אם הגעת לפה, אני מניח שאתה רוצה להגיע לעולם ההייטק, הענף המשתלם והמתגמל ביותר במדינת ישראל. מקום שבו התנאים מדהימים, דואגים לך לפנסיה, ובמקום שבו ישנן הצעות שוות במיוחד שוות במיוחד, כגון: כרטיס תן-ביס, עמדת בירה מהחבית ועוד. בעשור האחרון, התפתחה מגמה חיובית בעולם ההייטק: לא צריכים תואר בשביל להגיע לענף זה, כל אחת כמה וכמה כשמדובר על ענף ה-QA (בדיקות תוכנה). כיוון שישנם מרכזי הכשרה איכותיים ופרקטיים המספקים לימודים בצפון הארץ במחירים משתלמים ובזמן קצר של מספר חודשים.
אז למה כדאי לך ללמוד דווקא בדיקות תוכנה? והאם קורס QA אונליין מספיק בשביל להכשיר אותך להצליח בתחום הזה בהייטק? בחרתי ב-3 סיבות שיגרמו לך להיכנס אל התחום הזה ובתוך מספר חודשים מהיום להגיע אל משרת חלומותיך.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

המשכורות הגבוהות

בתחילת הקריירה בתור איש QA/בודק תוכנה ניתן כבר להגיע אל משכורת של 8,000 ש"ח (ובהמון מקרים אף יותר), כשזה לא כולל את התנאים המרהיבים שקיימים בעולם ההייטק. כשמתחילים להתקדם, ניתן להרוויח משכורות גבוהות יותר שמגיעות אל 10 אלף ש"ח ומעלה.
אם אתה בן אדם שיש לו תשוקה לקידום ורצון לנהל אנשים, אז בתור מנהל צוות תוכל להרוויח הרבה יותר! ויתרה מכך, אם תשקיע את הזמן שלך בקורס אוטומציה (שילוב של פיתוח ובדיקות תוכנה), תוכל להגיע למשכורות גבוהות אף יותר.

מסקרן, מרתק ומעניין

קיימים מספר מקומות לימודים בצפון אשר יוכלו ללמד אותך את תורת ה-QA וכל מה שצריך לדעת בשביל לבצע בדיקות תוכנה באופן הקפדני והאיכותי ביותר עבור כל מוצר דיגיטלי. רוב הבוגרים בתעשייה זאת, יעידו שהם התאהבו בתפקיד עוד בימיהם הראשונים בקורס! כיוון שמדובר בתחום מרתק ומתאים לאנשים שאוהבים לחקור ולמצוא פגמים קטנים.
אז מה עושה איש ה-QA ביום יום שלו, שנחשב לכל כך מרתק ומעניין? הוא מקבל מוצר דיגיטלי לידיו, לצורך הדוגמה, אפליקציה. ויעבור עליה בכל רובד אפשרי:
● בדיקה ראשונית - יבדוק אם היא בכלל פועלת באופן בסיסי
● חוויית משתמש - יבדוק האם חווית המשתמש נוחה לשימוש והאם באמת כל גולש אשר ישתמש בה לא יחווה עצבים או כישלונות
• בדיקת ייעוד ראשוני והשוואה למסמך הדרישות המקורי - יבדוק האם הייעוד המקורי של התוכנה באמת מתקיים (בכל פעם שמפתחים מוצר, כותבים מסמך אותו מאפיין התוכנה, על הבודק לוודא שזה אכן קורה בפועל)
• בדיקה על פלטפורמות ומכשירים שונים - לבדוק את האפליקציה על מספר פלטפורמות שונות (אייפון, גלקסי, שיאומי, נקסוס, וואן פלאס, טאבלטים ועוד)
וכמובן שהרשימה עוד ארוכה, אבל מי שבאמת יבחר מקום לימודים בצפון שהינו איכותי ופרקטי, ידע שילמדו אותו את כל מה שצריך בשביל להפוך לאיש QA איכותי בתוך זמן קצר (4 חודשים) ושהכי חשוב - יילמדו אותו בדרך אותה הוא יאהב את המקצוע

הכשרה מהירה ואיכותית - מבלי צורך ברקע

אז אם חשבת לעצמך ש: "אין לי רקע בכלל, לא תואר, לא שירתי בצבא במקום מתאים ואני חושב שעולם ההייטק רחוק ממני", הרשה לי לומר לך - אתה טועה, בכל כמה חודשים, עשרות בוגרים שונים מסיימים את לימודיהם בהצלחה במרכזי לימודים בצפון הארץ ומוצאים לעצמם משרה בתוך כמה ימים.
אותם בוגרים, הגיעו למרכזי ההכשרה הללו בלי רקע, בלי ניסיון ולמעשה מעולם לא עסקו ב-QA. חלקם אפילו לא הכירו את התחום ביום הראשון שלהם בלימודים. אבל בזכות השקעה משתלמת, ליווי צמוד של המרצים והמון חיבור ואהבה לתחום - הם הפכו למקצוענים בתום ארבעת חודשי הקורס, וכיום עובדים בחברות הגדולות והטובות ביותר במדינת ישראל.
ולסיכום, אם אתה רוצה להצליח בחיים וללמוד מקצוע שבאמת יתאים לך ושתאהב אותו - ברכות! הגעת למקום הנכון. כל מה שעליך לעשות הוא למצוא מרכז לימודים בצפון או באזור מגורייך שיתאים את הציפיות שלך, ומיד בסיום הלימודים תבין שהשמיים הם הגבול.