הילדים מבקשים כלב או בעל חיים אחר? מי ייקח אחריות על הכלב, על הטיפול בו? מי יוציא אותו לטייל?
הדבר הכי קל זה להכניס הביתה בעל חיים. מפה הסיפור רק מסתבך. הילדים רוצים חיית מחמד כי הם ראו אצל חבר או בטלוויזיה או בכל מקום אחר. האחריות שלכם כהורים היא להחליט ולחשוב אם הילדים באמת ייקחו את האחרית המוטלת עליהם בגידול בעל החיים.
ההורים צריכים להבין שחיית מחמד זה כמו תינוק. האחריות היא להוציא אותו לטייל גם כשבוער בחוץ מחום, וגם כשקפוא ויורד גשם. הם צריכים להבין שהכלב זקוק למים ולאוכל וכמובן כשיוצאים לחופשות משפחתיות, צריך לדאוג למישהו שיטפל בחיה.
1 צפייה בגלריה
צילום: pexels
צילום: pexels
צילום: pexels
חשוב לוודא שהנכם מוכנים לאמץ כלב, הן מבחינת השינויים בחייכם ובהתנהלותכם היומיומית, והן מהבחינה הכלכלית.
דאגה לרווחת הכלב משמעותה מספר טיולים ביום, מזון ושתייה, והענקת תשומת לב. כמו כן, כלב מביא עמו הוצאות רבות, סדירות וארעיות - חיסונים, אוכל מיוחד לכלבים, תספורות, טיפולים רפואיים במקרה תאונה או בעיות בריאותיות. אם אתם לא מוכנים לכל זה, מומלץ מאד שתחסכו מהכלב את האכזבה ותוותרו על הבאת כלב הביתה.
אני ממליצה לשמש כבית אומנה לכלב או חתול לשבוע-שבועיים בערך לניסיון. ככה אתם בודקים אם הילדים שלכם ממש מוכנים לכלב או לחתול, ועושים את המטלות שלהם. אם הולך טוב, כדאי להאריך לתקופה של חודש את האומנה. בעמותה נתקלנו בהרבה מקרים שאנשים לקחו כלב לשבוע ואחרי זה הטיפול בבעל החיים נפל על ההורים, שבחרו לזרוק את בעל החיים באיזו מכלאה ולפעמים פשוט זרקו אותם לרחוב.
הרבה מהאנשים והילדים שבאים לימי אימוץ במכלאות ובעמותו רוצים גור, אבל הם צריכים לדעת שהאחריות על גור גדולה בהרבה כי צריך לחנך אותו לצרכים, צריך להוציא אותו יותר משלוש פעמים ביום וצריך הרבה סבלנות. הילדים כל כך רוצים את הגור שהם מבטיחים כל דבר, אבל הבעיה היא שלפעמים הגור החמוד הופך לכלב גדול וזה כבר פחות מתאים להם. אז אם החלטתם לקחת חיית מחמד, שימו לב שהוא מתאים למיקום בו אתם גרים - שלא יגיע לרחוב כי אין מקום בדירה. תדעו אם אתם רוצים כלב גדול או קטן.
תמיד העדיפו כלב מכלבייה או מעמותה שעוסקת בהצלת חיות מהרחוב, על פני כלב שמוסר אדם פרטי. בעל חיים מבעלים פרטי תמיד ימצא בית אחר, בזמן שהכלביות בארץ עמוסות בהמון כלבים שנזרקו מבתיהם.
יש כלביות שממיתות את הכלבים שנשארים אצלן לאחר תקופה מסוימת, וגם העמותות שלא עושות כך אינן מצליחות להעניק לבעל החיים טיפול מקיף וצמוד בגלל עומס העבודה. כשתקחו הביתה את חברכם הטוב החדש מתוך מגוון ענק שתראו בכלבייה, תקבלו כלב שייתן לכם אהבה ללא גבול כאות תודה על כך שהצלתם אותו.
גזעי או מעורב? אנשים אוהבים להתהדר בכלבים גזעיים אבל כלבים מעורבים בדרך כלל נבונים בהרבה, נוטים לחיות חיים ארוכים יותר ולסבול פחות מבעיות בריאות.
אם הבאתם כלב, חשוב מאוד שתשקיעו במשימה לחנכו. כלב אשר קיבל אילוף טוב הוא כלב מרוצה, וכשמצבו הנפשי שלו ומאוזן, גם לבעליו נוח ונעים יותר לחלוק סביבת מגורים.
הכותבת היא פעילה למען בעלי חיים ופעילה בהסגר באר שבע. לשאלות בנושא בעלי חיים אתם מוזמנים לשלוח מייל