הבריחה מהמציאות ליקום חלופי
אם מתחשק לכם להחליף את המציאות המוכרת במציאות אלטרנטיבית וקצת לקחת פסק זמן ולברוח מהשגרה תוכלו לעשות זאת באמצעות משחקים וירטואליים דוגמת מציאות מדומה או משחקי קונסולה.
מה דעתכם לחבוש קסדה ולצאת למסע חובק עולם או לצלול למעמקים בים עם דגים או אולי לצאת להרפתקה בג'ונגל או לפצוח בטורניר או בתחרות עם חברים שנמצאים אתכם או מחוברים כמוכם דרך מסכים ושלטים בפעילות מרחוק.
תרפיה בהרכבה
למשחק בלגו, פעילות ההרכבה הקלאסית והאהובה, יש יתרונות טיפוליים רבים שכדאי להכיר. ראשית, מדובר בפעילות שיש לה אפקט מדיטטיבי שיכול מאוד לסייע בהתנתקות מהלחצים והטרדות היומיומיות ולהפנות את תשומת הלב לפעילות ההרכבה מבלי לשים לב להסחות דעת שעשויות להלחיץ.

1 צפייה בגלריה
תרפיה בהרכבה
תרפיה בהרכבה
תרפיה בהרכבה
(צילום: Hannah Rodrigo on Unsplash)

שנית, העיסוק המוטורי מסייע בפני עצמו להשגת רגיעה ולאלה מתווסף יתרון שקשור לאינטראקציה החברתית – כאשר בונים ומרכיבים יחדיו למעשה מטפחים תחושת קהילתיות ותמיכה הדדית. הבנייה עצמה מסייעת בעידוד הדמיון והחשיבה היצירתית כאשר יש ערכות לגו מעולמות שונים ומתחומי עניין מגוונים כמו למשל, lego car לחובבי הרכבים כך שכל אחד יכול להתחבר לאיזה עולם תוכן להתחבר וליהנות מההיבטים גם של תחושת הישג וסיפוק עם השלמת הבנייה ותחושת השליטה שנלווית לכך.
להרכיב ולהירגע
משחק נוסף שיכול לתרום לבריאות הנפש ולרווחה הרגשית הוא פאזל שיכול גם לעורר את החשיבה הלוגית, לסייע בתהליכי פתרון בעיות וגם להפחית את תשומת הלב מגורמי לחץ ועם תחושת ההישג, לשחרר דופמין שעוזר מאוד לתחושת הרווחה. פאזל ניתן לבצע לבד או בקבוצה כך שמדובר בפעילות שיכולה גם לקדם אינטראקציה חברתית ולחזק את תחושת החיבור.
היכון, הכן, לרקוד
משחקי ריקודים בין אם בסימולציה או במסגרת של פעילות חברתית קבוצתית יכולים לסייע מאוד בקשר הבינאישי עם אחרים וגם להעלות את מצב הרוח תוך שחרור אנדורפינים. אפשר לייצר פלייליסט ייחודי עם מוסיקה אהובה בין אם קצבית או מרגיעה, לחקות את תנועת מדריכי הריקוד הווירטואליים שעל גבי המסך ולרקוד עד שחרור רגשי.
בשיק ספורטיבי
פעילויות ספורטיביות אף הן יכולות לקדם את הרווחה הרגשית ולתרום לתחושת הרוגע הפנימית. בחרו משחק מועדף, בין אם כדורסל, כדורגל, טניס וכדומה או אפילו פעילויות ספורטיביות שמתקיימות באמצעות סימולציה. ניתן לקבוע גם מסלול מוגדר כמו של ריצה עד קו הסיום שתחושת ההישג יכולה להוביל לתחושת קתרזיס מזככת ונעימה לאורך זמן וכן לתרום לאיכות וטיב השינה שחיונית גם לוויסות הרגשי ולתחושת חוסן נגד לחץ.
מוכנים להתחלף?
משחקי תפקידים יכולים אף הם להיות עיסוק מעורר דמיון ומקדם שלווה כאשר אפשר לצאת למסע בעולם הפנטזיה או בכל עולם בדיוני אחר שתרצו לברוא לעצמכם במרחב בטוח ולדמיין שאתם בעצם דמות אחרת וכך להתנתק לזמן מוגדר מראש מהדאגות שמלוות אתכם ביום יום ולהתמקד ולהתרכז במשימות אחרות ובאתגרים ייחודיים. התרועעות עם אנשים נוספים בפעילות זו אף היא מסייעת בהשגת תחושת רוגע.

מוגש מטעם lego