לא שקט בעיר. בין אם בעימות לפני שבועיים בין מירית לסדבון, ההשחתות נגד צביקה צרפתי, רפי סער ועילאי הרסגור-הנדין וקריאות נאצה נגד הדר לביא ומתמודדים נוספים.
3 צפייה בגלריה
שלט של רפי סער שהושחת | צילום: פרטי
שלט של רפי סער שהושחת | צילום: פרטי
שלט של רפי סער שהושחת | צילום: פרטי
מירית VS סדבון VS סער: "כאן צריך לזוז מהר"
למי שחשב שהשיא הגיע בשבוע שעבר, כאשר המועמדת לראשות העירייה, מירית שקד‑ברק, יצאה נגד המועמד יוסי סדבון. לאחר שנחשפו כמה תורמים לקמפיין של סדבון, ביניהם מי שהורשעו בפלילים, לא חסכה שקד‑ברק את שבטה ממנו וכתבה: "מי ייתן פייט לשחיתות? יוסי סדבון? המועמד שמממן את הקמפיין שלו מכספי נוכלים ועבריינים מורשעים?... סדבון מכניס את השחיתות לעיר בדלת הראשית".
סדבון מצדו לא נשאר חייב, ודרש ממנה להתנצל על דבריה, כמו גם פיצוי בסך 100 אלף שקל, טרם יתבע אותה בגין דיבה. הוא אף מסר כי "ההשתלחות חסרת הרסן" נבעה מכך שהוא העלה חשד לליקויים בדיווח שלה למבקר המדינה, וקבלת תרומות מעבריין. שקד‑ברק אמרה בתגובה, כי "סדבון לא ירתיע אותי באיום בתביעת השתקה. במקום לומר שגיתי, בוחר סדבון בטקטיקה של הפחדה. אני לא אתן יד לסתימת פיות".
בשבוע שעבר העלתה שקד‑ברק פוסט וכתבה: "קורעים לנו שלטים בכל מקום. אתמול פרצו לעמוד הפייסבוק של פעילה שלנו, שיבשו אותו ומחקו את כל התמונות שהעלתה... מישהו מנסה לבלום בכוח את העלייה שלנו, מישהו מודאג מהפופולריות... אני לא אירתע, אתן פייט עד הסוף".
3 צפייה בגלריה
השלט של מירית שקד-ברק שהושחת | צילום: מתוך הפייסבוק
השלט של מירית שקד-ברק שהושחת | צילום: מתוך הפייסבוק
השלט של מירית שקד-ברק שהושחת | צילום: מתוך הפייסבוק
והיא כנראה התכוונה לכך. יום לאחר מכן היא פירסמה פוסט נגד סדבון ונגד המועמד לראשות העירייה רפי סער: "יוסי סדבון הוא איש חביב, אבל לכפר סבא אין זמן למי שמרבית הקריירה שלו מאחוריו ושבא להעביר עוד תפקיד אחד בסבבה. כפר סבא היא לא משטרת ישראל. כאן צריך לזוז מהר, בלי עזרה ועם משאבים מוגבלים. גם רפי סער בסדר, אבל זה לא מספיק לעיר במשבר. אחרי שעבר מג'וב לג'וב ולעוד ג'וב, ניסה בעיר אחת, עבר לעיר אחרת ולא ממש הוכיח את עצמו, למה שנבעט אותו למעלה?".
סער זכה לא רק לחרצובות לשונה של שקד—ברק. במטה שלו מספרים על שלטים שנתלשים מלוחות מודעות ונזרקים לשטחים פתוחים, על קריקטורות מבזות ומשפילות של סער, שמופצות ברשתות החברתיות, על השמצות חריפות שמפזרים עליו פעילים מצד מתמודדים אחרים, ועל מקרים נוספים. בין היתר תועד אחד המקרים על ידי אחד המשחיתים, כשהוא מטיל את מימיו על השלט, שבו מופיעים פניו של סער, תוך שהוא מסריט את עצמו, ואומר: "זה מה שאני חושב על רפי סער".
השחתות בצרורות
גם במטה של ראש העירייה, צביקה צרפתי, יודעים לספר על מקרים לא נעימים, בלשון המעטה. בין היתר, פעילים של מועמדים בעיר הגיעו לבתיהם של תומכיו של צרפתי, איימו עליהם להסיר את שלטי התמיכה בו, והכריחו אותם לתלות שלטים של מועמדים אחרים. אצל עילאי הרסגור‑הנדין, הצמידו אלמונים כיפה למודעת בחירות שלו, ובמטהו מספרים על השמצות נוספות המופצות נגדו.
גם במטה של המועמדת הדר לביא יודעים לספר, כי נתקלו בשירי נאצה שנכתבים עליה, בפרופילים מזויפים בפייסבוק, בסקרים שמציגים את פרישתה, בהשחתת שלטים ועוד. במטה של המועמד יובל לוי מספרים, כי הפעילים שהכפישו אותו בבחירות הקודמות אינם נמנעים לעשות כן גם הפעם, אך במטה מעדיפים שלא להתייחס לדברים.
3 צפייה בגלריה
הכיפה שהודבקה לעילאי הרסגור-הנידין | צילום: פרטי
הכיפה שהודבקה לעילאי הרסגור-הנידין | צילום: פרטי
הכיפה שהודבקה לעילאי הרסגור-הנידין | צילום: פרטי
תגובות
"כפר סבא עודנה פצועה ומדממת אחרי שראש העירייה לשעבר הורחק מתפקידו על רקע שחיתות, והנה מי שמתיימר לנקות את האורוות, מר סדבון, כאשר האמת מוטחת בפניו, הוא ממהר לתבוע דיבה ולאיים", מסרה שקד‑ברק. "לא נירתע ולא ניבהל. אני משוכנעת שהציבור ידע להבחין בעובדות. סדבון איננו האיש להילחם בשחיתות". בתגובה לדברים השיב סדבון: "הניסיונות לקושש קולות באמצעות הכפשות לא יצלח".
ממטה הבחירות של רפי סער נמסר: "צר לנו על הקו הפוגעני, המסית והשקרי נגד רפי סער. כפר סבא הידרדרה לביצה של השמצות, על ידי גורמים בעלי אינטרסים זרים, שבינם לבין טובת התושבים אין שום קשר. אי אפשר להפוך את העובדות, ולא ניתן לקחת מרפי את ניסיונו המוניציפלי הרב. לא נאפשר לגורמים עברייניים שחדרו לפוליטיקה בכפר סבא להמשיך ולפגוע בעיר ובתושביה".
עילאי הרסגור‑הנדין מסר: "אני גאה בפעילותי, שמביאה סדר יום וערכים בלי פחד. בבחירות מוניציפליות לרוב חוששים המועמדים להגיד דברים ברורים. הם מעדיפים להתחרות על מי לוחץ ידיים חזק יותר או מחייך חיוך רחב יותר. אני לא שם, ואמשיך לקדם את האג'נדה שלי".
הדר לביא מסרה: "אני מאמינה שפוליטיקה יכולה להיות מכובדת ונקייה ולא מלוכלכת, כי בסופו של דבר מדובר פה באנשים, אבל יש מועמדים אחרים שבוחרים לפעול אחרת, עם חוקים משלהם, וזה בסופו של דבר מחזיר אותנו לפוליטיקה של פעם ולהנהגה הישנה. אני חוזרת על המסר הזה שוב ושוב: אם אנחנו רוצים הנהגה אחרת צריך לפעול אחרת. אני לא מתרגשת מההכפשות או מפרופילים מזויפים שנפתחים כל שבוע. גם כשקיבלתי פתאום מהפעילים שלי הודעה שרצה בוואטסאפ, שאחד המתחרים שלי הוציא נגדי, שרמזה שאני פורשת, ושאלו למי לתת את הקולות שלי, גם אז לא התרגשתי, דווקא הפוך, הייתי גאה שרואים בי גורם מאיים מספיק, שיכול לנצח את הבחירות הללו. נכון שהשחיתו לנו גם כרזות ועברו על החוק בעבירות מבזות מול הפעילים שלי כמה פעמים, אבל בסופו של דבר תושבי כפר סבא יצטרכו לבחור איזו הנהגה הם רוצים: כזאת שמקדמת אותם קדימה או כזו שמצעידה אותם אחורה.