זוג חילוני ניסה להיכנס להיריון במשך שלוש שנים ואף עבר טיפולי פוריות, אבל ללא הצלחה.
2 צפייה בגלריה
"תוך שנה יהיה לך תינוק"
"תוך שנה יהיה לך תינוק"
"תוך שנה יהיה לך תינוק"
(צילום המחשה: shutterstock)
באחד הימים פגשה האישה בחורה, שסיפרה לה כי סבלה בעבר מאותה בעיה והציעה פתרון קסם: "תזמיני אחת לשבוע עשר חברות אלייך הביתה כדי ללמוד תורה מרבנית, שאדאג להכיר לך. רק תדאגי למצוא חברות שיסכימו ללמוד תורה ותכיני כיבוד ושתייה. אם תעשי זאת, תוך שנה יוולד לך תינוק".
קראו גם:
אותה אישה הסבירה כי כדי שהדבר יתממש עליה למלא את כל הנחיותיה של הרבנית. האישה הבטיחה שכך תעשה וקיבלה בתמורה את מספר הטלפון של הרבנית במטרה להתחיל בשיעורי התורה ובתהליך. בשיחת הטלפון הראשונה ביניהן הסבירה לה הרבנית כי בטרם יחלו בשיעורים עליה לבקר בביתה כדי לראות אם המקום ראוי ללימודי קודש.
הרבנית אכן הגיעה, עשתה סיבוב קצר בבית ואמרה לאישה: "אין בבית הזה קדושה, לא סתם את לא נכנסת להיריון. את צריכה לתלות ברכות שונות בכל חדר ובנוסף תמונות של צדיקים. אחרי שתעשי את זה תקראי לי לביקור חוזר, ואם הכל יהיה בסדר, נתחיל עם השיעורים".
האישה, שלא בקיאה במצוות ואינה מכירה צדיקים, שאלה איזה ברכות ודיוקנאות עליה לקנות, ולשמחתה קיבלה מהרבנית הסבר מפורט. למרות ההוצאה הכספית הלא מבוטלת, היא הצטיידה בכל הדרוש והתחילה לפזר את הברכות בבית.
2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)
כך, למשל, ליד הברז באמבטיה ובמטבח היא שמה ברכה לנטילת ידיים וליד השירותים תלתה את ברכת "אשר יצר". בהמשך הסירה תמונות בביתה לטובת דיוקנאות של רבנים שונים שנפטרו והדליקה נרות לעילוי נשמתם.
הבעל, שהסכים תחילה לשתף פעולה עם השינוי בהתנהלות אשתו, החל בהדרגה להבין כי הדבר אינו תואם את השקפת עולמו. כשהגיעו מים עד נפש מבחינתו, הוא תלש את הברכות, הסיר את תמונות הרבנים והטיח באשתו: "אני חושב שהשתגעת. התחושה שלי היא שאני חי בבית קברות עם כל סממני הדת האלה. רק חסר שתפתחי פה בסטה למכירת קמעות ואז הכל יהיה מושלם".
האישה פרצה בבכי ואמרה לו: "אני לא מאמינה שאתה מדבר ככה. אתה מפספס את ההזדמנות שלנו להפוך להורים. הרבנית התחייבה שאם אעשה כל מה שהיא אומרת, תוך שנה נהיה הורים".
אלא שהוא הטיח בה בחזרה: "בגלל ההורמונים שקיבלת בטיפולי הפוריות איבדת את שיקול דעתך והתחלת להאמין באמונות טפלות. במצבך הנוכחי אני בכלל לא בטוח שאני רוצה להביא איתך ילדים לעולם".
האישה נפגעה מדבריו עד עמקי נשמתה, אבל חיפשה בכל זאת דרך להשלים עם המצב ולהגיע לפשרה כלשהי. אחרי שהבעל לא הסכים להתגמש ושני הצדדים נותרו בעמדתם, הם הגיעו למשרדי כדי שאכין עבורם הסכם גירושין.