עלייתן של עוגות טבעוניות
עוגות טבעוניות צוברות פופולריות בשנים האחרונות, ואין זה מפתיע מדוע. ככל שיותר אנשים מאמצים דיאטות צמחיות מסיבות בריאותיות, אתיות וסביבתיות, הביקוש לקינוחים טבעוניים טעימים מזנק. אופים וקונדיטורים מומחים נענו לאתגר ויצרו עוגות מדהימות נטולות כל מרכיב מן החי.
אולי אתם תוהים, מה הופך עוגה לטבעונית? הכול טמון בשלב המרכיבים! עוגות קלסיות מכילות לרוב ביצים, חמאה וחלב, אך עוגות טבעוניות מחליפות אותן בחוכמה ובפשטות בחלופות צמחיות שניתן לקנות בכל סופר.
ניתן להחליף ביצים במרכיבים פשוטים כמו זרעי פשתן מעורבבים במים, בננות בשלות מעוכות או רסק תפוחים. תחליפי הביצים הפנטסטיים האלה מחברים את הבלילה יחד, בדיוק כמו האפקט שיוצרות ביצים, וכך ניתן להגיע למרקם התפוח והנהדר שאנו רוצים בביס מעוגה.
כדי להגיע למרקם עשיר וחמאתי, עוגות טבעוניות משתמשות בשמנים על בסיס צמחי כמו קוקוס, שמן צמחי, או מרגרינה טבעונית. שמנים אלה לא רק מוסיפים לחות שרצויה למרקם העוגה, אלא גם מעניקים מרקם נימוח.
במקום חלב פרה, עוגות טבעוניות יכולות להגיע למרקם מושלם עם שימוש באחת משלל האופציות הצמחיות הקיימות בשוק כמו חלב, שקדים, סויה, שיבולת שועל או חלב קוקוס. חלופות אלה מוסיפות קרמיות ומבטיחות שהעוגה תהיה לחה וטעימה בדיוק כמו בגרסה הקלאסית.

1 צפייה בגלריה
עוגות טבעוניות שגונבות את ההצגה
עוגות טבעוניות שגונבות את ההצגה
עוגות טבעוניות שגונבות את ההצגה
(צילום: pixabay)

ללקק את האצבעות
עכשיו, בואו נדבר על טעמים! שימוש במרכיבים טבעוניים יכול להתאים לכל סוגי העוגות, בין אם מדובר בגרסה בחושה, עוגה עשירה, עוגה פירותית ועוד. בין אם תבחרו באחד הקינוחים המסורתיים כמו עוגת בראוני, עוגת מייפל מסירופ טבעי ועד שילובים חדשניים כמו עוגת גזר עם זיגוג סוכר מעל, או אפילו עוגה בחושה בטעמי תה ירוק מאצ'ה עם קרם קוקוס.
ז'אנר מועדף נוסף הוא להתמסר לדרך הטבע עד הסוף, אל תשכחו את הקינוחים בטעמי פירות. תוכלו להתפנק עם עוגת לימון-אוכמניות טעימה, עוגת פטל-שקדים טעימה, או עוגת קוקוס-אננס טרופית ממש כמו במקסיקו. באירוח הבא שלכם, נסו את אחד המתכונים המדוברים ובדקו האם האורחים שלכם שמו לב לשינוי שעשיתם בקינוחים. תחליפי החלב והביצים הקיימים היום בשוק מאפשרים להגיע למרקמים וטעמים מדויקים, כך שניתן להכין כמעט כל קינוח בגרסה טבעונית טעימה בדיוק כמו גרסת המקור.
כיף, ציפויים וקישוטים
עוגה אף פעם לא שלמה בלי ציפוי, וגם לעוגות טבעוניות יש אופציות לקרמים שווים במיוחד! ציפוי טבעוני הוא עולם של אפשרויות יצירתיות שמתחרות בכל ציפוי קרם חמאה או גבינת שמנת מסורתיים. קרם קוקוס מוקצף הופך עם תחליף חלב - לשמנת. בעזרת שמנת צמחית ואבקת פודינג וניל ניתן להכין קרם פטיסייר, חמאה טבעונית בשילוב אבקת סוכר יוצרת קרם חמאה עשיר וחלק שמושלם לקישוט. ואיך אפשר לשכוח את הגנאש הטבעוני המפנק העשוי משוקולד ללא חלב וחלב צמחי היוצר זיגוג מבריק ומענג.
חוגגים חמלה ואהבה לחי
הבחירה בקינוחים טבעוניים מאפשרת להשפיע לטובה על בעלי החיים והסביבה. אפייה טבעונית מסייעת לסביבה ולחי, ומאמצת את הפילוסופיה של "לא לעשות רע" וטיפוח קשר מלא חמלה עם היצורים האחרים החיים לצידנו. נוסף על כך, לעוגות טבעוניות יש פונקציה נפלאה נוספת- לקרב בין אנשים ולהתחשב בחברים ובני משפחה עם העדפות והגבלות תזונתיות שונות. אין חגיגה בלי עוגה מספר השיר המוכר והידוע, ועם עוגות טבעוניות כולם יכולים להשתתף בחגיגה המתוקה הזו! היום כבר ברור שאף טבעוני לא צריך להתפשר על ביס מתוק מפנק במיוחד. זו יכולה להיות עוגה, עוגיות או אולי קינוח עשיר, קרמי ומושחת- כך או כך לא חייבים יותר מוצרים מן החי כדי להגיע בדיוק למרקם והטעמים הרצויים. אז בין אם אתם טבעוניים ותיקים ובין אם רק עכשיו התחלתם להתעניין כיצד ניתן להפחית במוצרים מן החי, בעזרת שימוש בחומרים מן הצומח. הכתבה הזו מציעה רק קומץ מתוך עולם שלם של
מוגש מטעם: chef-lavan