הסגל הישראלי למשחקי ה"ספיישל אולימפיקס" שיתקיימו בשנת 2019 באבו דאבי ובדובאי הושק בסוף השבוע בבית הנשיא, והוא כולל לא פחות מתשעה ספורטאים מצטיינים מאזור השרון, ביניהם שניים קרובים במיוחד אלינו.
את הוד השרון תייצג השחיינית מאי שמיר שגדלה באגודת השחייה המקומית וקצרה הצלחות רבות בתחום. גם הג'ודוקא לבב ברקן מרמות השבים השתתף באירוע השיא של האולימפיאדה המיוחדת. ברקן אף השיק את האירוע בו השתתפו חברי המשלחת בבית הנשיא, כאשר ניהל קרב ראווה מול הג'ודוקא האולימפי המפורסם, אריק זאבי, וניצח אותו אותו. "המטרה שלי היא להעיף את המתחרים שלי מהמזרן, ולזכות במדליית זהב. לא פחות", הוסיף ברקן לאחר הקרב.
1 צפייה בגלריה
חברי הנבחרת הישראלית עם הנשיא ריבלין | צילום: סנאפ המרכז לצילום חברתי
חברי הנבחרת הישראלית עם הנשיא ריבלין | צילום: סנאפ המרכז לצילום חברתי
חברי הנבחרת הישראלית עם הנשיא ריבלין | צילום: סנאפ המרכז לצילום חברתי
"כל מי שהתחרה אי פעם או שהתמיד בענף ספורט כלשהו יודע, כי אחד הסודות הגדולים להצלחה טמון בחלוקת הכוח", אמר הנשיא רובי ריבלין. "כי בספורט לא די להיות חזק כדי לנצח. אתם מיומנים ויודעים מתי נכון להרפות כדי להשאיר כוח להמשך, ומתי יש להילחם בכל הכוח עד הקצה. הרוח הזאת, שאתם מביאים אתכם אל הספיישל אולימפיקס, ראויה שנלמד ממנה ונשאב ממנה השראה. בזכותה, אתם מנצחים עוד לפני יריית הפתיחה.
"אתם מוכיחים שרצון הוא היסוד הכי חזק בטבע. אנחנו חיים בעידן של שינוי מבורך. תרשו לי לייחל לכך, שיבוא יום והתחרויות האולימפיות יכילו מקצים מסוגים שונים ויאפשרו גם לכם להשתתף בהן באופן פעיל".
לדברי שרון לוי-בלנגה, מנכ"ל "ספיישל אולימפיקס ישראל": "משחקי אבו דאבי הם היהלום במלאכת השילוב של אנשים עם מוגבלויות שכליות בחברה. הישגיהם הספורטיביים מביאים גאווה רבה. עם זאת, עלינו לזכור שהספורטאים הללו נלחמים על תמיכה תקציבית, כדי להמשיך להתאמן ולייצג את המדינה, כולי תקווה שלבבות ייפתחו ויסייעו להם להביא גאווה למדינה".