לפי פתגם מפורסם "טוב שכן קרוב מאח רחוק", אך לצערנו לא תמיד הדבר נכון, בייחוד כשמדובר בבניינים משותפים. פעמים רבות יחסי שכנות מרים נגרמים מרעשים בלתי נסבלים או ממחלוקות על עניינים כספיים ותחזוקת הבניין.
2 צפייה בגלריה
"החליטו למרר לנו את החיים"
"החליטו למרר לנו את החיים"
"החליטו למרר לנו את החיים"
(צילום פרטי)

זה היה המצב לאחרונה גם בבניין, שבו התגלעה מחלוקת בין השכנים, וזאת על רקע הרצון של חלק מהם לבצע עבודות לחיזוק הבניין לאור המצב במדינה.
בעקבות מתקפת הטילים על אזור המרכז בשבועות הראשונים למלחמה, פעלו מספר דיירים באותו בניין לטובת חיזוק המבנה המשותף בו הם מתגוררים, שכן מדובר במבנה ותיק. אלא שבעוד חלק גדול מן הדיירים הסכימו לפתוח את הכיס לטובת העבודות, היו גם כאלו שסירבו לכך, ביניהם זוג מבוגרים.
לא מכבר הגיע אליי האיש המבוגר כשהוא אובד עצות וסיפר לי: "אני מודע לכך שהיו לא מעט אזעקות בעיר שלנו בתקופה האחרונה ושהבניין שלנו ישן וזקוק לשיפוץ אבל אשתי ואני ניסינו להסביר למי שיזם את הרעיון שאנחנו פנסיונרים, לא מקבלים הרבה כסף בחודש ואין לנו אפשרות כלכלית להסכים לזה.

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

"לאחר שסירבנו להשתתף בהוצאות, זוג שכנים החליט למרר לנו את החיים. הם משאירים לעיתים קרובות שקיות אשפה בפתח הבית שלנו, חלקן עם חיתולים מרוחים בצואה מהם עולה צחנה נוראית. הם תולים תמונות מפחידות מול הדירה שלנו, דופקים על הדלת בחוזקה באמצע הלילה ומעירים אותנו בבהלה, וגם מאיימים שיפגעו בנו פיזית".

קראו גם:

לדברי האיש, כל הניסיונות שלו ושל אשתו לדבר אל ליבם של השכנים עלו בתוהו והם נותרו חסרי אונים. לתחושתם, לא רק שהם מתמודדים עם המלחמה המלחיצה בגבולות המדינה, אלא גם אצלם בבית.
"כמה שניסינו להסביר להם את המצב שלנו, ושהם פוגעים לנו בבריאות זה לא עניין אותם", הוסיף האיש. "יתרה מכך, השכן אומר לי: 'אולי רק ככה תבינו. אם אין לכם בעיה שכל הבניין ייפגע מהעקשנות והקמצנות שלכם, אנחנו נפגע בכם".
כשראו בני הזוג המבוגרים שכלו כל הקיצין מבחינתם ותחינותיהם אינן נושאות פרי, הם הגישו תלונה במשטרה ופנו אליי כדי למצוא פתרון.
לאחרונה פניתי בשמם לבית המשפט כדי לבקש צו למניעת הטרדה מאיימת כנגד השכנים, בתקווה שזה ישים סוף להתעללות שהם עוברים.