יחד עם זאת, כל הטוב הזה לא היה יכול לקרות ללא חברת השליחויות אשר משחקת תפקיד חשוב ומשמעותי בכל עסקת רכישה אונליין. תחום המסחר האלקטרוני עזר לחברות השליחויות לצמוח, ולהיפך, חברות השליחויות יישרו קו עם הביקוש, הסתגלו, ואפשרו לאתרי המסחר להעניק שירותים טובים יותר. מאמר זה בוחן את התפתחות תעשיית השליחויות איקומרס, את תפקידה בצמיחת הקניות המקוונות ואת הטכנולוגיות המתקדמות שעיצבו את התפתחותה.
בתקופה של מגפה עולמית צמח לו עידן חדש של צרכנות
במהלך מגיפת ה-COVID-19 העולמית, המסחר האלקטרוני חווה פריחה מחודשת כאשר אנשים פנו לקניות מקוונות בזמן סגרים ובידודים חברתיים. השימוש ההולך וגובר באתרי מסחר מסוגים שונים, הוביל גם לעלייה בביקוש של שירותי משלוח יעילים. כתוצאה מכך, מומחי לוגיסטיקה הופיעו כדי לספק פתרונות משלוח מהשורה הראשונה, לייעל מסלולים ולהשתמש בטכנולוגיות מתקדמות כדי להבטיח משלוחים מהירים ואמינים.
טכנולוגיה מתקדמת ומעקב מתקדם
עם התרחבות עולם המסחר האלקטרוני, חברות השליחויות נדרשו ללמוד כיצד להסתגל. אחת מאותן התאמות שביצעו הייתה היכולת לנהל מעקב מתקדם אחר המשלוחים. שירות זה שמאפשר לעקוב אחר החבילה בכל רגע נתון, מספק ללקוחות ולאתרים כאחד אפשרויות מעקב מתקדמות. כיום לקוחות יכולים לעקוב אחר החבילה שלהם מהרגע שהיא עוזבת את החברה, ועד לרגע שבו מגיעה אל פתח הדלת או לנקודת החלוקה הנבחרת. יכולת מעקב זו שיפרה את השקיפות ואת מידת שביעות הרצון של הלקוחות.

1 צפייה בגלריה
שליחויות איקומרס
שליחויות איקומרס
שליחויות איקומרס
(צילום: freepik)

שיתופי פעולה בין חברות ועסקים
הביקוש הגובר למשלוחים מהירים יותר דחף את פלטפורמות המסחר האלקטרוני וחברות המשלוחים לשתף פעולה באופן הדוק יותר. במקום להסתמך על שירותי שליחים חד פעמיים, עסקים חיפשו ליצור לעצמם שותפויות כדי לייעל את תהליכי המשלוח שלהם. שיתופי פעולה אלו בין אתרי מסחר וחברות המשלוחים, כמו גם בין חברות משלוחים שונות, אפשרו משלוחים מהירים ויעילים יותר, תוך עמידה בציפיות הצרכנים.
מה גם שעם הזמן חברות השילוח נדרשו לייעל את המודלים העסקיים שלהן כדי לאפשר שליחויות בזמנים קצרים וכיום עסקים מקוונים יכולים להציע שירותי משלוחים תוך כמה ימי עסקים ואף מהיום למחר.
כניסתן של טכנולוגיות מתקדמות למשחק
ענף שירותי שליחויות האיקומרס החל להתפתח יותר ויותר גם כאשר נכנסו לתמונה טכנולוגיות חדשות ומתקדמות שאפשרו התייעלות מקסימלית. כאשר הלקוחות מרוצים, הם לא יהססו ויזמינו שוב מוצרים אונליין וכך יחסכו לעצמם את הנסיעה לחנות.
לכן כדי לעמוד בציפיות של הצרכנים, חברות השליחויות שילבו שפע של טכנולוגיות מתקדמות בתהליכי העבודה שלהן, כמו ניהול ממוחשב ואוטומטי של המחסנים, המאפשר להתמודד עם פיקים גדולים, מעקב אחר חבילות, סנכרון של מערכת ההזמנות של האתר עם מערכת של חברת השליחויות, ושלל טכנולוגיות שתורמות להתייעלות וממלאות תפקיד מכריע בעיצוב המוניטין החיובי של תעשיית המסחר האלקטרוני.
שירותי אחסנה
המסחר האלקטרוני חולל מהפכה באופן שבו עסקים מנהלים את המלאי שלהם. אם לפני כן בעלי העסקים ניהלו את המלאי שלהם בעצמם, כיום יש המון בעלי עסקים שמעבירים את השירותים שלהם לאינטרנט וזקוקים לשירותי אחסנה. גם כאן, חברות המשלוחים יכולות לספק מענה, ומציעות שירותי אחסנה ללקוחותיהם. כאשר חברת השליחויות אחראית על המלאי, תהליך האיסוף, האריזה והמשלוח של המוצרים הופך למהיר הרבה יותר. חברת השליחויות המודרנית מורידה עומס עצום מאתרי האיקומרס, על הצוותים שפועלים בהם, והיא הופכת את המשלוח והמעקב אחר חבילות לכל כך קל ופשוט, עד שהפך להיות נגיש לכולם – גם לעסקים קטנים שרוצים להטביע את חותמם ולבסס את מעמדם בשוק.
אין ספק שתעשיית שליחויות האיקומרס צמחה בשנים האחרונות וגילתה הסתגלות יוצאת דופן לשינויים שחלו בתחום. שליחויות איקומרס מילאו תפקיד חיוני בעיצוב הנוף המודרני של קניות מקוונות. וככל שתהיה יותר קדמה כך הן יוכלו להציע לצרכנים ועסקים יותר נוחות ויעילות!
מוגש מטעם: HFD