במהלך יוצא דופן, החליטה מפלגת העבודה על הסרת תמיכתה במועמדת יפעת קריב, לראשות עיריית הוד השרון, כך דיווחה הערב (ו') דפנה ליאל, כתבת חדשות ערוץ 2 בטוויטר.
לטענתה של קריב היא זו שיזמה את הפסקת התמיכה עקב חילוקי דעות בינה לבין המפלגה.
1 צפייה בגלריה
יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי ויפעת קריב| צילומים: רפאל בן משה, מוטי קמחי
יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי ויפעת קריב| צילומים: רפאל בן משה, מוטי קמחי
יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי ויפעת קריב| צילומים: רפאל בן משה, מוטי קמחי
לטענת המפלגה היא מפסיקה את התמיכה, עקב פרסומים שהוציאה קריב נגד המועמד השני, אמיר כוכבי ואותן תופסת המפלגה כניסיונות להכתים את מחנה השמאל בארץ.
בעיתוני סוף השבוע בעיר פורסמו מודעות על ידי המטה של קריב כי בין הסיבות שצריך לבחור בה ולא בכוכבי, היא העובדה כי כוכבי הוא "מייצג את מרצ ופעיל בתנועת הוד השרון חופשית וחילונית", בין שאר קובלנות אחרות נגד כוכבי.
בתגובה שיגר היום ערן חרמוני, מזכ"ל מפלגת העבודה ויו"ר המטה המוניציפאלי של מפלגת העבודה, מכתב לקריב לפיו הסיר את תמיכת המפלגה ממועמדותה לראשות העירייה. מדובר כאמור, בתמיכה פוליטית וציבורית, אך לפחות כרגע לא תקציבית.
יש לציין כי תמיכתה התקציבית של מפלגת העבודה בקריב עומדת על כמה מאות אלפי שקלים. עיתוי ההודעה על הסרת התמיכה, כשהסיבוב השני ביום שלישי הקרוב, הוא קריטי.
תמיכתה של מפלגת העבודה בקריב, הגיעה בעקבות חבירתו של רפי בן מרדכי, המזכיר המפלגה בעיר, אליה לפני כחודשיים. בן מרדכי הוצב במקום השלישי ברשימתה של קריב.
על פי מפלגת העבודה:
"מתוך נאמנות לערכיה ולתפיסת עולמה, מפלגת העבודה אינה מסוגלת לתת יד לקמפיין שנועד לפסול את המועמד המתחרה, אמיר כוכבי, רק בשל היותו איש שמאל, בייחוד לאור העובדה שהופץ לפני מספר ימים קמפיין הסתה כנגד כוכבי ע"י 'הפורום הציבורי' המאשים את הקרן החדשה בהתגייסות לבחירתו.
"קמפיין זה מתכתב עם הניסיונות הבלתי פוסקים של גורמים ימניים שונים להכתים את מחנה השמאל ולהפוך את נציגיו לבלתי לגיטימיים. מפלגת העבודה איננה יכולה להיות שותפה ולו בעקיפין למסר הערכי והאידיאולוגי העולה מהקמפיין הפסול הזה.
מסיבה זו, לאחר דיון מעמיק שהתקיים בצהריים בוועדה המוניציפלית, הוחלט בתיאום עם יו"ר המפלגה, אבי גבאי, להסיר לאלתר את תמיכתה הפוליטית והציבורית של מפלגת העבודה ממועמדותה של יפעת קריב לראשות העיר הוד השרון".
תגובתה של יפעת קריב, המועמדת לראשות העירייה, להסרת ההתמיכה:
"צר לי שאבי גבאי ומפלגת העבודה נכנעו ללחצים שהפעילו עליהם ארגוני שמאל קיצוניים. אני נאמנה אך ורק לאמת שלי לפיה הוד השרון חייבת להישאר מאוחדת וסובלנית כלפי כל סוגי האוכלוסיה בעיר.
"לאור זאת הוצאתי הערב מכתב לאבי גבאי על כך שאני מבקשת להסיר את תמיכתם בי ולהוציא את הפוליטיקה הארצית מהעיר. ביום שלישי הקרוב התושבים יצטרכו להחליט האם הם משרתים את המלחמות של הפוליטיקה הארצית או את אחדות העיר".
תגובתו של אמיר כוכבי, המועמד לראשות העירייה: "בעצרת בכיכר רבין שבוע שעבר אמר יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי 'מאסנו במסע ההפחדה וההסתה' והערב הוכיח שקמפיינים המבוססים על הסתה, שקרים ושיסוי חלקים בציבור אלה באלה, לא יכולים לעבור בשתיקה.
"בעשר השנים בהן אני מכהן כנבחר ציבור פעלתי לטובת העיר וכלל תושביה. כך אפעל כראש העירייה של כולם וכולן וכך אני מנהל בימים אלה את מסע הבחירות באופן שמדגיש את הטוב ומציע תקווה אמיתית לתושבי הוד השרון".