זו הסיבה מדוע נשים בגילים שונים, כולל נשים צעירות, מעוניינות לעבור טיפול לעיצוב ולעיבוי השפתיים, הטיפול מאפשר למלא שפתיים דקיקות בגלל גנטיקה ומבנה מולד, להשיב נפח שאבד עם השנים ולעצב אותן מחדש. בשנים האחרונות גבר הביקוש לעיבוי שפתיים בקרב נשים צעירות ומבוגרות, ולא מעט נשים חושקות בשפתיים המלאות והבשרניות כמו של כוכבות הקולנוע והדוגמניות הידועות והמפורסמות. אמנם, לא צריך להפריז במילוי השפתיים, ועדיף להשיג את המראה הטבעי והחושני, מבלי לסבול משפתיים המזכירות את פיו של הברווז. הטיפול מתאים גם לגברים שנולדו עם שפתיים דקות ולמי שאיבד נפח עם השנים ומעוניין להחליק קמטים ולהשיב נפח לשפתיים.
1 צפייה בגלריה
דוקטור מנו רובינפור
דוקטור מנו רובינפור
דוקטור מנו רובינפור
(צילום: FREEPIK)
שיטות מומלצות לעיבוי שפתיים יש מגוון טכניקות לעיבוי השפתיים של המטופלות והמטופלים, כאשר המומחים ממליצים בעיקר על הזרקת חומצה היאלורונית בגלל התוצאות המרשימות, בטיחות הטיפול והמראה האסתטי המושלם שמתקבל - כל עוד עוברים את הטיפול אצל רופא ומנתח פלסטי ואסתטי מומחה. הטכניקה הפופולרית, והמומחים טוענים שהיא גם המומלצת ביותר, היא הזרקת חומרי מילוי כמו חומצה היאלורונית. יש שיטות נוספות לעיבוי שפתיים כמו טיפול בסיליקון ג'ל, אך טיפול זה פחות מומלץ והמטופלות עלולות לסבול מתופעות לוואי קשות וממראה א-סימטרי. חשוב לדעת כי יש טכניקות הזרקה שונות כדי לעבות שפתיים, וכדי להשיג את המראה הטבעי והחושני של שפתיים בשרניות ופרופורציונליות למבנה הפנים חשוב לבחור מומחה מנוסה. כדי להשיג את מודל היופי עליו רוב המטופלות חולמות, הרופא המומחה לטיפולי אסתטיקה ישלב בין הזרקת חומצה היאלורונית לבין שחזור הקו התוחם של השפה העליונה, ובהתאם לצורך ניתן להזריק בוטוקס להחלקת הקמטוטים המופיעים בצדי הפה, וניתן להוסיף גם לחות לשיפור טקסטורת השפתיים. החומצה ההיאלורונית נמצאת באופן טבעי בגוף האדם לכן הגוף לא דוחה אותה והתוצאה המתקבלת מרשימה ומחזיקה מעמד כ-10 חודשים עד שנה. את הטיפול מתחילים בדרך כלל לאחר גיל 18, הטיפול מהיר ואורך כ-20 דקות בלבד, ללא צורך בהרדמה, ולאחר הטיפול חוזרים לשגרה מלאה וניתן להבחין בתוצאות.
ראוי לציין כי עיבוי שפתיים באמצעות טיפולי הזרקה של חומצה היאלורונית נחשב לפתרון האיכותי והמועדף לבעיות כגון:
● שפתיים דקות מלידה. ● אובדן נפח בשפתיים בגלל תהליך ההזדקנות ומסיבות נוספות. ● שפתיים סדוקות.
חשיבות בחירת מומחה לעיבוי ולעצוב שפתיים בשפתיים יש כלי דם ועצבים, לכן רק מומחה מסוגל להזריק חומרי מילוי כמו חומצה היאלורונית ללא פגיעה וגרימת נזק לכלי דם ולתאי עצב. בנוסף, נדרשת מומחיות בטיפולי הזרקה ועיצוב שפתיים, לכן רופא מומחה מזריק כמות מדודה וזעירה של חומר מילוי, בטכניקות מתקדמות וללא גרימת כאב. המומחה מתייחס לגורמים שונים כדי לתאם ציפיות עם המטופלת ולהבטיח תוצאה אסתטית מרשימה ומושלמת, עליו להתייחס למבנה הפנים, ליחס בין גובה השפה העליונה לשפה התחתונה, למבנה האנטומי של קשת קופידון ועוד.
למי מתאים טיפול עיבוי שפתיים ולמי הטיפול אינו מתאים? באופן כללי עיבוי שפתיים הוא טיפול אסתטי מהיר, בטוח ויחסית קל, אך נדרשת מיומנות גבוהה של הרופא כדי להשיג תוצאות אסתטיות מרשימות ומראה טבעי וחושני. הטיפול מתאים לנשים (וגם לגברים) החל מגיל 18, והזרקת חומצה היאלורונית לעיבודי השפתיים מהווה פתרון לנשים שאינן יכולות לעבור ניתוח בגלל חשש לסיבוכי הרדמה, לדוגמה נשים הסובלות מסוכרת, ממחלות לב ריאה וכו'. הרופא המומחה קובע בפגישת הייעוץ את שיטת הטיפול וסוג חומרי המילוי, לאחר בדיקה יסודית, שיחת ייעוץ ותיאום ציפיות.