גבר אמיד מאוד הגיע לאחרונה למשרדי וסיפר לי שמאס בבולמוס הקניות הבלתי נשלט של אשתו שמסתכם בעשרות אלפי שקלים בחודש.
2 צפייה בגלריה
"מה אתה עושה עניין מכל שקל?"
"מה אתה עושה עניין מכל שקל?"
"מה אתה עושה עניין מכל שקל?"
(צילום המחשה: shutterstock)
לדבריו, כל ניסיונותיו לדבר איתה ולהכניס קצת היגיון ב"שיגעון" הקניות שלה, נענו בתגובות בנוסח "אתה איש קמצן". הקש ששבר את גב הגמל מבחינתו היה כשהאישה הבטיחה כי תצמצם משמעותית את הרכישות, אבל בפועל הגדילה אותן מאחורי גבו.
"כשהתחתנו הגעתי מבית אמיד ומבוסס, והיא פחות", הוא הסביר. "פתחתי בפניה עולם עם חיי רווחה שהיא לא הכירה, אבל לא תיארתי לעצמי שהיא תאבד את הראש ככה".
כששאלתי למה הכוונה, הוא הסביר: "בנינו בית מפואר, מאובזר בכל טוב ואנחנו מתנהלים ברמת חיים גבוהה מאוד. יש לה בגדים ותכשיטים בשווי מאות אלפי שקלים, ועם השנים היא קיבלה תיאבון. בחודשים האחרונים היא נהגה לצאת למסעות קניות וחזרה הביתה עם המותגים הנחשבים ביותר.
"בהתחלה לא הוצאתי מילה, אבל כשקיבלתי את פירוט העלות בסוף החודש חשכו עיניי. אז נכון, אני מרוויח היטב, הרבה מאוד מעל השכר הממוצע במשק, אבל ההוצאות המטורפות האלה כבדות גם עליי. זה לא שאני שייח' סעודי עם באר נפט בחצר".

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

בשלב כלשהו התעמת הבעל עם אשתו ואמר לה: "את חייבת להירגע. לא הגיוני שכל היום תבלי בקניות ותחזרי הביתה עמוסה בשקיות. הרי יש לך כל דבר שאישה יכולה לבקש. למה את צריכה עוד נעליים, עוד תכשיטים ועוד בגדים? כשהתחתנו היית האישה הכי צנועה שהכרתי. איך הפכת למה שאת היום?".
לדבריו, האישה הפנימה את המסר, או ככה הוא חשב לפחות באותו רגע. "הייתי משוכנע שהצלחתי להגיע אליה כי באמת לא ראיתי שקיות חדשות בבית", הוא שיחזר. "אבל כשקיבלתי בסוף החודש את פירוט כרטיס האשראי חרב עליי עולמי. ההוצאות אפילו היו יותר גדולות מהפעם הקודמת.
קראו גם:
"מתברר כי את השקיות של הקניות היא דאגה לזרוק לפח לפני שחזרתי הביתה מהעבודה, ואת הפריטים שקנתה היא דאגה לשים לצד פריטים ישנים. למשל, יש לה ארון מיוחד שמיועד רק לנעליים. מעולם לא ספרתי את הכמות ולא התעניינתי יותר מדי. היא פשוט שמה זוג חדש לצד זוג ישן, ממש הפשע המושלם".
הפעם הבעל שינה טקטיקה והבהיר לאשתו: "או שאת הולכת לטיפול גמילה או שאנחנו מתגרשים".
להפתעתו היא לא נבהלה והטיחה בו בחזרה: "אתה קמצן חסר רגשות. מה אתה עושה עניין מכל שקל? חיים רק פעם אחת. בגלל השתלטנות שלך נאלצתי להסתיר ממך דברים. אתה חושב שאתה מאיים עליי? אם אתה רוצה להתגרש, אין לי בעיה".
ואכן, הבעל הבהיר לה כי אינו מעוניין לחיות איתה יותר, והגיע אליי כדי שאנסח עבורם הסכם גירושין.