בעוד קצת יותר משבוע יגיעו תושבי הוד השרון, כמו ברחבי הארץ, לקלפיות, כדי לבחור את ראש העירייה ואת חברי מועצת העיר לחמש השנים הבאות. לא ברור אם בגלל ריבוי המועמדים, או בגלל העובדה שבהוד השרון הסתיימה תקופה, עם עזיבתו של ראש העירייה - נראה, כי הבחירות בעיר סוערות ואגרסיביות.
2 צפייה בגלריה
הפריצה במטה של סיעת יש | צילום: מתוך הפייסבוק
הפריצה במטה של סיעת יש | צילום: מתוך הפייסבוק
הפריצה במטה של סיעת יש | צילום: מתוך הפייסבוק
השחתת שלטים, הפצת עלון מלא בהכפשות, סרטונים מעליבים, פריצה וגניבת ציוד ממטה בחירות, כמו גם דפי פייסבוק פיקטיביים עם תמונות מביכות ועם פייק ניוז - אלה הם רק חלק מאירועי השבועות האחרונים, כשהשיא, כך נדמה, עוד לפנינו.
"ניסיון לייצר קמפיין נגטיבי ושקרי"
בימים האחרונים קיבלה מערכת הבחירות בעיר מימד אחר, אכזרי יותר מבדרך כלל וחוצה קווים אדומים, כאשר אלמונים הפיצו בעיר עלון עמוס בהשמצות נגד המועמדים לראשות העירייה אמיר כוכבי, יפעת קריב ונדב דואני. על קריב נכתב ככותרת באחד מעמודי העלון: "פוליטיקאית כושלת או אופורטוניסטית מושחתת?". "עסקן, ציניקן או בטלן?", נכתב בראש עמוד אחר על כוכבי. "צעיר מוכשר או מאכער אלים?", נשאל על דואני באותו העלון. ולא רק. קריב וכוכבי גם כיכבו בעמודי פייסבוק פיקטיביים שנפתחו נגדם, כשאת פרצופה של קריב למשל הדביקו על פניו של ראש העירייה היוצא, חי אדיב, ועל כוכבי נטען בעמוד המזויף שהוא קונה מגיבים בתשלום.
"העלון הזה הוא רק ניסיון אחד מתוך עשרות במערכת הבחירות הזו לייצר נגדי קמפיין נגטיבי ושקרי", אמרה השבוע בתגובה יפעת קריב ל"ידיעות השרון". "זה נמוך, זה עלוב וזה מעיד רק על מי מהמועמדים האחרים, שבחר בדרך נואשת ונואלת זו. הרשת מלאה בעמודים פיקטיביים שמזינים שמועות שאין להן ידיים ורגליים. הדבר הטוב היחיד בעלון הזה הוא שיש לי כעת הזדמנות לומר פה בקול צלול וברור — אני המועמדת היחידה שאין לה שום קשר לקבלנים, והיחידה שהתנגדה תמיד למדיניות חי אדיב, ושימשה לאורך כל הדרך כאופוזיציה לדרכו. זאת האמת היחידה ואני בטוחה שתושבי העיר מבינים זאת, ויביאו זאת לידי ביטוי בקלפי".
2 צפייה בגלריה
העלון המכפיש נגד כוכבי, קריב ודואני | צילומים: פרטי
העלון המכפיש נגד כוכבי, קריב ודואני | צילומים: פרטי
העלון המכפיש נגד כוכבי, קריב ודואני | צילומים: פרטי
"עלוני השנאה הם רק שלב נוסף בהפצת דיבה ובניסיון להשפיע על מערכת הבחירות", מוסיף אמיר כוכבי, שעמוד הפייסבוק הציבורי שלו נפרץ ונמחק לאחרונה, אחרי עשר שנות פעילות. "קדמו לעלונים דפי פייסבוק מזויפים שהתחזו לי, הפלה של עמוד הפייסבוק הציבורי שלי, וסרטוני דיבה ממועמדים עלומי שם, הכל רק כדי לפזר רוע. הנכס שלי כמועמד ושל הרשימה שלי, הוא לא עמוד פייסבוק כזה או אחר, אלא הפעילות שלנו בעשר השנים האחרונות לטובת תושבות ותושבי העיר. לא משנה כמה בעלי עניין יבחשו, כמה קמפיינרים יפיצו דיבה, כמה מועמדים יראו שאין להם עמוד שדרה ויעסקו ברע — הטוב שאנחנו מביאים אתנו ינצח.
"הפעולות הללו רק מראות כשל מוסרי של מי שמאפשר אותן, חוסר ביטחון עצמי במועמדות שלו או שלה, וחיבור לגורמים עבריינים. מי שמאפשר את הדבר הזה לא אמור להיות נבחר ציבור. אם יש לך ביקורת, אפילו קשה ואישית, צא ותאמר אותה. אל תתחבא מאחורי מסך עשן ואל תבזבז מאות אלפי שקלים מכספי ציבור על הפצת דיבה".
נדב דואני לא הסתפק בכך, והחליט להגיש תלונה במשטרה בטענה להסתה. "חבורה של עסקנים השתלטה על הוד השרון", הוא אומר. "הם פוחדים מהעמדה הברורה שלי נגד תוכנית המתאר, ומהפעולות שאנקוט לאחר היבחרי - עצירת הבנייה בהוד השרון. יש כאן קמפיין ממומן ומתוזמן נגדי, שלצערי לוקח את כל מערכת הפוליטית לביצה של השמצות, שקרים חסרי שחר והתבטאויות חסרות רסן. הגבולות נחצים פעם אחר פעם. אנחנו חייבים לשים לזה סוף. ברור היום יותר מתמיד — חייבים לנקות את הוד השרון מהשחיתות ומהקומבינות. הוד השרון צריכה להתקדם לעתיד טוב יותר".
ולא רק עלונים מכפישים ונגועים בדיבה היו בשבוע האחרון בעיר. סגן ראש העירייה יגאל שמעון גילה כי מטה הבחירות שלו נפרץ. "אחרי כנס תמיכה שקיימנו ביום חמישי לפני כשבוע, התעוררנו לבוקר שישי עם פריצה למטה הבחירות", הוא מספר. "הגענו ומצאנו שהשער עקור ושדלת הזכוכית מנופצת, וגילינו כי נגנב חומר וציוד מהמטה. מערכת הבחירות עולה מדרגה בחודש האחרון. אחרי התייעצות עם צוות המטה, החלטנו לא להגיש תלונה במשטרה, מאחר שמדובר בנזק כספי בלבד, ותלונה במשטרה תשמש לנו רק לכותרת ולניירות, ולא יצא מזה כלום. הנזקים תוקנו וחזרנו לפעילות מלאה כבר ביום ראשון".