למכורי השוקולד
מי שממש אוהב שוקולד ופצח בדיאטה יודע שימי החגיגות תמו וכעת המינונים חייבים להשתנות. לכן, אם אתם כבר משחררים את החבל ומתפנקים נמליץ לכם לעשות זאת עם חתיכה של בראוניז. היתרון שלה דווקא על פני קינוחים שוקולדים אחרים הוא, שברגע שהיא יוצאת מהתנור ומתקררת חותכים אותה לקוביות, את הקוביות הללו ניתן לחתוך בכל גודל שרוצים וליהנות מביס מתוק של אושר. שוקולד עשיר שנימוח בפה, כזה שישאיר לכם טעם של עוד, אבל אל תתפתו. תטעמו, תרגיעו את החשק ותמשיכו לדבוק בדיאטה שלכם.

1 צפייה בגלריה
פינוק מתוק
פינוק מתוק
פינוק מתוק
(צילום: pixabay)

למכורי הגבינה
אם מאפי גבינה מתוקים הם העקב אכילס שלכם, כדאי לבחור בקפידה את הביס המתוק שלכם. תוכלו לבחור בגביניות קטנות שעליהן יש זיגוג של סירופ מי סוכר, מדובר בביס קטן אומנם אך עתיר סוכרים. לחילופין תוכלו לבחור בפרוסה של עוגת גבינה אפויה או אולי של קרם גבינה ופירורים ולהתענג על טעמה של הגבינה שנמסה לכם לאיטה בפה. נסו להאריך את הרגע המאושר הזה בשתייה של כוס קפה או תם חמים, כך שייקח יותר זמן עד שהכול ייגמר.
למכורי הקצפות
קצפת רכה ואוורירית היא בהחלט אהבה שאנחנו יכולים להתחבר אליה. יש שלל קינוחים שעשויים עם מילוי של קצפת, למשל עוגת הביסקוויטים האהובה, אקלר בזיגוג שוקולד או פחזנית ממולאת בקצפת קטיפתית וטעימה. נסו לשמור על קינוח קטן, אך כזה שמלא במילוי קצפת כמו הפחזנית. התענגו על טעמי הבצק העדין והתמוגגו מהמילוי הנהדר.
למכורי החמאה
מה נפלא יותר מלאכול קרואסון חמאה חם וטרי? דפי הבצק החמים והמנחמים מלאים בטעמה של החמאה העדינה ורק מזמינים אתכם לטעום אותו. גם עוגת חמאה שטעם החמאה ניכר בה ,היא כזו שקשה מאוד לעמוד בפניה. ולכן נמליץ על פרוסה קטנה או קרואסון קטן שרק ייתנו מענה לחשק ולא יגרמו יותר מידי נזק.
למכורי הריבות והממרחים המתוקים
כמה נהדר לאכול עוגה מבצק שמרים עם ממרח של שוקולד וחלווה, או להתענג על קיורטוש מלא בחמאה וקינמון, אולי על מאפה במילוי אוכמניות או פאי במילוי דובדבנים? כן, האפשרויות הן רבות ומגוונות ויש שלל מאפים שבתוכם מסתתר מילוי נהדר, שרק מחכה שנבצע את הבצק עם ביס קטן והמילוי יתגלה לפנינו, ממש כפי שקורה לנו עם הסופגנייה המסורתית של חג החנוכה. לכן זכרו תמיד שעדיף מיני ביס משום ביס בכלל.
למכורי הפירות
פירות הם עתירים בסוכרים, אבל הם גם טעימים ומזינים, מוסיפים לנו ערכים תזונתיים, ויטמינים שונים ועוד. גם עם פירות חשוב מאוד להשגיח. ישנם פירות קטנים כמו ענבים שעמוסים בסוכר לדוגמה, מול פירות קצת יותר גדולים שכמות הסוכר בהם היא מעטה כמו משמש. לכן בחרו בתבונה את הפרי שתתענגו עליו כדי לא להרגיש מיוסרים או רגשות אשמה. תאכלו ותיהנו מהרגע כדי שתוכלו לאזן את הדיאטה שלכם לאורך זמן מבלי להשתגע.

מוגש מטעם השף הלבן