הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, פרסמה לאחרונה את מדד doing business במסגרתו דורגו 60 רשויות מקומיות בישראל. לפי המדד הוד השרון היא העיר הידידותית ביותר לעסקים קטנים ובינוניים באזור השרון.
1 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
המדד מתעדכן אחת לשנה ומשקלל שלושה דירוגים שונים בכל רשות. הדירוגים המרכיבים את המדד הם: נגישות המידע- דירוג של איכות, היקף המידע לעסקים וקלות השימוש באתר האינטרנט של הרשות; ארנונה – המדד נבנה באמצעות השוואה של ממוצע הארנונה העסקית ביחס ל-60 הרשויות המשתתפות במדד; שביעות רצון של העסקים – שביעות הרצון מהרשות נבדקה באמצעות סקר בקרב עסקים מקומיים שבחן היבטים שונים של התנהלות הרשות המקומית; נגישות למכרזים – המדד נבדק באמצעות סקירת מכרזים שפרסמה הרשות ובחן את ההיבטים הבאים: עצם פרסום מסמכי המכרז ותנאי המכרז, דמי השתתפות, המחזור הכספי הנדרש וגובה הערבויות המבוקשות, כאחוז מהיקף ההתקשרות במכרז.
לכל רשות יש ארבעה דירוגים נפרדים עבור שביעות הרצון, נגישות המידע, נגישות למכרזים וסבסוד הארנונה. על סמך ארבעת הדירוגים נבנה דירוג סופי אשר בו כל אחד מארבעת הדירוגים קיבל משקל לפי חשיבותו ואיכות הנתונים שנאספו בגינו, באופן הבא: דירוג סקר שביעות רצון- 55%, דירוג מדד הארנונה- 15%, דירוג תוצאות בדיקת נגישות המידע של אתרי האינטרנט 10%, ודירוג מכרזים 20%.
במדד זה דורגה הו דהשרון במקום השישי בישראל שהיא מקדימה בשני מקומות אפילו בהרצליה .