עירית הרצליה הנחתה את מנהלי בתי הספר בהרצליה לאסור את השימוש בטלפונים סלולאריים בזמן השיעורים ובכך היא הראשונה בארץ שעושה זאת באופן גורף בכיתות בכל בתי הספר בעיר – יסודיים, חטיבות ותיכונים.
3 צפייה בגלריה
צילום: דורון ליס
צילום: דורון ליס
צילום: דורון ליס
בכך משוכנעים באגף החינוך בעירייה, יבוא הקץ להפרעות החוזרות ונשנות, להסחות הדעת, לצילום פוגעני, לצפייה באתרים ולחילופי אס.אם.אסים בין תלמידים בזמן השיעורים.
השינוי יתחיל באופן מדורג כבר מהחודש, כאשר לכל הכיתות בבתי הספר בעיר יוכנסו תיבות אחסון לטלפונים סלולאריים והתלמידים יניחו בהם את הטלפונים כשהם במצב כבוי עד תום השיעור.
לאחרונה, נפגש מנהל אגף החינוך, ד"ר יעקב נחום, עם מנהלי בתי הספר, נציגי ועד ההורים העירוני, נציגי מועצות התלמידים ונציגי הרשות המקומית, המהווים שותפים לתהליך הטמעת ההחלטה כדי לבחון את המשך התהליך מול ועדי ההורים והנהלת בית הספר.
"מהלך של יחסי ציבור"
כצפוי, מהלך זה מעורר התנגדות גדולה בקרב התלמידים, שאמרו השבוע ל"מיינט הרצליה" "זו דיקטטורה ואנחנו לא מתכוונים לקיים את ההנחיה החדשה".
א.י, תלמיד י"ב בתיכון הראשונים הוסיף: "אנחנו יכולים להבין מדוע יש הנחיה כזו על תלמידים ביסודי, אבל בחטיבות ובתיכונים זה אבסורד. אנחנו מספיק בוגרים כדי לדעת מתי להשתמש בטלפון ומתי לא. זה לא גן ילדים שיגידו לנו מה לעשות, וכיצד ללמוד".
3 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
ש. ט, תלמידת תיכון חדש בעיר, מתנגדת גם היא לאיסור הגורף: "גם ככה הטלפונים כבויים בזמן השיעור. למה צריכים לקחת אותם. זה צעד פופוליסטי זול, והוא לא ייאכף. בדוק. אני גם לא מבינה למה לא התייעצו עם התלמידים לפני מהלכים מטופשים כאלו".
בעירייה טענו כי מדובר גם בהסכמה של מועצת התלמידים, הנציגים שלכם.
"לא יודעת אילו נציגים מדובר. אותנו בתיכון לא שאלו, כי הם יודעים מה תהיה התשובה. אם קורה משהו דחוף שאנחנו צריכים לטפל בו, מה יהיה? נלך לאיזו קופסה אחר כך לראות מה קורה? זו גישה פרימטיבית שלא סומכת על התלמידים. בינתיים הציוניים של תלמידי הרצליה טובים מאוד, אז אני לא מבינה מה הם מתכוונים להשיג מזה חוץ מיחסי ציבור. בכל מקרה, ההנחיה הזו לא תתקיים".
"מטרד בלתי נסבל"
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר :"זהו מהלך חשוב שיאפשר למורים ולאנשי הצוותים החינוכיים, כמו גם לתלמידים עצמם ליהנות משיעורים ללא הפרעות והסחות דעת ובמקביל לשמור על סביבה נקייה מקרינה מיותרת".
3 צפייה בגלריה
צילום: עיריית הרצליה
צילום: עיריית הרצליה
צילום: עיריית הרצליה
מ"מ וסגנית רה"ע מחזיקת תיק החינוך, איה פרישקולניק, אמרה "עיריית הרצליה מובילה פדגוגיה איכותית ללא הפרעות וללא שימוש במכשירים סלולאריים במהלך השיעור. אנו מצפים שהצעד יתרום להפחת השימוש בהם ויחזק את הסביבה החינוכית בביה"ס".
מנהל אגף החינוך ד"ר יעקב נחום מסביר "הגיעה העת לאפשר למורים ללמד ולתלמידים ללמד. השימוש בטלפונים בזמן שיעור, שלא לצורכי למידה, הפך למטרד בלתי נסבל. כמו כן, הקרינה מהטלפונים בחדר סגור מסוכנת לתלמידים".