בחירות 2023: חיים שאבי (57) הוא אחד מהדמויות הציבוריות הבולטות ביותר בהוד השרון, בעודנו מראיינים אותו רגע לפני השקת קמפיין הבחירות הרביעי שלו הטלפון שלו לא מפסיק לצלצל. את השיחה האחרונה שקטעה את הראיון חיים מסכם בחיוך ״הנה. עוד בעיה נפתרה״ חיים לא הסכים לנדב פרטים אבל הוא נראה מסופק על היכולת שלו לסייע לתושבים. וזה אולי סוד הקסם שלו, האנרגיה והרצון לעזור לאנשים באותו הלהט שאפיינה אותו גם לפני עשרים שנה עת התמודד לראשונה למועצת העיר.
3 צפייה בגלריה
חיים שאבי. קירוב לבבות
חיים שאבי. קירוב לבבות
חיים שאבי. קירוב לבבות
(צילום: פרטי)

"פתרונות במקום חילוקי דעות"

שאבי נולד בשכונת גיל עמל, וכבר מגיל צעיר דבק בו החיידק הפוליטי. "התחלתי את הדרך שלי מפעילות בתחום הספורט וחיזוק השכונות", נזכר שאבי. עד מהרה הפך למטאור פוליטי וגיבש סביבו קבוצה מגובשת של חברים שרובם המכריע לא עזבו אותו לרגע. "תראה, הכח שלי זה האנשים שהולכים איתי לאורך כל הדרך ומאמינים בדרך שלי", ואכן המציאות מוכיחה זאת. פעם אחר פעם מצליח שאבי להפתיע את הפוליטיקאים בביצה המקומית כשנישא על גלי תמיכה ממקומות שאיש לא מצפה להם. כך, לדוגמה, נבחר לאחרונה במקום הראשון ל"חבר המועצה שתרצו להמשיך לראות בעשייה הציבורית" בסקר שערך פורום אביב בפייסבוק - מקום שעל פניו הוא לא הסביבה הטבעית שלו.
3 צפייה בגלריה
חיים שאבי. "איש של אנשים"
חיים שאבי. "איש של אנשים"
חיים שאבי. "איש של אנשים"
(צילום: פרטי)

"אני איש ציבור של פעם, שנמצא בשטח,יש לאנשים הרבה בעיות, זה לא פשוט, והם רואים בי כתובת, ומחובתי כנציג ציבור לסייע להם, ואני עושה כל מה שאני יכול. אולי בגלל זה יש לי אהדה, לא יודע בדיוק למה. זה הטבע שלי, מה אני אגיד".


3 צפייה בגלריה
שאבי. "תחושת שליחות"
שאבי. "תחושת שליחות"
שאבי. "תחושת שליחות"
(צילום: פרטי)

אבל העיר משתנה, גדלה, איך אתה חושב שתצליח לשחזר את ההצלחה שלך מהבחירות הקודמות?
"ראשית כל, בעזרת השם. שנית, בזכות עבודה קשה והבנה שאין תחליף לעשייה יום יומית, קשה ומאתגרת״.
תסביר.
"את הזמן והאנרגיה שלי הקדשתי בפתרון בעיות, בגישור בתוך משרדי העירייה על הנושאים שחשובים לציבור. אני מעריך את חברי המועצה מכל הסיעות אבל זו הדרך שלי. במקום חילוקי דעות אני מעדיף פתרונות".

"הוד השרון של ילדותי"

ואכן שאבי יכול להיות גאה שבתקופתו הביא הרבה פתרונות שחיזקו את דימוי הבולדוזר שדבק בו - הוא היה זה שהקים את ליגת המאמאנט, את הקמת מעונות הוד ילדותי לגיל הרך, דחיפה של פעילות ספורט כמו התעלמות אומנותית והפיכת חברת אלומה מחברת כח אדם לחברת תוכן בתחומי החינוך והספורט.
קראו גם:
מה עכשיו, מה היעד שלך לקדנציה הקרובה?
"אני מקווה להמשיך להיות הכתובת של התושבים בעירייה, להמשיך ולחזק את הספורט בעיר, לפעול לקירוב לבבות ובעיקר, וזה העיקר מבחינתי, להמשיך להיות אוזן קשבת לתושבי הוד השרון אלו שבחרו בי ואלו שלא יבחרו.
"אני זוכר את הוד השרון של ילדותי - את החברות והפשטות שהייתה בין האנשים ואני חולם שגם נכדיי יגדלו בעיר שהיא בית. אני חולם שנצליח לבנות גשר בין כל הקהילות בעיר, גשר בין חילונים לדתיים, גשר בין ותיקים לחדשים - לא גשר פיזי- אלא גשר אנושי בין האנשים".
זו משימה לא פשוטה.
"בהחלט. אבל אם יהיה לנו מספיק כח במועצה נעשה זאת".
אתה אופטימי?
"אופטימי אבל דרוך. יש עבודה קשה וכוחות רבים שפועלים אבל גם אחרי 20 שנים אני בא עם אותה תחושת השליחות כמו ביום הראשון. בהזדמנות זו אני רוצה לאחל שנה טובה לכל תושבי העיר, שנת שגשוג והצלחה, שנה שבה כולנו נחיה חיים טובים יותר, של אהבה וקירוב לבבות".
פורסם לראשונה: 18:10, 13.08.23