צעדים קטנים באמצע הלילה והשתחלות זריזה למיטה שלכם היא תופעה נפוצה למדי, שמציבה אתגר מורכב: מצד אחד קשה לפנות מהמיטה ילד קטן שמבקש את קרבת אבא ואמא, מה גם שאתם מותשים ורק רוצים לישון – אבל מצד שני, שינה משותפת גורמת ללא מעט בעיות. הגר איזק היא גננת עם ותק של יותר מ-20 שנים ובנוסף עברה הכשרות בשיטת אדלר ולמדה NLP (ברמת מאסטרית). הכלים המגוונים שלה יסייעו גם לכם להתמודד עם המציאות וליהנות משנת לילה תקינה ורציפה.
התנהלות נכונה לפני השינה כדי לפתור את הבעיה, חשוב להתנהג נכון עוד לפני הלילה. ראשית, כדאי לנהל שיחה עם הילד או הילדה (בהתאם לגילם, כמובן). יש להסביר להם, תוך הקפדה על דיבור ענייני וסמכותי, למה חשוב - גם להם וגם לכם - שיישנו רק במיטה שלהם. שנית, הילדים צריכים להתרגל להירדם במיטה שלהם, משום שאחרת תיווצר תלות. ניתן ללטף במשך כמה דקות (ולדבר כמה שפחות) ואז לצאת מהחדר. אם אתם מרגילים את הילד להירדם במיטה שלכם ואז מעבירים אותו כשהוא ישן למיטה שלו, כל התעוררות באמצע הלילה תוביל אותו בחזרה למיטה שלכם- מפני שהוא התרגל להירדם במיטה של ההורים.
1 צפייה בגלריה
הגר איזק
הגר איזק
הגר איזק
(צילום: הגר איזק)
התנהלות נכונה בלילה כשילד או ילדה מגיעים באמצע הלילה למיטה של ההורים, נדרשת הצבת גבולות ברורה - למרות הקושי המובן. כל פעולה אחרת מספקת שקט זמני בלבד, וגורמת נזק בטווח הארוך.
הפעולה הנכונה היא להגיד לילד, ברוגע, בביטחון ובסמכותיות, שכל אחד ישן במיטה שלו. לאחר מכן לוקחים את הילד, בעדינות, לחדר שלו. נשארים איתו זמן מה עד שהוא נרגע, ואז מחכים מחוץ לחדר, בקרבת מקום – כדי שהילד ילמד להירדם לבד.
מה עושים אם הילד חוזר שוב למיטה שלכם? שוב את אותן הפעולות הנ"ל. העקביות היא מרכיב קריטי – בזכותה הילד יפתח את היכולת להירדם לבד, וכל בני המשפחה יוכלו לישון טוב יותר. כשילד או ילדה מתעוררים בגלל חלום רע, חשוב מאוד קודם להרגיע את החששות, ורק לאחר מכן לחזור לחדר שלכם. בבוקר כדאי לפרגן לילד על שהצליח לישון לבד. חיזוקים חיוביים יעניקו לו את הביטחון הדרוש ויקלו עליו להישאר במיטה שלו גם בלילה הבא.
התגברות על מחסומים שמונעים התנהלות נכונה לפעמים גם מי שמבין איך להתנהל נכון לא מצליח לעשות זאת. לכל אחד מאיתנו אמונות לא מודעות שעלולות לנהל אותנו. כדי להתגבר על המחסומים האלה, מציעה הגר איזק מעבר לידע רחב ההיקף בנושא גידול ילדים גם תהליך ייחודי שכולל טיפול NLP להורים. התהליך כולל תצפית על המשפחה, המלצות ספציפיות להתנהלות מיטבית מול הילד - וטיפול NLP שמאתר את האמונות הלא מודעות שלכם וממיר אותן באמונות נכונות עבורכם. כשהאמונה משתנה, משתנה גם ההתנהלות בפועל, הילדים לומדים לישון בנחת במיטה שלהם ואתם זוכים בשקט ובפרטיות הנחוצים כל כך.