1 צפייה בגלריה
אמיר כוכבי. צילום: שחר תמיר
אמיר כוכבי. צילום: שחר תמיר
אמיר כוכבי. צילום: שחר תמיר
חבר המועצה אמיר כוכבי הכריז הבוקר (ה') כי הוא מצטרף למרוץ לראשות העיר ומתמודד על התפקיד. "בואו איתי לשנות מציאות", הוא אומר, " כי הגיע הזמן להפוך את העיר הזאת לעיר המצוינת שכולנו יודעים שהיא צריכה ויכולה להיות".
כוכבי (38), נשוי ואבא ל-2 בנות, הגיע אל הפוליטיקה המקומית לפני כעשור, אז הקים את סיעת קצב – תנועה עירונית חברתית במסגרתה נבחר למועצת העיר בשתי מערכות בחירות. מאז 2008 ועד היום כיהן כיו"ר הסיעה וכחבר מועצת העיר, הוביל מהלכים והשפיע רבות על סדר היום העירוני ועל חיי התושבים בעיר.
בתחילת הקדנציה הנוכחית כיהן כסגן ראש העיר בשכר עד להתפטרותו עקב שלילת סמכויותיו על ידי ראש העירייה חי אדיב עקב חיכוכים חוזרים ונשנים עם ראש העירייה ואנשיו סביב שאלות ניהול עובדים, קביעת סדרי עדיפויות כלכליים עירוניים, תכנון ועוד.
כוכבי בעל תואר ראשון מאוניברסיטת בן גוריון בפוליטיקה וממשל ותואר שני בממשל ומנהל ציבורי עם התמחות בשלטון המקומי מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.
את נסיונו המקצועי רכש בין היתר ב-4 שנים בהן שימש כראש מטה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת וראש מטה יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, רוני בר און. בנוסף ייעץ לראשי רשויות, עמותות וגופים ציבורים במסגרתן אף עסק בהכשרת בעלי תפקידים ברשויות מקומיות והוסמך כחבר דירקטריון בחברות ציבוריות מטעם השלטון המקומי. כוכבי סרן בשירות מילואים פעיל ביחידת חילוץ והצלה.
"אני לוקח היום את הצעד הבא בדרך לשינוי המציאות בהתרגשות ובבטחון, שיש לי את היכולת והניסיון להוביל ולקדם את הוד השרון לעתיד טוב יותר, ולהתמודד עם האתגרים המורכבים שבתפקיד" אמר הבוקר בהכרזתו באמצעות הפייסבוק. "לאחר עשר שנות פעילות אינטנסיבית במועצה, אני יודע שהכח של התושבים הוא המנוע להובלת תהליכים טובים וארוכי טווח ואני מזמין אתכם להצטרף אלי, להפוך תקווה למציאות.
"פעלתי במשך עשור כשברקע אתגרים, הישגים גדולים וצלילה לעומקה של המערכת העירונית. לא נבהלתי ממכשולים וחסמים וידעתי תמיד למצוא את הדרך להמשיך את הלמידה וההתחדשות – בזכותכם ועבורכם. היום אני ממשיך את המסע לשינוי המציאות שלנו ולוקח את הצעד הגדול הבא, כי הגיע הזמן.
"בואו איתי לשנות מציאות! כי הגיע הזמן להפוך את העיר הזאת לעיר המצוינת שכולנו יודעים שהיא צריכה ויכולה להיות".
שותפתו של כוכבי למרוץ היא חברת המועצה יעל ברזילי.
כוכבי הוא המועמד השמיני שמתמודד על ראשות העיר. הוא יתמודד על התפקיד מול חברי המועצה: נוה גור, יואב רוזן, יגאל הררי, משה חנוכה, נדב דואני, כנרת אלישע – כהן וחברת הכנסת לשעבר יפעת קריב.