שאלה ראשונה
יפעת קריב שואלת : איפה אתה עובד, והאם אתה מתחייב להציג בשקיפות עוד השבוע את תלושי המשכורת שלך משלוש השנים האחרונות, בפני הציבור?
אמיר כוכבי עונה: "בשנים האחרונות שימשתי כיועץ וכמלווה לראשי רשויות ולגופים ציבוריים דרך גופי הדרכה של משרדי ממשלה, דוגמת משרד הפנים, כחלק מהכשרת בעלי תפקידים ברשויות המקומיות. לקראת הבחירות הקפאתי עבודתי זאת, כדי להימנע ממראית עין של ניגוד עניינים עם רשויות סמוכות.
"במשך שנה כיהנתי כסגן ראש עירייה, מה שסיפק לי הצצה למורכבות האמיתית שבניהול העירייה - היכולת לנתק את תרבות המקורבים מליבת ההחלטות של הנהלת העיר. לפני כן עבדתי במשך ארבע שנים בכנסת ישראל, כראש הצוות של יו"ר הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, וכראש הצוות של יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ רוני בר און. לפני כן ניהלתי תהליכי הדרכה ובקרה בחברה אזרחית שמועסקת על ידי שירותי הביטחון. אני בעל תואר ראשון בממשל ותואר שני בממשל ומינהל ציבורי, עם התמחות בשלטון מקומי.
אני סרן בשירות מילואים פעיל, אחרי סדיר, קבע ושירות מילואים ממושך בשריון, ומשרת כעת בהתנדבות ביחידת חילוץ והצלה. אני גאה ברזומה המקצועי‑ציבורי שלי, אם כשכיר, כנבחר או כעצמאי. אשמח לשקף כל דבר ועניין לטובת הציבור, כפי שעשיתי עד היום. אני מזכיר כי תנאי יסוד להצטרפות, גם שלך, לקואליציה בראשותי הוא הגשת הצהרת הון מלאה, וטופס ניגוד עניינים, הכולל אינטרסים משפחתיים".
אמיר כוכבי שואל: סירבת להעביר הצהרת הון ואמרת שתעשי זאת כשתיכנסי לתפקיד. ממקד את השאלה: מה פירוט ההשקעות, הנכסים והקרקעות שבבעלותך ובבעלות משפחתך בעיר וברשויות שגובלות בעיר?
יפעת קריב עונה: "הגשתי הצהרת הון לכנסת ישראל עם היבחרי לכהונה כחברת כנסת לפני חמש שנים. אגיש הצהרת הון נוספת לאחר שאבחר לראשות עיריית הוד השרון. למען הסרת ספק, זולת ביתי ברחוב אנשי בראשית, שבו מתגוררת משפחתי והשייך לדביר בן-זוגי ולי, אין לנו בהוד השרון או במקום אחר פיסת קרקע נוספת ולא דירה או חלק מדירה נוספת".
1 צפייה בגלריה
כוכבי (מימין) וקריב. ראש בראש | צילומים: רפאל בן משה, שחר תמיר
כוכבי (מימין) וקריב. ראש בראש | צילומים: רפאל בן משה, שחר תמיר
כוכבי (מימין) וקריב. ראש בראש | צילומים: רפאל בן משה, שחר תמיר
שאלה שניה
יפעת קריב שואלת: מדוע בכל פעם כשמציעים לך ג'וב אתה מפנה גב לערכיך ולציבור בוחריך? תקפת את יאיר לפיד ולמחרת לקחת כסף ממפלגת יש עתיד, תקפת את חי אדיב והפכת לסגנו.
אמיר כוכבי עונה: "אני בפוליטיקה כדי לשנות מציאות. זאת הסיבה שבגינה התמודדתי מראש למועצת העיר, זאת הסיבה שמתחתי ביקורת על חי אדיב כשחשתי שהדבר נחוץ, זאת הסיבה שנתתי סיכוי לעבודה מהקואליציה, וזאת גם הסיבה שפרשתי מהקואליציה, כשחשתי את עוצמת אחיזת תרבות המקורבים בהנהלת העירייה. הבנתי שהדרך לשנות היא רק מכיסא ראש העירייה. כשבשיחות בינינו, טרם החלטתך להתמודד, שיתפת אותי עם אילו אנשים את שוקלת להתחבר לצורך קידום הסיכוי שלך להיבחר, אמרתי לך שלא תהיה לך יכולת להתנתק מהם אחרי הבחירות. שם קיבלתי סופית את ההחלטה להתמודד בעצמי. אני חבר מועצה תשע שנים בהתנדבות, ולעיתים בכפיות טובה. לא נעלמתי כשלחצו עליי בעבודה, לא נעלמתי כשחליתי במחלת הסרטן. אני כאן לשרת ציבור, ולשמחתי תוצאות הבחירות מראות שהציבור רואה את זה.
"החיבור ליש עתיד נעשה בעקבות חיבור למטה השטח המקומי ולעומד בראשו, חבר המועצה נאור שירי. את נאור הכרתי מהעשייה הציבורית שלו, מנסיונותיו לקדם חקיקה שתמנע בנייני רפאים, ממאבקו בוועד הפעולה נגד תוכנית המתאר, ועוד. אגב, את התמיכה הכלכלית המוגבלת של יש עתיד ושל מרצ, בסך 150,000 שקל כל אחת, כיסיתי באופן מלא והכסף יוחזר במלואו. אני לא בטוח שאת יכולה לענות אותו הדבר על מפלגת העבודה, שלה קראת 'מפלגה של סמרטוטים שצריכה להימחק', וטרם ראיתי פרסום של סכום התמיכה שלהם בך."
אמיר כוכבי שואל: את ונדב דואני זכיתם על פי הדיווח שלכם למבקר המדינה למספר זהה של תרומות מתורמים מהעיר ושלא מהעיר, שיש להם אינטרסים כלכליים/נדל"ניים מובהקים. האם זאת הסיבה שבגללה חברתם?
יפעת קריב עונה: "אני מבינה את התסכול שלך מבחירתו של נדב דואני לחבור אליי. נדב ואני, עם כוחות חזקים נוספים, נוביל את העיר ואת התושבים לעתיד שלו כולנו ראויים. בעניין תמיכות של קבלנים — הציבור בהוד השרון לא טיפש, ויודע על תמיכתה של משפחת קבלנים גדולה בעיר בך, משפחה בעלת נדל"ן רב ובעלת אינטרסים נדל"ניים רבים בעיר. אז אני מציעה שתהיה כן עם התושבים, ותהפוך את סיסמת הבחירות שלך ל'מקורבים במקום תושבים'.
"בבחירות הקודמות מי שחבר ושינה את כף המאזניים לטובתו של חי אדיב היה אתה. בסיבוב השני תמכת בחי אדיב להיות ראש עירייה. האמת, שזה לא מפתיע אותי. יש כוכבי עם סיסמאות ויש כוכבי עם מעשים. בעוד אני נשארתי אופוזיציה לוחמת לחי אדיב ולמדיניותו.
"יצאת ברעש גדול, בפוסטים ובאמירות נגד יאיר לפיד וקראת לו 'יהיר לפיד', ובבחירות חברת אליו כי הוא קנה אותך בכסף. צעקת נגד חי אדיב, ואתה זה שהושיב אותו על כס ראש העירייה. בבחירות הנוכחיות אני מתכוונת לשמור על העיר בפני סגירת דילים וקומבינות שלך. אני נשארתי חברת אופזיציה ואתה זנחת את האני מאמין שלך לטובת ג'וב כסגן של חי אדיב, זה שקראת לו כישלון. כמו כן, ההוכחה שלא שינית את דרכך היא — שבשבוע האחרון הצעת לכל המועמדים האחרים להצטרף אליך, בלי הסכם כתוב ושקוף, בהסכם של לחיצת ידיים, ואתה מחזר בתחינה אחר קולות התושבים הדתיים והמסורתיים בעיר".
שאלה שלישית
יפעת קריב שואלת: האם תהיה מוכן ללכת להיבדק בפוליגרף ולהישאל האם אישרת במפורש או במרומז קמפיין נגטיבי נגד אחד מהמתמודדים במהלך מערכת הבחירות?
אמיר כוכבי עונה: "כן. מוכן להיבדק בפוליגרף, ומזמין אותך לעימות פומבי שבו הפוליגרף האמיתי הוא הציבור (מוכן גם לשים מכשיר בחדר). לאורך כל מערכת הבחירות הזאת ניהלנו קמפיין אזרחי חיובי, שבו עסקנו בחזון שלנו להוד השרון, ברצון להפוך אותה לעיר שמציבה את התושבים בראש. ביקשנו לקדם סדר יום עירוני, שמתרחק מתרבות המקורבים ומהבנייה המואצת, ומציב את התושבים, את חלומותיהם ואת תקוותיהם במרכז העשייה העירונית.
"נאלצתי במהלך הקמפיין להתמודד עם סרטונים, מסרים מכפישים, המצאות שקריות והסתה. שאלותייך כאן היום והתנהלות המטה שלך מרגע שהסתיים הסיבוב הראשון מראות שלפחות בקרבתך, יש מי שלא הקפיד על הנחייתך, ככל שהיתה כזאת, לקמפיין נקי. נתרכז במה שאנחנו מציעים לתושבים, ואשמח שגם את תעשי כן, כי אחרי הכל תהיה כאן עיר לנהל וקהילה לדאוג לה".
אמיר כוכבי שואל: בשבוע האחרון משפחתך שיתפה בכל הכוח קמפיין סביב הקרן החדשה, ובמקביל העלית קמפיין קרבי עם הסיסמה 'מתגייסים לשמור על הבית'. אשמח להסבר: ממי בדיוק את שומרת על הבית?
יפעת קריב עונה: "אנחנו כאן לשמור על הוד השרון מפני חוסר שקיפות וסגירת דילים במחשכים, אנחנו כאן לשמור על הוד השרון בפני פילוג שאתה מוביל על ידי קבוצות ברשתות החברתיות, כמו 'הוד השרון חופשית', אנחנו כאן לשמור על העיר שיש לה יותר מצבע אחד!".