מאז פרוץ המלחמה, פצועים רבים מגיעים ללא הרף אל בתי החולים והמפונים בבתי המלון ברחבי הארץ מתגעגעים לתחושה של בית אמיתי.
2 צפייה בגלריה
"זו דרך נוספת לכבד את הבן שלנו"
"זו דרך נוספת לכבד את הבן שלנו"
"זו דרך נוספת לכבד את הבן שלנו"
(צילום אילוסטרציה: קובי קואנקס)

הישראלים שנרתמו להתנדב מתגלים במלוא גדלותם, וכך גם אמנים רבים, שמגיעים לבתי החולים ולמלונות כדי לעודד את הפצועים והמפונים.
לצד זאת, יש זמרים שנענים לבקשת המשפחה, וברגע הקשה מכל פוקדים את בתי העלמין ושרים מעל קברם הטרי של הנופלים.
בין היתר זכורים רביב כנר, שריגש את המשתתפים בהלווייתו של רב סרן משה אברהם בר-און ז"ל, כששר "גולני שלי"; שלמה ארצי, ששר בקול רועד אל מול האלפים שליוו בדרכו האחרונה את הלוחם, רב סמל גל מאיר אייזנקוט ז"ל; מוש בן ארי, ששר מלווה בגיטרה בהלוויה של אופיר ליבשטיין ז"ל, יו"ר מועצת שער הנגב; ועברי לידר, שלא הותיר עין יבשה כששר את שירו "זכיתי לאהוב" בהלווייתו של סרן במיל' שגיא גולן ז"ל, שהיה אמור להינשא לבן זוגו ימים ספורים לאחר מכן.

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות רון)

אלא שלא תמיד רצון בני משפחת הנופל, לכבד כך את זכרו, עולה בקנה אחד עם דעתם של יתר בני המשפחה.
לאחרונה הגיע אליי אב שכול לחייל שנהרג באחד הקרבות ברצועה. הוא ביקש להזמין להלווייתו זמר שאותו העריץ בנו, על מנת שישיר במהלך הטקס. האב פנה לזמר, שהביע נכונות להגיע, אלא שכשאשתו שמעה על כך, היא הביעה התנגדות נחרצת.

קראו גם:

"אנחנו הולכים לקבור את הבן שלנו, מה פתאום אתה מזמין זמר שישיר בהלוויה?", כעסה האם. "זה לא אירוע או מסיבה שצריך להזמין זמרים. אני רוצה שיהיה טקס מכובד אך ורק בזכות הבן הגיבור שלנו, בלי שום דבר שיסיט את תשומת הלב אל הזמר".
המחלוקת סביב אופיה של ההלוויה יצרה קרע בין ההורים, והאב המשיך ללחוץ על בת זוגו. "זמרים הופיעו בהלוויות רבות, זה הפך לדבר מקובל וזו דרך לגיטימית לכבד את הבן שלנו. הרבה זמרים חולקים כך היום כבוד לחללים. עובדה שכשפניתי אל אותו זמר, הוא מיד השיב בחיוב והסכים להגיע. אני בטוח שזה יעשה טוב גם לבן שלנו שמסתכל מלמעלה".
השניים המשיכו לדון בעניין אך לא הצליחו להגיע להבנות. כשפנו אליי, הבהרתי להם שאין זו העת לוויכוחים, ובוודאי שלא בנסיבות האלו.
לשמחתי הוסכם על שני הצדדים כי הזמר יוזמן לחלוק כבוד לבנם ולשיר בסעודת המצווה שבתום ימי השבעה.