דרמה פוליטית בהוד השרון: בהודעה שהוציא אתמול (שלישי), שיתף עו״ד משה חנוכה בהחלטתו שלא להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר ולא להעמיד רשימה למועצת העיר. בכך יסכם בעוד כשלושה חודשים עשור סביב שולחן המועצה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד משה חנוכה. פסק זמן
עו"ד משה חנוכה. פסק זמן
עו"ד משה חנוכה. פסק זמן
(צילום: פרטי)
וכך פרסם חנוכה ברשת החברתית: ״לקחתי על עצמי להיות שליח ציבור. האמנתי בכל לבי, ואני עדיין מאמין, בערך הגדול של התפקיד. בחשיבות הגדולה להביא לשולחן המועצה את הקולות שלא תמיד נשמעים, של התושבות והתושבים שלא מספיק רואים. המסתכל מהצד יכול לחשוב, בטעות, שהפוליטיקה היא המהות. שהויכוחים והביקורת הנוקבת סביב שולחן המועצה הם העניין. אך לא כך הדבר. כי מאחורי כל אלה, עומדת הזכות האדירה להשפיע באמת על סדר היום הציבורי. לעצב באמת את מציאות חיינו בעיר. אלה, היו בעבורי כמו מעיין אין סופי של מוטיבציה וצדקת דרך, כל בוקר מחדש".

2 צפייה בגלריה
עו"ד משה חנוכה. פסק זמן
עו"ד משה חנוכה. פסק זמן
עו"ד משה חנוכה. פסק זמן
(צילום: פרטי)

חנוכה נבחר לראשונה למועצת העיר בגיל 24 כבן טיפוחיו של ראש העיר הקודם חי אדיב ובעשור אחרון החזיק בשורה של תפקידים ביניהם יו״ר החברה לקידום החינוך והתרבות, מחזיק תיק הנוער והצעירים, מחזיק תיק התרבות ובשנים האחרונות יו״ר האופוזיציה ויו״ר הועדה לביקורת.
בין היוזמות שקידם ניתן למנות את הקמת מרכז החדשנות בבניין העירייה הישן, היוזמה לתת מלגות לסטודנטים תושבי העיר, פרוייקט החממות בשכונות וכן פסטיבל הבירה ותהלוכת שבועות. בשנים האחרונות כאופוזיציונר קידם סדר יום של שקיפות, שמירה על הקופה הציבורית והיה שיאן ההצעות לסדר מבין כל חברי המועצה. בין הצעותיו: שידור ישיבות המועצה בפייסבוק לייב, העסקה ישירה של עובדות הניקיון בעירייה, עידוד רכש מקומי ועוד…
בהודעתו כתב חנוכה עוד: ״ראיתי את העירייה בשעות יפות יותר ויפות פחות. זכיתי לעמוד בצומתי השפעה ולהרגיש את עוצמתו של השלטון המקומי, וגם את חולשותיו ומחלותיו. וכן, היו גם טעויות ומהלכים גדולים שלא הבשילו".
בביקורת מרומזת ציין בפוסט: ״השירות באופוזיציה היה עבורי לא קל, לעתים היה מתסכל, וגבה מחיר אישי. אבל גם הוא לא נעדר מהישגים וניצחונות קטנים וחשובים. האמנתי אז, ואני מאמין גם היום, ששלטון ללא בלמים הוא שלטון מסוכן, ועיר שבה אין מקום לביקורת - היא עיר שתושביה מקבלים שירות ברמה נמוכה יותר, ולא פחות חשוב מכך- עיר שבה הנבחרים שלה מאבדים מהערכיות שחייבת להיות במשרתי ציבור".
קראו גם:
וכך סיכם את הודעתו: "לא מיציתי, לא השלמתי את המשימה. יש עוד מטרות שלא הושגו. לא קלה עליי ההחלטה, ולא קלה עלי המחשבה כי החלטתי תביא צער ואכזבה מצד אלה שתומכים בי ללא תנאי…אני מאמין ומקווה, בכל ליבי, שהטוב יגבר ויתחזק, ומבקש להודות מעומק הלב לכל אותם הוד השרונים נטולי יומרות, שהולכים איתי במסע עם ברק בעיניים ואמונה גדולה".
הודעתו של חנוכה, שהתמנה לאחרונה לתפקיד משמעותי בתעשייה האוירית, מגיעה בתזמון מפתיע, דווקא לאחר שבשבוע שעבר, פורסמו סקרים בו- הוא סומן כיריב המשמעותי ביותר לראש העירייה. האם מדובר בפסק זמן קצר בסופו ישוב להתמודדות על כיסא ראש העיר או שמא פרישה מהפוליטיקה המקומית? ימים יגידו.