הענף זקוק לאנשי מקצוע רבים בכל תחומי הבנייה למגורים, למסחר ולתעשייה, לכן אם אתם מחפשים מקצוע מאתגר ומשתלם המבטיח לכם שפע אפשרויות תעסוקה ופרנסה בשפע כדאי לכם לשקול לימודי הנדסאי בניין או ללמוד מקצועות בנייה נוספים כמו הנדסאי חשמל, הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים וכיוצא בזה.
דרושים אנשי מקצוע בעלי ידע טכנולוגי בתחום הבנייה
בתחום הבנייה יש מקצועות שונים ומגוונים כמו חשמלאים, אינסטלטורים, אנשי גבס, צבעים, טייחים, נגרים, קבלני שיפוצים, אדריכלים, מהנדסים, הנדסאי בניין, מנהלי פרויקטים, מנהלי עבודה, קונסטרוקטור ועוד.
נכון לתחילת שנת 2023 מועסקים בענף הבנייה כ-305,000 עובדים, מהם כ-210,000 ישראלים. בעקבות המלחמה והגידול הטבעי של האוכלוסייה, יש מחסור עצום ומתמשך בעובדים מקצועיים, במנהלי עבודה ובאנשי מקצוע מיומנים לתכנון מבנים.

2 צפייה בגלריה
לימודי הנדסאי
לימודי הנדסאי
לימודי הנדסאי
(צילום: PIXABAY)

כדי להשתלב בתחום הבנייה ולפתח קריירה משגשגת כדאי ללמוד במכללה המובילה בישראל להכשרת הנדסאים את אחד ממקצועות הבנייה הבאים:
הנדסת בניין לתעודת הנדסאי עם התמחות בניהול בנייה – מסלול יום למשך שנתיים, עם אפשרות למסלול לימודי ערב הנמשך שלוש שנים, להכשרת הנדסאי המתמחה בניהול בנייה. המסלול מכשיר את הסטודנטים לתפקידי ניהול ופיקוח באתרי בנייה, ניהול פרויקטים וביצוע עבודות קבלניות, ניהול תהליכי רישוי ואישור ועוד.
הנדסת בניין לתעודת הנדסאי עם התמחות בתכנון מבנים – מסלול יום למשך שנתיים או לימודי ערב (שלוש שנים) להכשרת הנדסאי עם התמחות בתכנון מבנים. בוגרי המסלול מסיימים הכשרה מקצועית ומעשית מקיפה ומעמיקה המאפשרת להם לעבוד במקצועות בנייה כמו תכנון הנדסי של מבנים פשוטים עד לגובה של ארבע קומות, קונסטרוקטור שכיר או עצמאי, מידול ותכנון תוכניות בנייה ועוד.
הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים – מסלול הלימודים מכשיר את הבוגרים למקצוע האדריכלות, והבוגרים רשאים לתכנן מבנים פשוטים כמוגדר בחוק, כלומר עד לגובה 11 מ'. תוכנית הלימודים מכשירה את הסטודנטים גם למקצוע עיצוב הפנים, לכן יוצאים לשוק העבודה עם שני מקצועות ביד וניתן לשלב בין שני התחומים. מסלול יום נמשך שנתיים וחצי ומסלול ערב נמשך שלוש שנים ומאפשר לשלב בין עבודה ללימודים.
הנדסאי חשמל – מסלול יום או לימודי ערב (שנתיים או שלוש שנים בהתאמה) להכשרת הנדסאי חשמל. בוגרי תוכנית הלימודים זכאים לרישום כחשמלאים מוסמכים, ולאחר שנת ניסיון בעבודה הם מקבלים אוטומטית דרגה של חשמלאי ראשי, ושנה לאחר מכן הם יכולים להירשם כחשמלאי הנדסאי בפנקס. הנדסאי חשמל יכול לעבוד כשכיר או כעצמאי בענף הבנייה ובתחומים נוספים כמו תכנון מערכות חשמל ומערכות הספק, פיתוח בקרה ואוטומציה ועוד.
כמה ניתן להרוויח?
חשוב לדעת כי בשנים האחרונות התרחבה הפעילות בענף הבנייה והתשתיות בישראל, ובגלל המחסור העצום בכוח אדם, השכר הממוצע לעובדים ומנהלים בתחום הבנייה עלה בצורה ניכרת. הטבלה הבאה משקפת את פוטנציאל השכר של הנדסאים במקצועות הבנייה השונים:



מוגש מטעם מכללת אריאל