1 צפייה בגלריה
כהן. "אנחנו לא שוכחים מי אנחנו ומה המטרות שלנו" | צילום: באדיבות המועדון
כהן. "אנחנו לא שוכחים מי אנחנו ומה המטרות שלנו" | צילום: באדיבות המועדון
כהן. "אנחנו לא שוכחים מי אנחנו ומה המטרות שלנו" | צילום: באדיבות המועדון
פתיחת העונה בליגה הלאומית בכדורסל לא בישרה טובות למכבי הוד השרון. הקבוצה של נתי כהן פתחה עם שלושה הפסדים רצופים, ונראתה בדרך לעונה נוספת של מלחמות תחתית קשות.
אבל אז משהו שם השתנה. כהן ושות' העבירו הילוך, הקבוצה התחילה לייצר רצף של ניצחונות, שישה במספר אחרי הניצחון הביתי ביום שלישי בערב על אליצור איתו אשקלון 73:85, ופתאום היא מתייצבת במקום השלישי, ונכון לעכשיו קוטפת את התואר "הפתעת העונה".
בהוד השרון מנסים להישאר עם הרגליים על הקרקע, למרות סדרת הניצחונות האחרונה. המועדון, שכמדי שנה רק ביקש לשרוד בליגה, עושה קולות שאולי אפשר לחשוב קצת יותר בגדול. הקבוצות שנכנעו לחבורה האנרגטית של כהן, הן מכבי רעננה, הפועל חיפה, רמת השרון, רמת גן/גבעתיים, יבנה ואשקלון, והיא תנסה להמשיך את הרצף ביום שלישי, במשחק החוץ מול אליצור נתניה.
"בליגה הזאת המומנטום יכול להשתנות די מהר", אומר כהן השבוע. "למרות העובדה, שגם כשהפסדנו את שלושת המשחקים הראשונים זה היה לאחר קרב די צמוד. אחד היה בהארכה, אחד בשלוש נקודות הפרש ואחד בחוץ, לגליל עליון החזקים, שם הפסדנו בהפרש של תשע נקודות, וגם שם היינו במשך רוב דקות המשחק בעניינים. כך, שכל ההפסדים היו אחרי קרבות גדולים ולא קיבלנו תבוסות. אחרי ההפסדים האלה המשכנו לעבוד קשה ולהאמין שאנחנו בכיוון הנכון. עשינו שינוי של זר אחד. אף על פי שניצחנו את המשחק הראשון עם הזר הקודם, החלטנו לעשות את השינוי וזה הוכיח את עצמו. ידענו שאנחנו בכיוון הנכון, וזה הוכח בתוצאות האחרונות. הדברים החלו לנוע לכיוון שלנו, ואין ספק שעם תוצאות טובות הביטחון חוזר, והכוחות מתגברים ומסתדרים במצבים שונים. אנחנו מודעים לכך שהליגה עוד ארוכה מאוד, ואנחנו באמת עם הרגליים על הקרקע. אנחנו יודעים שדברים יכולים להשתנות, ונהנים כרגע מהגל הזה של המומנטום. ננסה למשוך אותו כמה שיותר".
הקבוצה שלך השתפרה ממשחק למשחק, ורואים שהלכתם וצברתם ביטחון. "ברור שככל שהזמן עבר וראינו שאנחנו מצליחים ומנצחים, קיבלנו ביטחון, ונכנסנו לשטף הרבה יותר חלק וטוב. אני חושב שעשינו קפיצת מדרגה רצינית, גם בהתקפה וגם בהגנה. הדברים התחברו לנו, וממשחק למשחק זה נהיה טוב ומשופר יותר. עם זאת, יש עדיין הרבה משחקים לפנינו מול קבוצות חזקות וטובות, ומצפים לנו עוד קרבות גדולים מאוד. הליגה תמיד מוכיחה שכולן יכולות לנצח את כולן. זה לא ששברנו את הליגה ואנחנו רצים קדימה בלי להביט לאחור. יש לנו עוד המון עבודה, ומתרכזים תמיד במשחק הקרוב. הלו"ז די צפוף, אבל אנחנו מתאמנים חזק מתוך כוונה לבוא מוכנים בכל משחק. אנחנו מקווים שהמומנטום יימשך, ואיתו גם הרצף. אני מקווה שזה יימשך, אבל אם לא, ננסה לבצע רצף נוסף".
בשבוע הבא מחכה לכם אליצור נתניה.
"נתניה קבוצה מסוכנת מאוד, ואנחנו לא במצב של להקל ראש באף יריבה. נגיע למשחק הזה במטרה לנצח. נמשיך להיות רעבים כל הזמן".
אני מניח שעם האוכל בא התיאבון. אתם מכוונים לחלק העליון?
"אנחנו לא שוכחים מי אנחנו ומה המטרות שלנו. המועדון הזה צנוע, וקודם כול אנחנו רוצים לברוח מהתחתית. סדרת הניצחונות הזאת לא הבריחה אותנו מהתחתית, היא נתנה לנו קצת אוויר לנשימה, אבל יש עוד דרך ארוכה. אם אסתכל על זה אחרת, אחטא למטרה. נמשיך הלאה, ואם נמשיך לצבור ניצחונות, נוכל להסתכל קדימה ואולי לפתח ציפיות ומטרות חדשות, אבל לאט לאט, כי אנחנו רק בתחילת הדרך. המטרה שלנו היא להמשיך לנצח ולנסות לתפוס מקום בפלייאוף, אבל אנחנו יודעים שלפני הכול אנחנו רוצים להבטיח את מקומנו בליגה. אנחנו מועדון צנוע, עם תקציבים לא גבוהים. כל ניצחון עכשיו הוא ברכה, משום שזה שלב של צבירת נקודות ובריחה מלמטה. אנחנו עכשיו יותר צוברים נקודות לימים פחות טובים, ונראה אחר כך לאן הדברים מובילים".