כל מי שעבר לאחרונה במסדרונות מכללת שנקר כנראה לא ציפה למה שנגלה לעיניו ולבטח הפך פתאום רעב: תערוכת אומנות על טהרת יום החומוס הבינלאומי של אבו־גוש.
התערוכה, שנערכה בידי הסטודנטים במכללת העיצוב ברמת גן, ביקשה להביא לקדמת הבמה את יום החומוס ולהציג אותו בצורה אומנותית. דוכנים רבים ומגוונים הוצגו במקום, בין היתר - 'הבה ננגבה' על הניגוב המקצועי, דוכן גרגירים, מיצג פיתות (מקמח מלא), ואפילו חולצות ממותגות שעליהן צלחת חומוס.
2 צפייה בגלריה
מיצגי החומוס של שנקר. צילום: פרטי
מיצגי החומוס של שנקר. צילום: פרטי
מיצגי החומוס של שנקר. צילום: פרטי
שופט הכבוד בתחרות הוא ג'אוודאת איברהים, הבעלים של 'מסעדת אבו־גוש' ומי שייסד לפני מספר שנים את יום החומוס. "כשהתקשרו אלי מהמכללה והודיעו לי על התערוכה התמלאתי בתחושת כבוד", אמר השבוע. "לדעת שהפעילות שלי זוכה להכרה במכללה כמו שנקר, לדעת שעושים תערוכה מיוחדת על יום החומוס - אין דבר יותר מרגש מזה".
איברהים הוא דמות מוכרת באזור ירושלים. הוא זכה בלוטו בסוף שנות ה־80, נכנס לספר השיאים של גינס עם צלחת החומוס הגדולה בעולם (ומאז נוצח בידי ממשלת לבנון; א"ל), ורק לפני כמה חודשים צולם לסרט דוקומנטרי של ה־BBC. "עשרות שנים אני עובד על קירוב לבבות בין יהודים לערבים", הוא אומר.
2 צפייה בגלריה
מנגבים חומוס בשנקר. צילום: פרטי
מנגבים חומוס בשנקר. צילום: פרטי
מנגבים חומוס בשנקר. צילום: פרטי
"יום החומוס הבינלאומי הוא חלק מהעשייה שלי. כל שנה, ביום החומוס, מגיעים אלפי מבקרים יהודים ותיירים לאבו־גוש. הם אוכלים חומוס חופשי, ללא עלות, אכול כפי יכולתך. הדבר הזה מביא לקירוב לבבות, כי מי יכול לשנוא כשיש מולו צלחת חומוס?"
לסיום איברהים רוצה בעיקר להודות לסטודנטים ולמכללת שנקר על המיזם שלהם. "הגעתי לשם ושפטתי בנקיון כפיים ובחוכמה. עדיין לא החלטתי מי הזוכה אבל כל המיצגים שם היו ראויים. זה מדהים כמה כוח יש לחומוס ולאבו־גוש".