"אני בן אדם של דימויים אז לפני שבועיים, חלשה ובכאבים עליתי 'על ההגה של רכבת הרים' שהיעד שלה הפכה עבורי לדימוי של אותו ספר חיים שעבורו התפללתי בראש השנה האחרון. ביקשתי סיכוי לחיים. קיבלתי אותו בקמפיין גיוס תרומות שהאיר לי את הנשמה באור אנושי עצום שלא חוויתי עד כה. בימים האחרונים אני מסתובבת עם תחושה מרוממת שאני בת מזל. עדיין לא מעכלת את המספר - 5,505 זה מספר האנשים עם לב זהב פועם שנתנו לו את הסיכוי הזה. הרצון טוב שלהם תרם לניצחון הקטן שלי והתגשמות החלום למאבק אחרון על חיי – הטיפול הייחודי אשר נותן לי תקווה להחלים ולחיות.
1 צפייה בגלריה
רחלי מנשיקובה עם בתה
רחלי מנשיקובה עם בתה
רחלי מנשיקובה עם בתה
(צילום: יאיר שגיא)
"הרגשתי שאני מנווטת את מסלול הרכבת והסיבה היחידה שהרכבת הזו עוד ממשיכה לנסוע היא החברים והתומכים הרבים בקמפיין שעובדים כדי לייצר את החשמל לנסיעה של הרכבת. כל כך הרבה פעמים בשבועיים האלו נחנקתי מדמעות מלראות אותם נלחמים כמו אריות, כאלו מדובר בחיים שלהם.
אז מה הוא הדימוי לספר חיים שחוויתי? הייתי עוצמת עיניים ורואה אור לבן זהבהב וידעתי שזו האהבה של כולם. ועל מסך האור המדהים הזה פרצופים של אנשים מכל מני צמתים של חיי שנרתמו ותרמו לקמפיין. אלפי ברכות מרגשות שעד היום לא הספקתי לקרוא את כולן ותחושת הודיה פנימית מתמזגת לתוך הביחד הזה. עכשיו, אחרי אלפי 'חתימות' של אנשים שנתנו מהנשמה שלהם עבורי לא נותרה לי ברירה אלא לנצח.
"כל לילה אחרי שאני מרדימה את נינה הקטנה שלי, בת השנתיים, אני מספרת לה על מה שאני עושה כדי להמשיך להיות אמא שלה עוד הרבה שנים. אחר כך אני מבקשת ממנה סליחה שלא אוכל להיות איתה ביום ההולדת שנתיים שלה, ושלא אהיה פה שלושה שבועות לתת לה את האהבה שלי, ואז אני מסיימת בכך שעכשיו יש תקווה שהכל יסתדר, ואנחנו רק צריך להיות סבלניים.
"לפני חודשיים הלכתי לטיפול אצל נאדר בוטו. לאלו מכם שלא מכירים – הוא גורו בכל הקשור לרפואה שמחברת בין גוף לנפש. הוא הרשים אותי מאוד. איש של אור אמיתי. הסיבה שאני כותבת לכם את זה כי הוא שאל אותי – 'את יודעת מאיזה מקום רגשי בא הסרטן לכבד שלך?' ואז ענה לי – 'מתחושת חוסר אהבה שלא קיבלת בילדות'. קשה לי לדבר על הילדות, כל אחד מאיתנו נושא לבטח טראומות משם. אבל כן, הילדות עם החינוך הנוקשה הסובייטי לא התאים לי. אני נזכרת במילים של נאדר בוטו כי אני מאמינה שאם באמת חלק מהמחלה שלי בא ממקום של חוסר אהבה, אז עם חווית הקמפיין קיבלתי את התיקון האמיתי. קיבלתי אהבה עצומה.
"הפעם הבת הגדולה שלי קנתה לי כרטיס טיסה ליוסטון טקסס ב-18 לחודש. והפעם זה לא עבודה ולא חופשה אלה טיסה למטרת החיים עצמם. תודה שנתתם לי את ההזדמנות, תודה לעם ישראל שאני חלק ממנו".