ואיתו אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בספורט הישראלי, ובהם מאמן הכושר שלומי ודררו, מאמן השוערים יום טוב טליאס ומאמן החלוצים רונן חרזי. אנו יודעים כי הצלחתם של השחקנים בנויה על אנשי המקצוע שמלווים אותם מנערותם, ובכך אנו משקיעים וקוצרים הצלחות. אין לנו אלא להצר על הטענות המופרכות של קברניטי הבוגרים. נאחל להם הצלחה ביציאה מהירה מהמשבר שנקלעו אליו".
לא נרדמים בלילה
במועדון מאוכזבים מאוד מהעירייה. לטענתם, היא פשוט מתעלמת מהמצב הקשה של הקבוצה. שאבי: "העירייה צריכה להרים את הכפפה ולעזור למועדון הכדורגל שמייצג את העיר. זאת קריאה לקברניטי העיר להציל את המועדון. הוא מתרסק. במצב כזה היא חייבת לתמוך במה שאפשר. רק העירייה יכולה לעצור את המפולת הזאת. אני לא ישן טוב בלילות, התחושה קשה".
המנכ"ל חלף מוסיף: "אם בעירייה היו עוזרים לנו, היינו מצילים את העונה הזאת, אבל הם בחרו לא לעזור. העמותה מאושרת מטעם משרד הפנים, והעירייה משום מה לא מסייעת. המועדון הזה קיים הרבה שנים, וחבל שנותנים לו ליפול ככה. אנחנו לא מתייאשים, לא נרים ידיים גם אם נרד ליגה".
מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "בעבר, כאשר היתה מחלקת הנוער בניהולה של העמותה, היא צברה חובות עתק בשל התנהלותה. ולכן החליטה הנהלת העירייה כי צריך להעביר את ניהול מחלקת הנוער לאחריותה, כדי למנוע את קריסתה ולשמור על המשך פעילותם הספורטיבית של אלפי ילדי העיר. מנהלי העמותה חתומים על הסכם זה עם העירייה ושותפים מלאים להסדר. בד בבד מתקצבת העירייה את קבוצת הבוגרים במאות אלפי שקלים בכל שנה, תמיכה שנחשבת לאחת הגבוהות בישראל בהתחשב במיקומה של הקבוצה בליגה א'".
שאבי: "זאת קריאה לקברניטי העיר להציל את המועדון. במצב כזה היא חייבת לתמוך במה שאפשר. רק העירייה יכולה לעצור את המפולת".