בחירות 2023: "אני לא מגדיר את עצמי חרדי, אני דתי ומסורתי, אוהב את היהדות, שומר מצוות, ובעיקר אוהב את עם ישראל על כל גווניו", כך פותח את הראיון יזם הנדל"ן האהוב מהוד השרון מאיר טל בן ה-54, שלראשונה החליט להיכנס לפוליטיקה ולהתמודד למועצת העיר כמספר 2 ברשימתו של חבר מועצת העיר חיים שאבי "מאמינים בדרך". 
1 צפייה בגלריה
מאיר טל
מאיר טל
מאיר טל
(צילום: פרטי)
הוא לבוש בג'ינס וחולצה תואמת, חיוכו לא מש מפניו, ודבריו קולחים. מהיר דיבור, חד תפיסה, ובעיקר משרה שלווה ונינוחות. אולי זה סוד הקסם של מאיר טל, מוכשר, אב לארבעה שקבע את מושבו בהוד השרון לפני כעשרים שנה, ומאז הפך לאדם שרבים אוהבים להיות בקרבתו. 
"נולדתי ברמלה", מספר מאיר, "ילד במשפחה מרוקאית אוהבת ומחבקת, מסורתית, שהבית אצלה פתוח לכל מי שרוצה. ספגנו הרבה ערכים של אהבת הזולת ונתינה בבית הזה. אחרי שירותי הצבאי, התחלתי להתמקד בנדל"ן, ענף הנדל"ן מאוד משך אותי השקעתי למדתי והתמקצעתי החל מעוזר של אשת מכירות ועד להקמת והובלת קבוצת כנען ". 
הוא אמנם מצטנע אבל מאיר טל, הוא מנכ"ל ובעלים בקבוצת כנען יזום והתחדשות עירונית בע"מ, שבעברו המקצועי שימש כסמנכ"ל יזום והשיווק של קרן פייר במשך שנתיים, מנהל שיווק ויזמות בחברת י.בהרי במשך 5.5 שנים, בנוסף, מייסד ושותף בחטיבת הנדל"ן של מרכז הבנייה הישראלי בתפקיד ניהול חטיבת הנדל"ן האחראית על ייזום והקמה של מתחמי התחדשות עירונית ,שיווק וניהול קבוצות רכישה עד למסירת הדירה. שנחשב על פי גורמי מקצוע, כבעל ידע בלתי נלאה בתחומי הנדל"ן והתחדשות עירונית בפרט.
"אני מתעסק הרבה בנדל"ן, רק לא בהוד השרון", הוא מדגיש, "למרות שזה חוקי וכו', יש גם מראית עין". 
להוד השרון כאמור הוא הגיע לפני עשרים שנה: "אהבתי את הציביון הכפרי שלה, ואת היותה עיר מגוונת עם קהלים רבים, מכל העדות והמגזרים שחיים יחד בשכנות טובה. התחברתי לזה". 
כעבור שנתיים הוא החל לחזור בתשובה במתינות: "אני לא דוס, יש לי כיפה, אני שומר מצוות, אבל מחובר לעם ישראל כולו. הבן שלי הבכור היה לוחם בצה"ל, והיום לומד בטכניון, הבת שלי הייתה לוחמת בצה"ל, אני חושב שאני ומשפחתי מייצגים את הרוב הדומם בישראל, זה שאוהב את הארץ ואת אנשיה משרת בה, מכבד ואוהב גם חילונים ומסורתים שמגיעים פעם או פעמיים בשנה לבית כנסת ומתקבלים באהבה. אני מתנגד לכל לכפיה וגם לכפיה דתית. לא גדלתי על זה.מאמין גדול בהבנה והדברות .  
"אצלנו בבית הכנסת אנחנו מחבקים את כולם, אוהבים את אלו שמגיעים כל השנה, ובאותה מידה גם את אלו שמגיעים פעם בשנה. כולם אהובים. אני לא מעוניין לכפות את דעתי או דרכי על אף אחד. 'חיה ותן לחיות'  זו לא קלישאה עבורי, זו דרך חיים, גם עבור הסיעה שלנו בראשות חיים (שאבי א.א). זה גם השם שלה. אהבת היהדות, אהבת העם ואהבת הארץ.ומקווה שנצליח לאחד לסלק את השנאה ותת ולספק את כל הצרכים החינוכיים והתרבות והספורט של כל תושבי העיר.
"כל מה שאנחנו רואים עכשיו ברחובות, כל ההקצנה הזו, לכאן ולכאן, מאוד כואבת לי. גם כואב לי שזה קצת מחלחל לעירנו האהובה. אנחנו חיים ביחד כאן עם כולם בשלום, אהבה ושכנות מצוינת שנים רבות. אף אחד לא ניסה לכפות עליי את דעתו, ומעולם אני לא ניסיתי. הבית שלי, כמו הבית של חיים שאבי, מלא באורחים שבינינו רובם בלי כיפות. אנחנו אומנם שומרים מצוות, אבל לא כופים את דעתנו על אף אחד ואחת, לא בבית שלנו, ובטח לא בחוץ. אך אם מדברים על שיוויון זכויות אין ספק שבשנים האחרות דתיים ומסורתיים מקבלים הרבה פחות בטח בכל מה שקשור לחינוך העשרה ותרבות".
כל חייך התעסקת בנדל"ן, מה גרם לך להכנס לפוליטיקה?
"זו פעם ראשונה שאני נכנס לדבר הזה, כל חיי התרחקתי מזה כמו מאש, אבל לנוכח המצב הקשה בארץ, של פילוג ושנאה, הרגשתי שיש לי שליחות שאני לא יכול להתעלם ממנה, ולחיות בארבע אמות שלי, ושהכול יבער מסביב. ראשית, השליחות שלי היא לאחד את כל הזרמים הדתיים בעיר גם במגזר הדתי יש זרמים, וזה יפה ומקסים ולשמחתי אנחנו מאוחדים והמטרה הנוספת היא לחדש את ההבנה והדדיות גם עם כל תושבי העיר, אנחנו עם אחד עם ישראלץ
"מטרה נוספת, לפעול בעיר לטובת כל הציבור לשפר את החינוך התרבות והספורט שלצערי בשנים האחרונות חזרנו אחורה בוודאי לדואג לצרכים של הציבור הדתי. נוצר מצב ולא משנה מה הגורם לכך, ששני תושבים בהוד השרון שגרים באותו בניין, האחד דתי או מסורתי והשני חילוני לא מקבלים את אותם שירותים. הם משלמים את אותם מיסים עירוניים , אבל אחד יכול לשלוח את ילדיו למגוון מוסדות חינוך התואמים את ערכיו, ולשני, אין. האחד, צורך את התרבות והפעילות החברתית שלו בעיר, והדתי או המסורתי צריך לנדוד לערים כמו רעננה או כפר סבא על מנת לקבל חינוך בסיסי שלא נדבר על תרבות ופנאי.
"לא מדובר כאן על כפיה חס וחלילה איש באמונתו יחיה. אין לי שום רצון לסגור עסקים, כבישים או כל דבר שיפגע בחופש המלא של האדם החילוני, אני כן מבקש שמי שרוצה לצרוך מסורת או דת תהיה לו האפשרות לעשות זאת בעיר שלנו עם מוסדות חינוך, תנועת נוער ותרבות דתית ומסורתית בצורה מכבדת ולחדש את ההבנה וההדדיות עם כל תושבי העיר, שכולם יהיו שווי זכויות, בלי שאף אחד יכפה את דעתו או יכנס למרחב החופש והמחיה של זולתו.
"והכול צריך להיעשות מתוך מקום של חיבור והבנה והתחשבות אחד לשני, שכולם יתרמו את חלקם לעיר ולמדינה. אני לא בעד שכולם ימלאו את חובתם למדינה. עם בשרותי צבאי, שרות לאומי והתנדבות לטובות כלל הציבור לשאת בנטל הלאומי.
קראו גם:
"ואפשר להיות גם וגם. גם אוהב את העם, גם אוהב את המדינה, גם אוהב את המסורת וגם את היהדות. כולנו הסיעה שלנו היא כזאת, היא מחברת גם בין אוכלוסיות , זה המרקם הישראלי האמיתי תמיד היה כך וכולנו צרכים לעשות כל דבר על מנת לחיות יחד עם כבוד הדדי ולטפח את המיוחד שבנו ישראליות ויהדות.
"לסיום, אני חייב גם לתרום מהידע והיכלות שלי בנדל"ן. לצערי הרבה מוותיקי וצעירי העיר עוזבים את הוד השרון בגלל מחירי הנדל"ן הגבוהים בעיר . סיעתנו תקדם תוכניות דיור מקומית שתסייע לתושבים וותיקים ובני ובנות העיר לרכוש דירות במחיר מופחת. יש לי תוכנית מפורטת איך ניתן לייצר עשרות דירות בכל שנה לטובת תושבי העיר".