אשמח שתספר לי על עצמך
שמי טל ירון, במקור אני תושב הצפון אבל חי את מרבית חיי במרכז הארץ. איש משפחה עסוק, אחד מפשוטי העם. החלטתי לכתוב את הספר עקב מספר אירועים שהצליחו להרעיד את האדמה מתחת לרגלי ולהוציא אותי מנקודת הנוחות שבה ישבתי.
מאין הגיעה ההשראה לספר ולעלילה?
האירוע הראשון התרחש לפני 22 שנים, בשנת 2002, כאשר בזמן נסיעה רגילה הביתה בסוף יום עבודה, יצא לי להבחין בשני עצמים לא מזוהים, עפים להנאתם לאור יום כ-50 מטרים ממקומי, והם לא היו מעשה יד אדם.

2 צפייה בגלריה
כריכת הספר "ההמשך יבוא?!"
כריכת הספר "ההמשך יבוא?!"
כריכת הספר "ההמשך יבוא?!"
(צילום: ספרי צמרת)

לאחר האירוע הזה היתה לי תשובה סופית לשאלה- האם אנחנו לבד ביקום?
המשכתי לחיות את חיי כרגיל מבלי שהושפעתי מהאירוע, אבל כן התעניינתי בעדויות של אנשים נוספים. בגיל 39 הקשבתי להרבה סיפורים, חלקם אמיתיים וחלקם לא, אבל היו שם גם הפתעות שגרמו לי להסתכל על העולם מנקודות מבט שונות. ניסיתי להבין את המציאות בה אנחנו חיים בעזרת כלים חדשים. בסופו של דבר הגעתי למסקנה שהדרך הכי נכונה להבין את העולם, היא להפסיק לחשוב על הדברים כמו אדם ולהתחיל להסתכל על הכל כמו חייזר.
מה המסר שלך לקוראים?
המסר העיקרי בסיפור הוא מסר כואב וקשה. שום דבר בעולם שלנו לא מחזיק לנצח. גם האנושות יכולה להיכחד ברגע, אבל עם נפסיק להסתכל על המציאות כמשהו מובן מאליו, נבין שהיא יכולה להשתנות ברגע, נוכל להתכונן לזה ולשרוד. יש הרבה דמיון בספר, בכל זאת מדובר במדע בדיוני, אבל המסגרת שלו מבוססת על הרבה מאוד מסקנות מהעבר.
בנוסף, בספר מתרחש מפגש עם חייזר, מפגש שמתחיל רע אך משתפר בהמשך. המפגש הזה מסמל את הנקודה בה גאונות פוגשת טירוף והמסר העיקרי הוא שרק אם נצליח למצוא הגיון בנקודה בה גאונות וטירוף נפגשים, נוכל לשרוד עוד שנים רבות.
האם יש בעלילה דמיון או הזדהות עם המציאות שלנו כיום?
המציאות בישראל מאוד מבלבלת אבל אני חייב לומר שבזכות חלק מהעדויות והסיפורים שנתקלתי בהם הצלחתי לא רע להבין מה נדרש כדי לחשוב כמו חייזר.
לצערי אנחנו מתקדמים לקראת מלחמת עולם שלישית שתתחיל לפני 2029 פה במזרח התיכון, ואין לנו הישראלים את הכוח לשנות זאת. גרוע מכך היא העובדה שאנחנו לא מוכנים לכך.

2 צפייה בגלריה
טל ירון-  מחבר הספר "ההמשך יבוא?!"
טל ירון-  מחבר הספר "ההמשך יבוא?!"
טל ירון- מחבר הספר "ההמשך יבוא?!"
(צילום: טל)

הספר שכתבתי עוסק מעט במלחמה זו, הוא מספר על הסכנות ועל תפקידה של הבינה המלאכותית ביצירת סכסוכים ועימותים מדיניים בין כל מדינות העולם ועוד.
אני יודע שקשה להבין זאת אבל האנושות הגיעה לנקודת השיא, מפה אנחנו מתחילים לרדת, ואנחנו נרד למקומות מאוד נמוכים לפני שנתחיל שוב לטפס כלפי מעלה.
את הספר כתבתי מנקודת פתיחה מאוד נמוכה, אולי מהנקודה הנמוכה ביותר עליה האנושות תדרדר, והוא נועד להכין אותנו נפשית לקראת הבאות וגם לתת לנו כיוון חדש לשאוף אליו. אולי עוד לא מאוחר מדי ובכל זאת האנושות תצליח לשרוד את הבאות.
האם נתקלת באתגרים/ קשיים במהלך הכתיבה?
אחד האתגרים בכתיבת הספר היה להכניס לתוכו הסברים פיזיקאים חדשים המבוססים על השערה תיאורטית שעוד אין לה סימוכין מדעיים והיא נועדה לתת לנו הסברים אסטרופיזיקאים ליקום וחוקי הפיזיקה הפועלים בו. כל ההסברים נכתבו מתוך נקודת מבט חייזרית ולכן התובנות המופיעות שם הן בגדר חשיבה מחוץ לקופסא שלא נמצאת בשום מסגרת לימודית. הבעיה הגדולה ביותר הייתה לעשות זאת מבלי לפגוע בהתנהלות העלילה.
מה החלק שהכי אהבת בתהליך?
הנושא שהכי אהבתי, ולכן הוא העסיק אותי הכי הרבה, היה הנושא שגם היה הכי קשה להכניס לסיפור, וזה נושא הפיזיקה.
האם נראה עוד ספר פרי עטך בקרוב?
מכיוון שלא הצלחתי להכניס את רוב נושא הפיזיקה לסיפור, וגם המעט שנכנס מקשה מאוד על הקורא ועל זרימת העלילה, החלטתי לכתוב חלק נוסף שמסכם את הידע של החייזר בסיפור נוסף.
החלק הנוסף נקרא אינטליגנציה של חייזר. מי שיהיה אמיץ מספיק כדי לקרוא את חלק הזה, יקבל מבט חדש על חוקי הפיזיקה וכך יבין טוב יותר מהי אנרגיה אפלה, כבידה, זמן, מימדים, גלי כבידה שונים, חורים שחורים ועוד. הוא יקבל הסברים על תחילתו וסופו של היקום ואפילו יבין את הפיזיקה שעובדת בצלחות מעופפות.
הקורא האמיץ יגלה הסברים מעניינים על אינטליגנציה בעולמות אחרים ועל משמעות הסכנות כתוצאה ממסע לכוכבי לכת שונים.
החלק הנוסף אינו חלק מהעלילה עצמה אבל הוא קשור אליה ונועד לתת לנו מבט חייזרי על היקום ועל מקומה של האנושות בתוכו.

מראיינת- ניצן יהושע
ההמשך יבוא?! מאת טל ירון
לרכישה בחנויות הספרים המקוונות ובאתר NETBOOK






מוגש מטעם: הוצאת צמרת