ע"פ דוקטור גלית מטצקי, בעלת 20 שנה של ניסיון בתחומי רפואת השיניים ובייחוד בהשתלות שיניים, הצעד הראשון של המטופל הוא עקירת שיניים חולות והכנת העצם להשתלת השיניים.
הליך זה יעשה בפגישה אחת, בד"כ, ולאחר מכן ישנה תקופת המתנה של שלושה חודשים עד שניתן יהיה להחדיר את השתל (כמובן שיש גם מקרים רבים שניתן לבצע "העמסה מיידית" בהם השתל מוחדר באותו היום).
הליך ההחלמה של שתלים אינו מסובך, אך הוא מצריך סבלנות והתחייבות לביצוע הנחיות בקפידה, כך מסבירה גלית מטצקי.
ההליך מתחיל בניתוח, הוצאת השן או השיניים במקומן יונח השתל
השתל, שעשוי בד"כ מטיטניום, מוברג ללסת בתהליך ההשתלה.
הלקוח יצטרך להימנע מלעיסות בצד הזה של הפה במשך כשישה שבועות בזמן שהוא מתרפא, מה שיכול להיות קשה אם הוא רגיל לאכול בצד זה של הפה שלך או אם יש לו נשיכה לא אחידה בגלל שיניים חסרות.
1 צפייה בגלריה
ד"ר גלית מטצקי
ד"ר גלית מטצקי
ד"ר גלית מטצקי
(צילום: ד"ר גלית מטצקי)

עשיתם ניתוח? מה צריך לדעת על ההחלמה?

לאחר הניתוח אלו הדגשים החשובים מאת גלית מטצקי:
  1. מומלץ לנשוך מעט את התחבושות ששמו לכם על איזור הניתוח ואסור להחליף את התחבושת במשך כל השעה הראשונה. אחרי שעה אין בעיה להסיר, אם הסרתם ויש דימום יש לשים תחבושת אחרת וכך הלאה עד עצירת הדימום.
  2. אסור לגעת בחלל הפה המנותח, אסור לשטוף, אסור לעשן. חד פעמית אחרי 24 שעות מומלץ לשטוף את הפה עם מי מלח בעדינות (מומלץ לאחר ארוחת ערב).
  3. להיות במנוחה ורגיעה - לא לעשות ספורט, לא להעלות את הדופק שלכם - אפילו מומלץ לא להתכופף כי זה רק יגרום לדימום מוגבר לאורך זמן. יש לציין כי אחרי ניתוח יש סחרחורות ובחילות ולכן מומלץ לשכב ולנוח. אם אתם אנשים של חדר כושר וריצות רצוי 4 ימים אחרי הניתוח לחזור לספורט ולא לפני.
  4. קחו בחשבון שהפה שלכם יתנפח ועשוי להיות מעט כואב ומציק - כדי להקטין את הנפיחות והכאב אפשר לשים קרח או שקית קפואה עטופה במגבת ולהצמיד ללחי למשך 10-20 דקות (לא להכניס בשום אופן לפה).
  5. מומלץ לאכול אוכל נוזלי או רך בימים שלאחר הניתוח - לא לשתות עם קש, לא לאכול אוכל חם ולא לאכול אוכל חריף. אסור ללעוס אוכל כלל, אסור לאכול מאכלים שיכולים להתקע באיזור של הניתוח. לכן, ההמלצה של ד"ר גלית מטצקי היא לאכול מרק (לוודא שלא חם מידיי), יוגורט, גלידה, גבינה לבנה וכו'.
  6. אם יש לכם בחילה מומלץ לשתות קולה או מים עם ג'ינג'ר שעוזרת להעביר בחילה מהר ברוב המקרים.
  7. כאב גרון סביר להניח שיהיה לכם וזה בגלל שהשרירים התנפחו וזה אמור לעבור אחרי כ-3 ימים מהניתוח.

מרפאות שיניים ד"ר מטצקי - 1-700-505-303

מוגש מטעם: ד"ר גלית מטצקי